GEVONDEN !!! en voor de deur Nieuwe Hobby YA126

Zoekt u nou net dat specifieke onderdeel, of heeft u hulp nodig?

Moderators: ruben, Thomas

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

GEVONDEN !!! en voor de deur Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor dennis83 » di 30 jul 2013 21:36

In mijn voorstel topic http://www.ya126.nl/forum3/viewtopic.php?f=7&t=2257 heb ik dit bericht ook staan maar wilde het toch ook graag hier plaatsen onder de categorie GEZOCHT :D :D

Zo nu weer even een update betreft het DAF virus... Naast mijn LARO virus ben ik nu ook bezeten van de DAF YA126.
Na afgelopen weken op bezoek te zijn geweest in Oud-Beijerland en Den Helder bij bovenstaande heren die zo vriendelijk waren mij te woord te staan en samen een leuke ronde te rijden ben ik nu 100% over en ben ik nu actief opzoek naar een mooie DAF YA126.

Afgelopen dagen in onderstaande autos een leuke ronde gereden en ben helemaal om. Heren nogmaals bedankt !!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu opzoek naar een leuke DAF het lieft op LPG om de kilometers naast mijn Range Rover ook wat betaalbaar te houden. Of een benzine auto met eventueel nog wat marge in de prijs om zelf nog LPG in te bouwen. Het mag voor mij zowel de radio wagen als de Bakwagen met huif zijn. Beide varianten hebben hun voor en nadelen voor mij maar zijn beide een optie.

Dus mocht er iemand buiten de bekende kanalen zoals Marktplaats iets tekoop weten te staan of zelf iets te koop hebben houd ik mij aanbevolen voor tips en hoop ik mij tevens bij de club te kunnen aansluiten om samen nog vele kilometers te mogen maken.

Alvast allemaal bedankt voor de hulp en informatie. (zo...en nu ga ik alsvast verder de werkplaatshandboeken doorspitten )
Laatst gewijzigd door dennis83 op vr 09 aug 2013 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Gezocht Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor Hoppa69 » di 30 jul 2013 22:43

In een maand tijd 700 euro goedkoper geworden, in de eerste advertentie staat wel dat de banden droogte scheurtjes hebben.
Probeer nog is wat lager te bieden als je voor deze gaat.

Naam: Kevin
Datum: 3 June 2013 plaatje
Telnr.: 0600000000 bekijk lokatie: Beek, Nederland
Rubriek: YA 126
Aangeboden: Te koop. DAF YA 126 Radiowagen + Polynorm aanhanger



Originele motor 102 pk

4x4

Staat op b rijbewijs kenteken. (Gas staat ook op kenteken)



Rijdt op benzine en lpg. 140 liter gastank in radiocabine.

Unimog velgen en banden. Nato velgen en banden eventueel aanwezig.



Daf heeft 2 canvas zeilen. De aanhanger heeft een bisonyl zeil.



De Daf kan een schilder beurtje gebruiken.

De aanhanger is aan restauratie toe. Bisonyl zeil van de aanhanger is wel in topstaat.



Orginele kachel, radiotafel en radio's aanwezig. Alleen niet ingebouwd.


Vraagprijs 2800
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Gezocht Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor dennis83 » di 30 jul 2013 22:49

Ik heb al contact gehad met Kevin, helaas was hij al verkocht. Maar bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door dennis83 op vr 09 aug 2013 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Re: Gezocht Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor Jorrit » wo 31 jul 2013 01:24

Hoi Dennis,

Ik heb een 126 met kenteken en LPG te koop. Nette en harde auto, alleen de remmen moeten weer in elkaar gezet worden (alles is al gereviseerd). Kan een schilderbeurt gebruiken maar verder een geheel complete auto. Mag voor een zeer mooie prijs weg.

Mocht je interesse hebben, praten bij de auto is het makkelijkst, kan je veel over deze en andere 126's vertellen!

Groeten Jorrit

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Gezocht Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor dennis83 » di 06 aug 2013 10:26

Vandaag weer een kleine update, ik ga morgen avond bij Jorrit kijken naar een 126 die hij heeft staan. en ik heb nog een tip gehad van Patrick72. Er is dus nog voortgang in mijn zoektocht naar een eigen DAF.

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: GEVONDEN !!! en voor de deur Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor dennis83 » vr 09 aug 2013 21:47

:D Na een relatief korte zoektocht en menig informatief testritje is het eindelijk zover. Gisteren mijn eigen DAF YA126 opgehaald bij Jorrit :D

Maar foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeelding
De auto zoals hij er bij stond toen ik de eerste keer kwam kijken.

Afbeelding
De DAF had geen milimeter breder moeten zijn voor de trailer.

Afbeelding
Het was een spannende rit maar gelukkig een ervaren chauffeur.

Afbeelding
En uiteindelijk gelukkig veilig voor de deur. (reserve wielen moet ik nog even monteren)

Vandaag verder de accu's aangesloten (wel eerst langs van Dam voor wat onderdelen) en de auto gestart. Gelukkig en uiteraard geen probleem.
Wel nog die twee framebuizen voor het cabine zeil moeten halen want die zaten er niet bij. Gelukkig kon ik deze van een sloper halen.

Zondag ga ik aan de slag van de remmenklauwen. Deze liggen er nu allemaal van af. De nieuwe remleidingen heb ik ook gehaald en ik hoop alles snel aangesloten te hebben zodat ik kan gaan rijden. Mochten jullie nog tips hebben over de remmerij hoor ik dit graag natuurlijk :lol:

En uiteraard snel aansluiten bij de club zodra de auto rijd :wink:

Jorrit bedankt voor de hulp en het snelle handelen, hij krijgt een goed thuis en zal goed opgeknapt gaan worden deze winter !! :wink:
Groeten,

Dennis

Afbeelding

patrick72
Hercules Held
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 22:15
Locatie: schiedam

Re: GEVONDEN !!! en voor de deur Nieuwe Hobby YA126

Berichtdoor patrick72 » vr 09 aug 2013 23:50

Hoi Dennis
Gefelilcteert met je daf
ziet er goed uit sucecs en veel hoby plezier er mee

Groet Patrick 72
onder het motto you can go faster i can go anywhere


Terug naar “Gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten