Lpg

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Lpg

Berichtdoor wesley » do 02 aug 2012 20:32

Ik heb een wapendrager zonder lier en wil een lpg tank onder de laadbak bouwen.
WIe heeft hier ervaring mee? Eventueel foto's.
Wat voor tankinhoud hebben jullie bij de ya126?
Wat voor mengstuk werkt het beste? Ik had zelf een koperen buisje in de inlaatslang in gedachten.
De wateraansluitingen heb ik, daar ik nog een thermostaathuis heb van een ambu.
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken!
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Lpg

Berichtdoor Hoppa69 » do 02 aug 2012 20:35

Wat voor mengstuk werkt het beste? Ik had zelf een koperen buisje in de inlaatslang in gedachten!
Helemaal k*t is dat.

Beste ervaring is die ik voor de 328 had laten maken, tussen de 2 delen van de carberateur in.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » vr 03 aug 2012 07:07

Eens met Ruud, altijd een rond mengstuk gebruiken. Scheelt power én verbruik.

Ik heb mijn LPG spullen bij Vogels Autogas gehaald, is een soort van groothandel en heeft zo ongeveer alle mogelijke mengstukken liggen.

Gewoon even met carburateur en inlaatslang die kant op en alles komt goed. Was zonder tank 350 euro kwijt voor alle spullen.

Denk er aan dat ook je verdamper voldoende vermogen moet hebben, OMVL R90/E D8 Super is de beste denk ik.

montji
Hercules Held
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 09:40

Berichtdoor montji » vr 03 aug 2012 12:19

Sinds 1991 rij ik al met een 55ltr. tank onder de vloer,past net.
Enige nadeel is wat vaker LPG tanken,een voordeel is je kan de hele laadbak gebruiken.

De gasring is midden in de luchtslang gemonteerd,ik heb ooit een z.g. gasring gekocht en gemonteerd die speciaal voor de JXC motor zoiu zijn ontwikkeld,die paste precies op de carburateur maar dat beviel mij niet.

Bij het afstellen n.l. liep hij op benzine goed maar slecht op LPG of op LPG goed en slecht op benzine.

Uiteindelijk heb ik midden in de luchtslang een passende gasring geschoven en dat werkt prima zowel op benzine als op LPG,ik vermoed dat dat komt door het extra volume(ruimte) boven de gasklep zodat een betere menging LPG/lucht plaats kan vinden.

In die tijd ging je naar de sloop en scharrelde je daar een tank,verdamper kleppen en gasleiding, etc op en voor een paar tientjes was je klaar.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » vr 03 aug 2012 19:34

Wat betreft de gasring, er zijn er een hele hoop die passen, maar let er op dat de ring binnenin niet te smal is. Dan gaat hij inderdaad slecht lopen op benzine omdat dan de luchttoevoer teveel wordt gehinderd.

Sommige ringen hebben namelijk een gigantische 'venturi', maar dat hoeft niet als je verdamper genoeg vermogen heeft. De binnendiameter van de ring hoeft dus niet veel kleiner te zijn als de opening van je carburateur.

LPG tank heb ik van Marktplaats gehaald voor 3 tientjes (kostte nieuw 200 euro), maar dat kon ik doen omdat ik al LPG op kenteken had staan. Als je voor de keuring moet, moet je tank een keur hebben. Let daar op.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » vr 03 aug 2012 21:03

het kan allemaal,maar bij mij hebt de oude eigenaar
wel een heel goed systeem in gebouwd.rijd echt als een tierelier op gas en op benzine.kost ook wel een paar centen maar dan heb je ook wat.het is een IMPCO instalatie.wat oo heel belangrijk is is de convurter als deze te klein / dus te wijnig gas kan leveren komt het ook niet goed.mijn oliebad luchtfilter wordt alleen nog gebruikt voor de compressor.en laat JERRY het maar zeggen,hoe de 328 rijdt,zoals bijna iedereen zegt koken moet je op gas.maar als je net zoveel rijdt als ik dan wordt het zelfs voor de rijkste man niet meer aantrekkelijk op benzine.en die gene die tegen mij beweren laat die van mij maar lekker op benzine kijk ik altijd met een schuin oog aan en lacht hem toe,wat heb je er nou aan als je een daf hebt en er niet mee rijdt.er staan er in het museum al zat :? 8) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CHROME WON´t BRING YOU HOME

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » za 04 aug 2012 20:27

ik geef niet gou wat toe dat gebeurt minder vaak dan dat iemand de loterij wint maar jack zen hok rijd best op dat buta gas :shock: Mogge jack hoe is het :wink:

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Lpg

Berichtdoor wesley » za 15 sep 2012 11:56

Wat voor mengstuk werkt het beste? Ik had zelf een koperen buisje in de inlaatslang in gedachten!
Helemaal k*t is dat.

Beste ervaring is die ik voor de 328 had laten maken, tussen de 2 delen van de carberateur in.
Heej Ruud, waar heb je dat destijds laten maken?
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 15 sep 2012 20:39

Heeft de gasboer laten doen.

Ben er na veel moeite achter gekomen dat het bij deze firma was.

http://www.wirno.nl/Wirno/Welkom_bij_Ma ... no_BV.html

Heb ze al 3 keer gemaild, wordt niet op gereageerd, en gebeld heb ik nog niet. :oops:

De tekening voor de 328 heb ik nog liggen.

Volgens mij hadden ze hem voor de 126 ook.

Maar zoals gezegd, ik heb nog niet gebeld, dus als jij ze beld om er eventueel 1 te laten maken, kan je gelijk vragen of er nog voordeel is bij 3 stuks maken, dus 1 voor jouw en 2 voor mij.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

gasmengstuk

Berichtdoor Kees64 » vr 21 sep 2012 11:14

Hallo,

Staat regelmatig een advertentie op marktplaats van iemand die ze zelf maakt voor de YA's en ook voor Nekaf.
Ferry heeft er pas ook 1 van gekocht.

mzzl
Kees

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » vr 21 sep 2012 16:20

Zodra ik ermee aan de gang ga zal ik eens bellen en dan hou ik je op de hoogte Ruud.
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 21 sep 2012 19:59

Helemaal goed wesley. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

dafya126
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
Locatie: deventer

mengstuk

Berichtdoor dafya126 » vr 21 sep 2012 20:21

informeer eens bij allround lpg die hebben bij mijn daf ooit ingebouwd met speciaal mengstuk voor de solexcarburateur.

Allround Spijkenisse
Allround LPG / Multifuels
Newtonweg 3
3208 KD Spijkenisse

Tel: 0181 - 64 18 48
Tel: 0181 - 61 10 88
Fax: 0181 - 63 07 50
info@allroundspijkenisse.nl

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: mengstuk

Berichtdoor Hoppa69 » vr 21 sep 2012 20:44

informeer eens bij allround lpg die hebben bij mijn daf ooit ingebouwd met speciaal mengstuk voor de solexcarburateur.
Die van mij is daar ook vandaan gekomen voor de 328.
Die gaat tussen de carberateur in, had er eerst 1 voor de 126 gehad, deze terug gestuurd en de juiste gehad.
Ben al heel lang bezig geweest met allround maar weten niet meer waar het over gaat.
Ik heb toen van allround wel de tekening gekregen van dat mengstuk, en daar stond de fabrikant en zijn fax nummer op, dus waar wesley mee bezig is/gaat is de leverancier voor allround.
Ik heb al 3 keer gemaild maar daar reageren ze niet op, dus zal wesley 1 dezer dagen is gaan bellen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Lpg

Berichtdoor wesley » do 24 jan 2013 19:46

Heej Ruud,

Ik heb ze gebeld en ze maken die dingen idd nog.
Ik heb ze de maten en gegevens gemaild zodat ze niet de verkeerde te pakken hebben, maar ik krijg geen antwoord op mail.
Morgen ga ik weer bellen ik houd je op de hoogte!
Grtn v/d Ouwe Daf


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast