Remmen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
Kempenaer
Knipperlichtje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 02 aug 2011 10:42
Locatie: Reusel

Re: Remmen

Berichtdoor Kempenaer » za 27 okt 2012 22:52

Ik heb de hoofdremcylinder afgenomen, uiteengenomen, schoongemaakt, gehoond, de buitenzijde weer in de verf gezet en het binnenwerk gevet en weer in elkaar gezet. Er zat meer roestvorming op de buitenzijde dan de binnenkant maar mogelijk heb ik dus bij het in elkaar zetten iets verkeerd gedaan...?

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Remmen

Berichtdoor blijedafrijer » za 27 okt 2012 23:06

Ik heb de hoofdremcylinder afgenomen, uiteengenomen, schoongemaakt, gehoond, de buitenzijde weer in de verf gezet en het binnenwerk gevet en weer in elkaar gezet. Er zat meer roestvorming op de buitenzijde dan de binnenkant maar mogelijk heb ik dus bij het in elkaar zetten iets verkeerd gedaan...?
geen revisieset gebruikt en ATE remmenpasta?
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kempenaer
Knipperlichtje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 02 aug 2011 10:42
Locatie: Reusel

Re: Remmen

Berichtdoor Kempenaer » za 27 okt 2012 23:42

Ik heb alles in het ATe-vet gezet maar geen revisieset gebruikt; er was immers geen roest en het binnenwerk zag er prima uit.

Een paar maanden geleden vroeg hier iemand om een exploded view van de hoofdremcylinder. Heeft iemand die zodat ik kan controleren of ik geen fout gemaakt heb bij het in elkaar zetten?

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Remmen

Berichtdoor Andre754 » za 05 jul 2014 11:36

Hoi allemaal,

Met de remmen heb ik een soortgelijk probleem.
Ik heb de voorste cilinders gehoond, gereinigd en weer gemonteerd met nieuwe cups en nieuw ate-vet. Achter zijn nieuwe cilinders op gegaan. De rembekrachtiger alleen nieuw cupje in de cilinder, de "grote pot" was schoon, beetje nieuwe schokbrekerolie in gedaan. Vacuumslangen vervangen. De hoofdremcilinder uit elkaar gehaald, gehoond en gemonteerd met een revisiesetje van v. Dam, met ate-vet.

Alles ontucht, met ontluchten blijft rempedaal hard, zakt niet terug. Als het pedaal daarna losgelaten word, kan hij na korte tijd tot de bodem worden ingetrapt. Een paar keer pompen wordt en blijft hij weer hard.

Is dat vergelijkbaar met bovenstaand verhaal en zit het probleem dus in de hoofdremcilinder? Wat zou ik kunnen doen?

Dank vast en groet,
André.

andre49
Matgroentje
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 jan 2013 13:17

Re: Remmen

Berichtdoor andre49 » zo 06 jul 2014 11:02

morge iedereen
de beschrijving die jij geeft daar had ik ook last van.
de fout zit dan in jouw hydrovac die moet je weer uit elkaar halen en de grote cilinder het rubber nakijken of je de twee platen waar het rubber tussen zit niet te strak heb gedraaid.
dan namelijk zet het rubber te veel uit en gaat te strak in de cilinder bij het in elkaar zetten.
en er is een kanaaltje zo groot als een draadje van een staal borstel die moet ook open zijn.
om die te vinden moet je de doorsnede tekening van de hydrovac nemen en kan je die vinden om ook te kijken of hij open is.

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Remmen

Berichtdoor Andre754 » zo 06 jul 2014 11:31

Dank voor de reactie. Dus de bekrachtiger onder handen nemen. Laat ik daar nu net een beetje tegenop zien...

Wordt vervolgd!


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten