Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Nieuws wat je niet mag missen

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
Kempenaer
Knipperlichtje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 02 aug 2011 10:42
Locatie: Reusel

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Kempenaer » zo 21 apr 2013 23:21

Die tanks/rupsvoertuigen staan meestal op kenteken van landbouwvoertuig. Iets wat ik bij een DAF YA 126 ook wel eens gezien heb. Is misschien dus ook een optie?

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor jabami » ma 22 apr 2013 07:18

Die tanks/rupsvoertuigen staan meestal op kenteken van landbouwvoertuig. Iets wat ik bij een DAF YA 126 ook wel eens gezien heb. Is misschien dus ook een optie?
Ja, maar binnenkort moeten alle landbouwvoertuigen ook aan een kenteken.
Ik dacht per 1 januari 2014 maar de datum weet in niet zeker.
Die kentekens gaan natuurlijk ook geregistreerd worden bij de RDW.
Je kan dus wel raden wat de volgende stap gaat worden.
APK ???,
verzekering (is trouwens al verplicht maar nog geen controlemogelijkheid),
MRB ???
Het opent in ieder geval weer de mogelijkheid tot registercontrole,
net als bij auto's, dus dan weet je het wel.
Als de boeren geen melkkoeien hebben, worden ze het op deze manier zelf wel.

Jan.

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor jerry » ma 22 apr 2013 15:08

nog niet zo gek kenteken op trekkers en landbouw spul
16 jarig ventje op een dikke dear met een 5 asser die vol speed door een dorp knald en een meissie plat walst wie heb het dan gedaan ? :shock: vandaar zal een beetje registratie geen kwaat kunnen denk,en daar bij je mag alles als het maar land bouw spul 3 karren achter elkaar als het moet en jij mag met de leger spul niets en mot zometeen gaan dokken :twisted:
of zit ik er nu naast :?: :idea:

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor hendrik » ma 22 apr 2013 21:34

Klopt. Ik mag met mn trekker 'rijbewijs' combinaties tot 50 ton rijden.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Hoppa69 » di 23 apr 2013 12:53

Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers
De Stichting Oldtimerbranche NL stelt voor samen met de overheid onderzoek te doen naar de effecten voor de branche van de MRB-aanpassing voor oudere voertuigen.


Weekers: binnen week nieuw voorstel oldtimers

Volgens de stichting ontbreekt zo'n cijfermatige onderbouwing en zou het middel wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal. Een periode van zes maanden voor het onderzoek acht ze "ruimschoots voldoende".

Deze week stuurt staatssecretaris Weekers de wijziging MRB-oldtimers naar de Tweede Kamer. Volgens de stichting zouden de aanpassingen wel eens minder positief kunnen uitpakken dan voorgesteld. Zo is er bij de beoogde € 153 miljoen aan inkomsten geen rekening mee gehouden dat liefhebbers van auto's ouder dan 25 jaar kunnen besluiten hun rijdend erfgoed af te stoten of te schorsen. Naast het temperende effect op de verkoopprijzen zal ook de bedrijfstak, waar circa zesduizend personen werken, "flinke klappen krijgen".

Volgens de stichting is sinds bekend werd dat Weekers de MRB-regeling wilde aanpassen de activiteit in de branche al "significant" afgenomen, met tientallen faillissementen tot gevolg. "Bij doorzetten van de voorgestelde aanpassing zal dit aantal drastisch toenemen." Daarnaast zal onder meer de toeleverende industrie worden getroffen. Het positieve effect van de extra mrb-inkomsten wordt aldus teniet gedaan door minder uitgaven en mogelijk een toenemend aantal faillissementen en ontslagen.

De Stichting Oldtimerbranche NL is een samenwerkingsverband van zo'n honderdvijftig oldtimerbedrijven
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor B. van der Veer » di 23 apr 2013 15:51

Het lijkt wel een verhaal uit het bedrijfsleven. Even snel scoren door een manager maar we letten niet op de neveneffecten.
KOmt duidelijk naar voren uit dit commentaar.
Politiek??? kromme ideeen door snelle jongens, niet voor oldtimers.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

pietjedaf
Cabine Coureur
Berichten: 349
Lid geworden op: za 18 nov 2006 20:31
Locatie: oostwold(wk)

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor pietjedaf » di 23 apr 2013 22:39

nou zal mij morgen eens benieuwen :( heb alvast nummer opgezocht van de schroothandelaar :evil:
hou mijn hart vast

pieter

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor jabami » wo 24 apr 2013 17:25

nou zal mij morgen eens benieuwen

pieter
Ojee, heb ik iets gemist :?:
Wat gaat er morgen gebeuren ???

Dit heb ik nog wel gevonden vandaag.

http://www.bnr.nl/nieuws/traffic/389289 ... r-conflict

Jan.

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor ramon » wo 24 apr 2013 18:42

Het wilde maar niet boteren tussen staatsscretaris Weekers en de oldtimerliefhebbers/belastingprofiteurs. Vorige week zat het overleg nog muurvast, maar vandaag werd de hulp van super-Jan-Kees de Jager ingeroepen, en voila: er schijnt binnen een dag overeenstemming te zijn.

Officieel is er nog niets bekend, maar BNR meldt van bronnen te hebben vernomen dat men er uit is.

De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s wordt opgetrokken naar 40 jaar (en dus geen 30 jaar). Voor benzineauto’s die tussen de 26 en 40 jaar oud zijn komt er een kwarttarief (maximaal 120 euro), op voorwaarde dat er van december tot en met februari niet gereden wordt. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht.

Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto’s gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart van de baan.

De oldtimervereniging KNAC realiseert zich dat hiermee het onderste uit de kan is gehaald, en schijnt de plannen te accepteren. Ook Weekers heeft water bij de wijn gedaan, hetgeen resulteert in een opbrengst die 28 miljoen lager ligt dan gewenst. De keerzijde van de medaille is dat er alsnog ongeveer 125 miljoen euro wordt binnengehaald.

Aldus Autoblog.nl

Dus heren, we zijn gered met onze groene wagens :mrgreen:
Als het goed is.....

Gr, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Hoppa69 » wo 24 apr 2013 18:57

Dus heren, we zijn gered met onze groene wagens :mrgreen:
Als het goed is.....
Durf het bijna niet te stellen maar euh, voor hoe lang tot we weer aan de beurt zijn. :cry:

Maar neem niet weg dat ik met die regeling wel kan leven, oftewel doorgaan waar we mee bezig zijn.

Wel sneu voor hen die wel moeten gaan betalen, want we kunnen er lang en kort over blijven praten, mensen maakte gewoon gebruik van een regeling.

Maar als het dan toch moet, zou ik wel denken, alleen die meuk die overgekomen is en die hier al waren vanaf dag 1 en netjes meebetaald hebben ook gewoon mrb vrij houden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Jorrit » wo 24 apr 2013 19:11


Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Kees64 » wo 24 apr 2013 21:37

Tja, gemengde gevoelens.
Dafke op LPG is klote, tarief nog onbekend. En mijn landrover lightweight € 120,-- per maand!

Oftewel, verkopen voor een "appel en een ei"

Mzzl
Kees
Laatst gewijzigd door Kees64 op wo 24 apr 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

QPO-80-03
Matgroentje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 14:02
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel - Landsmeer - Amsterdam - Belgie
Contacteer:

Urgent : regeling oltimers versoepeld

Berichtdoor QPO-80-03 » wo 24 apr 2013 21:38

24-04-2013

Via BNR

Oldtimers op een beurs in RosmalenANPToegevoegd:

 woensdag 24 apr 2013, 20:38 Update: woensdag 24 apr 2013, 20:59De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen. Dat meldt BNR.De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
"Possunt Quia Posse Videntur"

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Hoppa69 » wo 24 apr 2013 21:46

.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Dafinknouleuk » wo 24 apr 2013 21:48

Hé Kees,

Volgens mij is jouw lightweight tegen het kwarttarief met eur.120,- per jaar, maar dan mag je in december/januari/februari niet op de weg komen.
tientje per maand lijkt me wel te doen?


Terug naar “Nieuwsflits”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast