Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Cougar
Matgroentje
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 21:55
Locatie: Rijen

Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor Cougar » za 01 dec 2012 08:27

Voorstellen..., Ja, waar zullen we eens beginnen? Bij de aanschaf van een DAF door mijn zoon, Dik. Hij kwam op een goede dag thuis met zo'n ding en stiekem vond ik het uiteraard ook wel leuk. Uiteindelijk heb ik wel de mogelijkheden om er wat meer aan te doen als alleen maar olie bijvullen, dus ik heb er ondertussen al meer onder gelegen als er in gezeten.
Ik werk bij Defensie, het Defensie Helikopter Commando en dan specifiek bij het onderhoud van middelzware transport heli's, de AS532U2 Cougar. Dat doe ik al een tijdje en ben ooit begonnen bij deze baas als motormonteur. Destijds binnen de GPLV (GroeP Lichte Vliegtuigen) hadden we twee helikopter types, de Allouette III en de Bolkow. Het (groot) onderhoud aan de motoren deed ik samen met collega's vanuit een motorenshop op de Vliegbasis Soesterberg. Naderhand, tig reorganisaties verder, ben ik terechtgekomen bij de Cougar en daarmee ook verhuisd naar de Vliegbasis Gilze-Rijen, bij de sluiting van Soesterberg. Al met al heb ik dus aardig wat ervaring met sleutelen, improviseren en motoren. De heli's hebben weliswaar gasturbinemotoren en geen benzine of diesels maar toch. Naast het werk voor de baas heb ik een tijdje in Muiden rondgelopen voor het onderhoud van de motoren van de "bruine vloot", soms 100 jaar oude charterschepen waar je volop DAF en Kromhout-motoren tegenkomt. Als je wil leren improviseren moet je daar gaan werken.
Er is uiteindelijk niets mooiers als het geluid van een goed lopende motor, of het nu een benzine, een diesel of een gasturbine is. Nog mooier is het als je dat dan allemaal zelf gedaan hebt...
Zodoende heb ik dan ook, in de avonduren bij mij op het werk, kunnen werken aan de motor van de DAF van Dik. Oude Hercules eruit, "nieuwe" schoonmaken, onderdelen op- en overbouwen en er weer in. Afstellen en rijden maar... Nou ja, al doende leert men ook weer hier... Foto's en filmpjes staan hier ook ergens op het forum en anders wel Youtube, dacht ik.
Ondertussen pak je dan ook andere zaken mee (een klus aan een DAF komt zelden alleen !!) en voor je het weet staat er nog een tweede naast. Die heeft wat meer tijd nodig maar ook dat gaat wel lukken, denk ik. Ondertussen lid geworden en al bij een aantal bijeenkomsten van de club geweest. Gewoon een gezellige verzameling mensen met een gemeenschappelijk hobby... Als ik ergens hulp voor nodig heb dan weet ik of Dik wel wie we daarvoor moeten "aanpingen". Komt goed.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor Dikkie » za 01 dec 2012 10:45

Welkom op het forum, pa.. ;)

Uiteraard kennen we je van de foto's:
261408_157470434325727_3538610_n[1].jpg
261408_157470434325727_3538610_n[1].jpg (64.99 KiB) 9354 keer bekeken
Op historisch weekend den helder 2011..


[Edit/knip]
Laatst gewijzigd door Dikkie op zo 02 dec 2012 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vooruit dan, niet met neusharen telbare foto..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor Dafinknouleuk » za 01 dec 2012 16:57

Sta je dan met je giechel op de internets....
Kan je neusharen tellen :shock: :mrgreen:

Cougar
Matgroentje
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 aug 2011 21:55
Locatie: Rijen

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor Cougar » zo 02 dec 2012 17:36

Sta je dan met je giechel op de internets....
Kan je neusharen tellen :shock: :mrgreen:
Heb ik weer. Natuurlijke charme kan ook te veel worden, h`e ?!

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor wesley » wo 12 dec 2012 17:03

Welkom! Weer een brabo op het forum :lol:
Grtn v/d Ouwe Daf

Thomas
Magazijnmeester
Berichten: 215
Lid geworden op: di 01 mei 2012 10:48
Locatie: Nibbixwoud

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor Thomas » wo 12 dec 2012 22:53

Hoi Dirk, welkom bij de club van forummers .
Ik ben zelf iets onherkenbaar op de foto, ha ha.
Groeten, Thomas

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor bastiaan » do 14 feb 2013 19:35

Welokom op het forum Dirk, dat je er maar veel nuttige info van mag plukken. En natuurlijk het nodige slap geouwehoer :D

markwise
Vierwielend Vooruit
Berichten: 758
Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
Locatie: Westerlee (Gn)

Re: Even Voorstellen : Dirk van Zanen

Berichtdoor markwise » di 04 jun 2013 10:54

Die goeie ouwe Bo met z'n Allison reverse airflow turbine's...gewicht een kilootje of 70 per stuk...welkom bij de club iig!


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten