Even voorstellen PartySafari

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor PartySafari » zo 07 apr 2013 23:54

Even voorstellen dan maar. Ewout en Simon uit Enschede. Twee kerels uit 1985 met een gezonde Hollandsche lust voor avontuur. Prutsen is de mooiste hobby die er is samen met rondscheuren door de blubber, bos of woestijn, het liefst op een zonnige bestemming en afsluiten met een goeie braai. We hebben dit in Nederland jammer genoeg nog te weinig gedaan.
Vandaag hebben we na een paar middagjes knutselen in de sneeuw en regen op een wonderschone lentedag onze DAF aan het lopen gekregen!! Broem broem.
Deze bak is een overblijfsel van 2 vakanties naar Ijsland met een vader en twee zoons (een van de zoons ben ik, Simon) in 1997 / 1998. Nadat de auto een kleine 15 jaar stil heeft gestaan en de tijd heeft gehad om er een boom doorheen te laten groeien was het tijd om er weer leven in te blazen.
De motor loopt, auto schakelt en rolt, en staat er naar omstandigheden goed bij. Binnenkort wordt de auto naar een klusgarage dichter bij huis versleept en kan het echte klussen beginnen. De remdruk is weg, de demper is vergaan en er moet flink met de Hammerite gekwast worden. Dat zijn zaken die we in het weiland waar onze schoonheid in geparkeerd staat kunnen zien.
De auto moet klaar worden gemaakt voor op de weg en dan gaan we er eens lekker mee spelen in het bos. We verwachten nog wel eens een kijkje te nemen en een vraagje te stellen op het forum en na verloop van tijd ook zinnige dingen te kunnen zeggen. We zien jullie vast bij een tripje van de club binnenkort en houden de agenda in de gaten.

Afbeelding
Tot binnenkort!

Ewout & Simon

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor B. van der Veer » ma 08 apr 2013 12:22

Welkom op de site Ewout en Simon. de originele kleur is RAL 6014. (helaas niet in Hammerite)
heel veel succes met de het weer tot leven brengen van jullie dafje. Misschien tot ziens op een clubevenement.
Bert
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 08 apr 2013 12:33

Grappig zo'n vast dak op de cabine wat doorloopt in de huif van de bak.
Bij mijn weten heeft alleen de pipo-daf dat.

Succes!

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Kees64 » ma 08 apr 2013 19:02

Welkom op de site Ewout en Simon. de originele kleur is RAL 6014. (helaas niet in Hammerite)
heel veel succes met de het weer tot leven brengen van jullie dafje. Misschien tot ziens op een clubevenement.
Bert

Heren welkom!!

Over de pipodaf gesproken, waar is ie gebleven??

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor PartySafari » di 09 apr 2013 11:30

De kleur was toendertijd de goedkoopste grote berg verf die we op de kop konden tikken. Kleurtje valt ook mooi op als je vast komt te zitten 3 dagen rijden van de beschaving. We zijn er nog niet over uit wat voor kleur onze schoonheid nu moet krijgen. Eerst maar eens het mos er af..

Het vaste dak is er op geklust door mijn vader voor de reis door Ijsland. Er zit ook een dakraam in.
Bij de eerste reis zat er op de bak achter een constructie met gasveren en canvas om van vlak dekzeil tot hoge slaapcabine te transformeren. Heel handig omdat ik en mijn broer nogal jong waren. Mijn vader kon dan zonder onze hulp de auto omtoveren tot camper. Was iets minder ideaal omdat het nogal kan waaien daar en dan wordt je wakker met zand tussen je tanden..

Het jaar erop zijn we nog een keer geweest, nu wou mijn moeder ook mee. Er moest dan wel even iets gedaan worden aan de huiselijkheid. Vandaar de vaste bak achterop. Is een metalen dakconstructie met kunststoffen schrootjes en een bult kit.

Aankomende zaterdag gaan we de auto proberen op een ander plek te krijgen met trekstang. We hebben een garagebox met smeerput geregeld in de buurt. Dat klust een stuk makkelijker dan in een weiland in de sneeuw.

We houden jullie op de hoogte en hopelijk zien we elkaar binnenkort in de blubber!

Simon

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Hoppa69 » di 09 apr 2013 16:13

Aankomende zaterdag gaan we de auto proberen op een ander plek te krijgen met trekstang.
Weet niet of je ver moet maar zet je de tussenbak wel in zijn vrij dan. :wink:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor peter80 » wo 10 apr 2013 11:58

Over de pipodaf gesproken, waar is ie gebleven??
Stond (of staat nog steeds) te koop in Limburg samen met een 328
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Ronald » wo 10 apr 2013 17:18

welkom, weer een dafje erbij in enschede :D

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor PartySafari » ma 24 feb 2014 17:52

Sta je nietsvermoedend je DAFje af te spoelen in de wasbox, wordt je (DAF) zomaar herkend :!:
Goed je een keer te ontmoeten Ronald. Altijd leuk om de mensen in levende lijve de hand te kunnen schudden.

Als je nog een keer een leuke route in de omgeving wilt doen moet je het maar even laten weten. Ik ben bezig om wat routes te maken in onze omgeving.
Ik heb er al een rondom Boekelo, Haaksbergen en Buurse met hele mooie stukken en zo'n 80% onverhard. Ik heb de meeste delen al een keer gedaan, maar nog niet in zijn geheel nagereden. De route is in totaal bijna 85 km en perfect om een dagje in de omgeving te touren en de DAF een keer uit te laten.
Track.jpg
Track.jpg (74.49 KiB) 12867 keer bekeken
Een Google Earth *.kmz bestand kan ik op het forum niet toevoegen, vandaar dit screenshot. Als iemand belangstelling heeft hoor ik het wel.

Groeten!

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Dikkie » ma 24 feb 2014 18:35

heren,

ik heb zojuist de .kmz als toegestane upload toegevoegd. Als het goed is kan je nu google maps bestanden uploaden!

Gr.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Ronald » ma 24 feb 2014 18:58

Zeker leuk om elkaar te ontmoeten.
Route lijkt me wel wat om een keer te rijden (of samen rijden).
Grappig ook om te horen dat achteraf beide Daf's nog geen kilometer hemelsbreed van elkaar af staan.
Mocht je nog interesse hebben in beide gondels hoor ik het wel, ze lopen niet weg.
We houden contact.

Groeten
Ronald

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor PartySafari » ma 24 feb 2014 20:50

Gaan we een keer doen Ronald. Als we een keer richting Fursten Forest gaan zal ik het ook wel even laten weten. En zodra ik aan de cosmetische ingrepen toe ben, weet ik je en je gondels te vinden.
Voor de liefhebber:
Track.kmz
(6.77 KiB) 481 keer gedownload
(Bedankt Dikkie!)

Ik ben altijd op zoek naar routes van anderen en ben wel benieuwd waar iedereen zoal zijn kilometertjes maakt. Het leukst vind ik het om rustig over tussen de boerderijen en door het bos te cruisen over zandweggetjes met een dikke plas of modderpoel hier en daar. Af en toe even lekker ploegen door de dikke pap waar alleen maar tractoren doorheen komen
Laatst gewijzigd door PartySafari op ma 24 feb 2014 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen PartySafari

Berichtdoor Dikkie » ma 24 feb 2014 21:44

Grapje, was nog een vinkje vergeten. Dat heb ook ik wel eens. Probeer het nog eens als je wil.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten