Gereedschap.

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Moj8008
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jul 2013 23:33

Gereedschap.

Berichtdoor Moj8008 » ma 26 aug 2013 00:43

Hallo allen,

Inmiddels ben ik in het bezit van een ander motor voor mijn ya126. Nu komt het volgende. Ik ben niet in het bezit van het juiste gereedschap. Ik moet nog een steeksleutelset en een goede doppenset halen. Weet iemand welke maten ik echt perse nodig heb? En wat zijn fatsoenlijke merken gereedschap zonder het heel erg duur te maken??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Maarten

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1383
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Gereedschap.

Berichtdoor Dikkie » ma 26 aug 2013 16:10

Standaard complete doppensets van gedore, facom, kraftwerk, mannesmann of snap-on is een must bij deze auto. Een complete set is handiger en goedkoper dan alleen losse doppen halen. Welk merk is afhankelijk van zowel budget als 'wat jij prettig vind werken. Ik heb een koffer voor onderweg (doppen, sleutels, etc) liggen van kraftwerk omdat ik dat goedkoop te pakken kreeg, evenals een setje engelse doppen en sleutels.

Wat ik nou eigenlijk zeggen wil: ga niet uit van "de belangrijkste maten" (ligt er ook aan hoever je gaat met open/dicht maken) maar haal een complete set.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Gereedschap.

Berichtdoor ruben » wo 04 sep 2013 23:51

Kijk eens bij Datona (effe googleën), die hebben redelijk gereedschap van engelse en metirsche maten voor een redelijke prijs, en ook allerhande andere werkplaats spulletjes.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar bedenk dat het prijskaartje ook vaak gerelateerd is aan de kwaliteit en verfijndheid. Gedore is bijvoorbeeld een goed en sterk merk maar in mijn werk vaak wat te grof, vandaar dat ik Snap-On gebruik, maar ja, daar moet je wel wat anders bij voor lief nemen.Niks is vervelender dan gereedschap dat niet goed past of het laat afweten op het moment dat het nodig is en er natuurlijk niks anders in de buurt is, dus denk daar ook aan.

Wat je zou kunnen doen is met een goedkope set starten, en daarna vervangen met duur wat snel versleten is.
Er zijn altijd maten die niet of nauwelijks gebruikt worden.......... welke dat zijn hangt af van het project :wink:


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast