Antennesteun radiobak

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Dikkedaf
Hercules Held
Berichten: 112
Lid geworden op: do 24 apr 2008 13:08
Locatie: Dalerveen

antennesteun

Berichtdoor Dikkedaf » za 25 aug 2012 22:49

Leuk die zwart wit foto van die EZB bak. In mijn diensttijd 86/87 als radiotelexist chauffeur op een YA 126 gediend. Al kan ik de rechter ponsband machine niet plaatsen. Bij mijn weten werd toen de ponsband met de telex gemaakt. Tijdens het verlenen van steun aan duikoefeningen in de Zande, ik zat toen in Wezep, werden pin ups over en weer gezonden, hilarisch!!. Op laag vermogen werden de tv ontvangst in het cafe in Heino waar de YA 126 stond opgesteld, volkomen weggedrukt. Tja, en daar was een voetbalwedstrijd op....Gebruik werd gemaakt van een HATZ dieselaggregaat, al heb ik een keer rijdend zenden uitgevoerd met de antenne gebogen van de antennespoel naar het takkenscherm. Bijzondere tijd, waardoor ik uiteindelijk een YA 126 kocht (de 27e die gebouwd is door DAF).
De YA 318, mother of the "Dikke Daf"

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » zo 02 sep 2012 17:58

Ik heb een alu bak zonder hap eruit gekocht, ik heb heb weer mooi ral 6014 gemaakt hij was namelijk zwart gespoten. En ik heb er wat spullen los bijgekocht. Ik heb nu de rail met stopcontacten welke boven de deur word geplaatst. Ik heb de schakelaar voor de ventilator. En de standkachel inclusief originele kraan die onder in de brandstoftank komt.
Weet iemand hoe de brandstofleiding van de kachel naar de tent hoort te lopen en hoe de uitlaat van de kachel bevestigd dient te worden? Dit lijkt mijn namelijk wel erg handig om te weten i.v.m koolmonoxide. Ook vraag ik me af hoe de stopcontacten eruit zien die in de rail boven de deur horen te zitten, want deze ontbreken namelijk bij mij.
Grtn v/d Ouwe Daf

QPO-80-03
Matgroentje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 14:02
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel - Landsmeer - Amsterdam - Belgie
Contacteer:

Re:

Berichtdoor QPO-80-03 » vr 02 aug 2013 13:34

Bedoel je een LARO radio uitvoering of een 126.
Bij de laatste MP-50
waar zijn deze steunen te verkrijgen, cq waar kan ik 2 complete sets kopen ( steunen , vkoeten , antenne , touwtje ect)
"Possunt Quia Posse Videntur"


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten