Eindelijk mijn eigen Wepje.

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
GroeneD
Hercules Held
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 11 apr 2012 17:38
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Eindelijk mijn eigen Wepje.

Berichtdoor GroeneD » do 23 aug 2012 20:25

3 weken geleden al opgehaald maar i.v.m. vakantie kon ik niet eerder posten.

Maar ik heb eindelijk mijn eigen Dafje 126 opgehaald! Hij is, voor zover ik gezien heb, in goede staat. Ik heb (tot nu toe) nog geen slechte plekken kunnen ontdekken, ook niet op de bekende plaatsen. Het enigste wat nu nog moet gebeuren is een nieuw schilderbeurtje.

Daarnaast heb ik er afgelopen weekend met die tropische warmte heerlijk aan mogen sleutelen.

Ik was aan het rijden en bij een hobbyvliegveldje viel het motorvermogen gewoon weg terwijl ik gas gaf waarbij hij uiteindelijk afsloeg. Paar keer proberen te starten maar niks hielp meer. Nou zoals ik al vertelde, ik stond dus bij een hobbyvliegveldje, en hij stopte precies op de weg die voor de landingsbaan ligt en waar je dus ook niet mag parkeren. Perfecte plaats dus.... De vliegtuigen vlogen amper een meter boven mijn Daf als ze gingen landen! Daarnaast kwam er een aantal keer een piloot naar me toe om te vertellen dat ik hier toch echt niet mocht staan, waarbij ik hem vertelde dat ik me daar van bewust was. Daarop stelde ze allemaal de briljante vraag waarom ik er nog stond. Ik de situatie uitgelegd, maar geen van alle wilde duwen hoor haha! Uiteindelijk weggesleept naar huis.


Thuis aan het zoeken naar de boosdoener. De bougies vonkte niet. Dus op naar de ontsteking. Bleek de rotor kapot. Mijn broer heeft deze geprobeerd te maken zodat hij weer vermogen gaf, maar nog wilde hij niet aanslaan. Ik uiteindelijk de Daf maar met de Nekaf de oprit op getrokken, want het werd wel erg laat.

Even een handige man gebeld (wesley) en die had nog een extra ontsteking die ik even kon lenen om te kijken wat er nu aan de hand was. Zondagochtend om 8 uur weer verder sleutelen. We kwamen er maar niet uit. inmiddels 12 uur 's middags toch maar op het idee gekomen de rotor even te wisselen met die andere ontsteking. En ja hoor! Gebrul uit de motor en een lekkere lucht van verbrande benzine uit de uitlaat! Even een testritje gemaakt en hij liep weer als een zonnetje.

Wesley bedankt voor de hulp! :) En dat was het einde van mijn weekendje sleutelen.

Hier nog wat foto's van mijn Daf.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk het iets minder leuke van de hobby! :
Afbeelding

Gr. Daan
Trotse eigenaar van de DH-50-39 (Nekaf)
*Voor de mensen met een Nekaf / DAF YA126 / DAF YA328 OF Militaire Radio ► Bij mijn profiel staat mijn website met zeer veel downloadbare documentatie.

markwise
Vierwielend Vooruit
Berichten: 758
Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
Locatie: Westerlee (Gn)

Berichtdoor markwise » vr 24 aug 2012 08:28

Gefeliciteerd Daan!


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten