Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor dennis83 » ma 15 jul 2013 09:35

Hoi Allemaal,

Ik wil mijzelf graag aanmelden op het forum omdat ik al jaren enthousiast ben over oude defensie voertuigen. Ik ben Dennis en woonachtig in Breda.
Ik ben al jaren een echte auto en sleutel fanaat en houd mij momenteel hoofdzakelijk bezig met oude landrovers. Ik rijd/sleutel momenteel een ouder Range Rover Classic en zoek geregeld het terrein op, maar ik zou graag een oud defensie voertuig toevoegen aan de collectie.

In eerste instantie viel mijn oog op een defensie landrover maar eigenlijk vind ik de YA126 door het klassieke ontwerp een hoop charme hebben. Vandaar dan ook dat ik mij de komende tijd verder wil verdiepen in de DAF familie en met namen de YA126. Nu heb ik al een hoop tips gevonden waarop te letten bij aanschaf via de zoekfunctie.

Nu zou ik graag nog veel meer te weten willen komen over deze mooie machines want zelf een keer gezien en gevoeld hebben zegt toch een stuk meer dan alleen wat tekst op een forum. Ik hoop dan ook dat er misschien iemand in de club is die mij onder het genot van een bak koffie wat meer wil leren over deze mooie apparaten. Ik vind het geen enkel probleem om hier een stukje voor te rijden.

Ik hoop dat er iemand is die mij wat meer zou willen vertellen over zijn hobby.
Laatst gewijzigd door dennis83 op vr 09 aug 2013 21:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor Dikkie » ma 15 jul 2013 16:47

Hallo Dennis,

Welkom op het forum en hopelijk straks ook welkom in de 126's. :D

Je bent wat mij betreft hardstikke welkom om langs te komen en een stukkie te rijden, alleen ik woon sinds kort niet meer in Rijen (bij Breda) maar in Den Helder.. niet heel praktisch voor jou ben ik bang. Mocht je toch in de buurt zijn of serieus van plan zijn om langs te komen, laat het even weten!

Leuk trouwens die Range. Heb je de 3.5 of de 3.9 motor erin liggen? Heb toevallig vorige week met zo'n ding gereden met 3.5 erin. Raar gevoel als je het niet gewend bent, zo zweven over de weg.. ;)
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor dennis83 » ma 15 jul 2013 17:42

Hoi Dikkie,

Bedankt voor je reactie, helaas is rijen en Den Helder wel een heel groot verschil, maar ik zeg nog geen nee tegen een middag DAF kijken... Ik heb er de 3,9 liter EFI injectie motor in liggen. Ik ben inmiddels wel heel benieuwd geworden naar de YA126, ik ben de luxe van de Range Rover gewend maar ben nu dus opzoek naar een lekker spartaans stuk nostalisch speelgoed met een hoge entertainment waarde. De Range Rover is fantastisch in het terein en rijd rondjes om alles wat je tegen kan komen in het zand, maar door de lage gearing, automatische difflock en automaatbak is het soms snel wat "te" makkelijk (de RRC was zijn tijd vooruit).

Ik ben ook met name benieuwd naar de techniek van de Daf aangezien ik het onderhoud aan de Range Rover ook zelf doe. Ik heb ook een eigen werkplaats en brug om te sleutelen.

Wel jammer dat je uit Rijen weg bent, ik kom daar oorspronkelijk ook vandaan en mijn vader en familie woont er nog steeds. Maar misschien zijn er nog meer leden die iets dichterbij wonen.

Groeten

Dennis
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 15 jul 2013 19:10

Ik woon in oud-beijerland, is met ik gok 45 min goed te doen?
Wel ff pb'tje sturen ben niet altijd thuis maar op een avondje ofzo? Deze week is het lekker weer 8)

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor dennis83 » di 30 jul 2013 21:33

Zo nu weer even een update betreft het DAF virus... Naast mijn LARO virus ben ik nu ook bezeten van de DAF YA126. :D :D
Na afgelopen weken op bezoek te zijn geweest in Oud-Beijerland en Den Helder bij bovenstaande heren die zo vriendelijk waren mij te woord te staan en samen een leuke ronde te rijden ben ik nu 100% over en ben ik nu actief opzoek naar een mooie DAF YA126.

Afgelopen dagen in onderstaande autos een leuke ronde gereden en ben helemaal om. Heren nogmaals bedankt !!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu opzoek naar een leuke DAF het lieft op LPG om de kilometers naast mijn Range Rover ook wat betaalbaar te houden. Of een benzine auto met eventueel nog wat marge in de prijs om zelf nog LPG in te bouwen. Het mag voor mij zowel de radio wagen als de Bakwagen met huif zijn. Beide varianten hebben hun voor en nadelen voor mij maar zijn beide een optie.

Dus mocht er iemand buiten de bekende kanalen zoals Marktplaats iets tekoop weten te staan of zelf iets te koop hebben houd ik mij aanbevolen voor tips en hoop ik mij tevens bij de club te kunnen aansluiten om samen nog vele kilometers te mogen maken.

Alvast allemaal bedankt voor de hulp en informatie. (zo...en nu ga ik alsvast verder de werkplaatshandboeken doorspitten :D )
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor peter80 » do 01 aug 2013 09:21

YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Voorstellen Dennis

Berichtdoor dennis83 » vr 09 aug 2013 21:53

:D Na een relatief korte zoektocht en menig informatief testritje is het eindelijk zover. Gisteren mijn eigen DAF YA126 opgehaald bij Jorrit :D

Maar foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeelding
De auto zoals hij er bij stond toen ik de eerste keer kwam kijken.

Afbeelding
De DAF had geen milimeter breder moeten zijn voor de trailer.

Afbeelding
Het was een spannende rit maar gelukkig een ervaren chauffeur.

Afbeelding
En uiteindelijk gelukkig veilig voor de deur.

Vandaag verder de accu's aangesloten (wel eerst langs van Dam voor wat onderdelen) en de auto gestart. Gelukkig en uiteraard geen probleem.
Wel nog die twee framebuizen voor het cabine zeil moeten halen want die zaten er niet bij. Gelukkig kon ik deze van een sloper halen.

Zondag ga ik aan de slag van de remmenklauwen. Deze liggen er nu allemaal van af. De nieuwe remleidingen heb ik ook gehaald en ik hoop alles snel aangesloten te hebben zodat ik kan gaan rijden. Mochten jullie nog tips hebben over de remmerij hoor ik dit graag natuurlijk :lol:

En uiteraard snel aansluiten bij de club zodra de auto rijd :wink:

Jorrit bedankt voor de hulp en het snelle handelen, hij krijgt een goed thuis en zal goed opgeknapt gaan worden deze winter !!
Groeten,

Dennis

Afbeelding

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor blijedafrijer » vr 09 aug 2013 22:23

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor Dikkie » vr 09 aug 2013 22:31

Mooie foto's!

Als je nu nog lid word kan je je aanmelden voor de ALV in September, gezellig samenzijn en kan je weer een hoop leren over de auto's :D

Zoals ook per sms gezegd, succes met je aanwinst en ik zie je vanzelf met evenementen weer ;)

Stiekem vind ik 't toch ook leuk om een foto van mijn daf in dit topic tegen te komen..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 09 aug 2013 22:55

Stiekem vind ik 't toch ook leuk om een foto van mijn daf in dit topic tegen te komen..
Helemaal mee eens :wink:

Gefeliciteerd met de aanschaf, we hadden het over (auto)verkopers, gelukkig heb je de uitzondering op de regel getroffen :wink: :wink:

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor Kees64 » za 10 aug 2013 09:07

Hejj,

Proficiat met je "nieuwe DAF.
Is trouwens een bekend "schuurtje" waar je hem gehaald hebt! :D :D :D


groet
Kees

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor Jorrit » za 10 aug 2013 09:09

Hoi Dennis,

Nogmaals heel veel plezier met de 126!

Ik ga nog even op zoek naar die kapsteunen, al lees ik dat je al wat gevonden hebt bij Van Dam...

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor jerry » zo 11 aug 2013 18:32

best gelopen gefeliciteerd

zal wel rijden als een aardbei 3,5 ton op en 2 asser achter het rovertje :roll:
ik haal nooit van die stunts uit :mrgreen:
veel rij plezier en goed verzorgen :wink:

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor wesley » zo 11 aug 2013 21:22

Veel plezier Dennis, weer een mede daffer uit de regio. :lol:
Grtn v/d Ouwe Daf

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Voorstellen Dennis 8-8-2013 gisteren DAF GEKOCHT

Berichtdoor marco » zo 11 aug 2013 22:08

veel plezier met de nieuwe hobby dennis, groetjes marco


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten