Hallo lieve mensen !

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

edwin bruckner
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
Locatie: Westland !

Hallo lieve mensen !

Berichtdoor edwin bruckner » ma 26 aug 2013 18:02

Hallo lieve mensen !

Ik heb een YA126 gekocht (zo goed als, deze zaterdag ga ik hem ophalen)
Dus bij deze stel ik me even voor.

Ik ben Edwin Bruckner, kom uit Het mooie Westland (met al dat glas :) ) , ik ben al 26 jaar oud ( :mrgreen: ), en mijn hobby's zijn oldtimers.

Me hart ligt bij de oude motoren (2 wielers) , maar vanzelfsprekend hoort een oude wagen er natuurlijk ook bij !
In het verleden heb ik een oude Chevy Suburban gehad, en daarna een Plymouth Barracuda, de Barracuda had ik inmiddels 7 jaar, en het werd weer eens tijd voor wat anders (ik heb me helaas nooit echt kunnen 'binden' met de auto, ondanks dat het toch een gaaf karretje was) , dus, de Barracuda eruit, en een lekkere lompe Daf ervoor terug !
Ik ben toch totaal geen snelheids maniak, dus zo'n oude Daf past precies bij me, lekker groot en lomp, ik vind het helemaal mooi !

Deze zondag dus wezen kijken voor een Daf (staat nu nog op marktplaats, onder reserveert : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr ) , stukje mee gereden, rijd prima, lekker spartaans, maar het motortje klinkt goed.
Er moeten een paar kleine dingetjes aan gebeuren, electra wil ik even nazien en helemaal schoon maken, alle vloeistoffen vervangen, filters, en even een goede smeerbeurt geven.
De vorige (oke, nu nog huidige) eigenaar heeft hem een paar jaar gehad, en heeft er maar sporadisch mee gereden, onderhoud heeft hij volgens mij nooit gedaan, maarja, hij is ook niet veel gebruikt, dus 'dat moet kunnen' dacht ik.

Nergens roest of rot te zien (op wat vliegroest na natuurlijk) , dus dat zit allemaal goed.

Hier en daar heeft het technisch wat aandacht nodig, remmen moeten volgens hem afgesteld worden, maar voor hetzelfde geld moet de boel natuurlijk vervangen worden, dus dat is even afwachten wat we achter de remplaten aan gaan treffen.
Bandjes kan ik nog wel even mee rijden, maar dat zit er ook aan te komen.
In de cabine is nog een soort radiobak/kist/dinges gebouwd , en die moet eruit of in ieder geval kleiner gemaakt worden, omdat je daar tijdens het sturen en schakelen lekker met je elleboog tegenaan knalt :lol:
Bougie's moeten vervangen, oude waren lekker verroest, dus die wil ik niet meer vertrouwen.
Vanzelfsprekend maken we de ontsteking ook weer helemaal tip-top (dat is zoiezo het 1e wat ik doe als ik een nieuw voertuig heb, ontsteking helemaal in orde maken)

En voor het mooie kan de hele motor (inc. motorruimte) wel een opfris beurtje gebruiken, maar dat is puur cosmetisch gezien, de (vorige) eigenaar zegt dat hij nog nooit problemen heeft gehad met het motortje, dus dat nemen we dan maar aan. Hij liep verder ook hartstikke mooi.
En een oude gezegde in de wereld van Amerikanen was dat vuile motoren betrouwbaar zijn, en schone vaak problemen hebben. Dus :mrgreen:
En hier en daar nog wat kleine technische dingetjes, toerenteller was er net mee opgehouden zei de eigenaar, en ik zag dat er een kabeltje van de (tussenbak?) 4x4 bak was gebroken/losgeschoten, volgens mij is dat het kabeltje wat een palletje omhoog haalt bij de bak.
Kleinigheidjes dus.
Maar we gaan het wel zien wat het ding voor avonturen op gaat leveren :mrgreen: :?: :| :mrgreen:

Maarja, dat is dus mijn verhaal, ik zal jullie hulp en kennis vast nog wel nodig hebben, eerdaags ook ff aanmelden bij de club, dus jullie hebben er dan een lastpost bij ! :mrgreen:

Groeten,
Ed
Laatst gewijzigd door edwin bruckner op ma 26 aug 2013 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor B. van der Veer » ma 26 aug 2013 18:54

succes met je daf en welkom op het forum. ook welkom bij de club straks. Je noemt al heel wat op wat er moet gebeuren maar als je een tijdje over het forum heen leest za je zien dat al de dingen die je genoemd hebt bijna regulier zijn. Zoals een goed forumgebruiker als eens tegen mij zei "heb je een daf dan heb je altijd wat, bofkont" :mrgreen:
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor Hoppa69 » ma 26 aug 2013 20:04

heb je een daf dan heb je altijd wat, bofkont
Was dat toevallig per sms ? :lol:

En edwin, succes ermee, soms kom je meer rottigheid tegen dan je lief is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

edwin bruckner
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
Locatie: Westland !

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor edwin bruckner » ma 26 aug 2013 20:05


En edwin, succes ermee, soms kom je meer rottigheid tegen dan je lief is.
haha, dat zijn hoopvolle berichten :lol:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor Dikkie » ma 26 aug 2013 20:39

Veel plezier en succes met de daf!

En denk eraan, GOOI NIKS WEG :D Ook als je de ontsteking vernieuwd.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor dennis83 » wo 28 aug 2013 21:45

Veel plezier en succes er mee, je zal er vast veel plezier aan gaan beleven.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor marco » za 31 aug 2013 14:54

ah, gezellig weer een westlander bij de club.
veel plezier met je daf en ik zou zeggen, kom een keertje buurten.

groetjes marco @ breeje durp
Bijlagen
89DWWFQ7Nz.jpg
89DWWFQ7Nz.jpg (86.83 KiB) 11621 keer bekeken

edwin bruckner
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
Locatie: Westland !

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor edwin bruckner » za 31 aug 2013 18:37

Hoi Marco,

Dat zal ik zeker een keer doen ! Ik wist ook wel dat er -ergens- dichtbij een club zat met 'van die legervoertuigen' , maar nu weet ik dus wat en waar ! :mrgreen:

Zo, vandaag ben ik officieel bezitter van de YA126, net terug uit Apeldoorn gereden (toch 150km) , en alles is helemaal perfect gedaan !
Ding blijft mooi lopen, niks geen rare dingen, onderweg een aantal keren gestopt om de boel even te checken, maar alles was in orde voor zover ik kon beoordelen.

Enige dat wel echt moet gebeuren zijn de remmen, ik heb het idee dat die ook een beetje blijven hangen, velgen waren te warm (nog niet 'te heet' , maar wel zo dat je gewoon weet dat er iets niet klopt) waarschijnlijk voldoet een grondige smeer en schoonmaak beurt wel zodat de schoentjes netjes terugkomen.
We gaan het zien...

Verder eigenlijk helemaal niks raars kunnen ondekken.

Ik zal morgen wel is ff wat foto's van het gevaarte op de site zetten, is wel zo leuk :)

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor marco » za 31 aug 2013 20:11

hoi edwin, die club zit ik niet bij hoor. dat is ral 6014 uit maasdijk van ton visser.
de achterste twee zijn van mij op de foto en de voorste met de aap is van michiel Wagenaar. wij staan in monster.
welke plaats woon jij?
Laatst gewijzigd door marco op zo 01 sep 2013 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

edwin bruckner
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
Locatie: Westland !

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor edwin bruckner » za 31 aug 2013 21:14

Oh oke, ik nam eigenlijk gewoon aan dat dat jouw club dan was :roll: :mrgreen:

Ik woon in De Lier.

RonaldJ
Matgroentje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 13:59
Locatie: Oosterhout

Re: Hallo lieve mensen !

Berichtdoor RonaldJ » zo 06 okt 2013 12:59

Ha Edwin, welkom en gefeliciteerd met je aanschaf. Ik ben me ook aan het orienteren en hoop voor dit voorjaar ook eigenaar van een mooie 126 te zijn.

Tot ziens! Ronald


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten