Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Nieuws wat je niet mag missen

Moderator: ruben

patrick72
Hercules Held
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 22:15
Locatie: schiedam

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor patrick72 » di 24 dec 2013 20:11

Hoi heb iemand
al wat gehoord of nieuws wat er gaat geburen :| :|
onder het motto you can go faster i can go anywhere

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor peter80 » di 24 dec 2013 20:36

yep vanaf 1 januari gaat er betaald worden, 40+ blijft vrijgesteld
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Hoppa69 » wo 25 dec 2013 00:12

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Kees64 » do 02 jan 2014 16:47

Hejj,

30 december had ik contact met iemand hier in de buurt die zijn landrover lightweight (ex ned defensie) met 25000 km op de teller een week te koop had staan ivm de MRB.
Hij had hem te laat te koop gezet en "moest" er nu vanaf voor 1 januari !
Hij baalde wel, Hij had 3 kleine kinderen dus met die kleintjes lachen achterin!
Toen hij me vertelde dat hij nogal wat reacties had gekregen vroeg ik hem wat zijn vraagprijs was. (absoluut niet voor mij maar puur interesse). Hij had hem mondeling verkocht voor € 1000,-- en de lightweight zou op 31 december opgehaald worden. Ook had hij net nadat hij hem mondeling verkocht had nog een telefoontje uit Duitsland gehad van een koper en die wilde er € 1750,-- voor geven. Dus hij baalde wel dat hij net te vroeg "Ja" had gezegd.

Hij is inderdaad voor die € 1000,-- weggegaan. koper uit Enschede die hem voor de onderdelen wilde hebben.
Ik heb die lightweight een paar keer gezien en het was niet de allermooiste / beste, maar € 1000,-- = droevig!!

Schrale troost volgens hem, hij had hem 10 jaar geleden gekocht bij R. Bolleboom voor € 5000,--. Dus de afschrijving was maar
€ 400,-- per jaar.

Dus Den Haag.... bedankt :evil: :evil:

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor dennis83 » vr 03 jan 2014 11:20

Is een hard gelach, ik heb zelf ook een landrover en ik kom persoonlijk niet in de problemen doordat ik een 1972 chassis heb. Echter ken ik er een heleboel binnen de landrover wereld die nu hard de boot in gaan. Die dingen zijn al niet goedkoop in het onderhoud, vaak van oudsher of door betrouwbaarheid voorzien van een diesel. en dat met een gewicht van 2300+ KG is geen betaalbare hobby meer.

Maar ondertussen zijn wij allemaal blij met het bouwjaar van onze DAFFIES :D
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Hoppa69 » ma 20 jan 2014 22:32

Definitief: Stichting Autobelangen spant rechtszaak tegen de Staat aan


http://www.amklassiek.nl/definitief-sti ... 014/01/19/
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Webmaster
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: di 04 apr 2006 15:58
Contacteer:

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor Webmaster » di 18 feb 2014 23:00

Evenementenregeling
Door de Evenementenregeling kan met geschorste voertuigen van 15 jaar en ouder toch gebruik gemaakt worden van de weg .
De Evenementenregeling wordt afgegeven door de Belastingdienst.
Voor een kenteken kan maximaal 4 evenementen en in totaal maximaal 6 dagen per jaar van deze regeling gebruik gemaakt worden.
Tijdens deze regeling:
• hoeft er geen motorrijtuigenbelasting betaald worden
• het voertuig geen geldige APK te hebben
• het voertuig moet wel APK waardig zijn; dus degelijke remmen, stuurinrichting etc
• het voertuig moet WAM verzekerd zijn.
De evenementenregeling is ook van toepassing op zware aanhangwagens en opleggers. Dus als je deze weinig gebruikt, kun je ze schorsen en voor evenementen gebruiken met behulp van de Evenementenregeling
Procedure: (formulieren verkrijgbaar bij de FEHAC)
1. De organisator van een publieksevenement vraagt een erkenning aan voor het evenement bij de Belastingdienst. (minimaal 2 maanden voor aanvang van het evenement).
2. Als de Belastingdienst het evenement erkent, kan de organisator voertuigen opgeven.
3. De organisator stuurt de lijst met voertuigen naar de Belastingdienst. (minimaal 1 maand voor aanvang van het evenement).
4. De belastingdienst geeft per kenteken een vrijstelling voor de aangevraagde dagen. Let op: u ontvangt van de Belastingdienst GEEN bericht.
Schorsingsprocedure
Voor personenauto's tot 15 jaar oud en bedrijfsauto's onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het 'normaal tarief van € 73,00. Voor alle andere voertuigen betaalt u het 'laag tarief' van € 24,00 (met uitzondering van brom- en snorfietsen).
Het verlengen van een schorsing valt onder het 'laag tarief' € 24,00.
Aan het opheffen van een schorsing zijn geen kosten verbonden.
Schorst u een voertuig, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u het 'hoog tarief' € 120,00 (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing). Het hoge tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen en brom- en snorfietsen.
Creditcardkenteken
Let op: indien u voor 1-1-2014 uw papieren kenteken geschorst heeft of de schorsing verlengd heeft, dan ontvangt u een van de RDW een nieuw kentekenbewijs op creditcardformaat. U heeft een ongeldig gemaakt kentekendeel ontvangen met daarop de mededeling ‘geschorst t/m’.

Heeft u na 1-1-2014 uw papieren kenteken geschorst of verlengd dan wordt uw huidige papieren kenteken weer geldig, u ontvangt geen creditcardkenteken. U ontvangt GEEN ongeldig gemaakt kenteken, dus uw HUIDIGE kentekenbewijs wordt na het opheffen van de schorsing weer geldig. NIET WEGGOOIEN DUS!

Heeft u geschorst met een kentekencard dan is deze na het ingaan van de einddatum van de schorsing weer geldig, ook hier ontvangt u GEEN nieuw creditcardkenteken.
Vervanging papieren kenteken door creditcardkenteken: op verzoek krijgt u uw oude papieren kenteken ongeldig gemaakt terug.
vraagje voor de webmaster ? webmaster@ya126.nl

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!

Berichtdoor PartySafari » wo 19 feb 2014 09:05

Nou. Fijn dat dit mogelijk is, maar lijkt me als organisatie echt een hel om deze administratieve rompslomp op de rit te zetten. 2 maand van te voren.. :roll:
Is weer genoeg geregel voor 1 persoon en je krijgt ook nog alle eigenaren van de afgewezen kentekens over je heen :shock:


Terug naar “Nieuwsflits”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten