carburateur 328
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
carburateur 328
Ik loop al een tijdje te klooien met het onregelmatig stationair lopen van de daf op benzine . Ik rij meestal op gas ( waar hij wel goed stationair op draaid ), maar vindt het ook wel fijn als ik eens normaal op bezine kan draaien. Heb er al een revisie setje van de carburateur in gezet, maar mocht niet baten. Tevens heb ik gekeken naar valse lucht wat ik ook niet heb kunnen ontdekken. Dus nu wil ik eens kijken met een andere carburateur .Dus als iemand nog een goede carburateur heeft die hem kwijt wil , wil ik hem graag over nemen.
M.v.g. Maikel
M.v.g. Maikel
- Marcel de Boorder
- Hercules Held
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
- Locatie: Tolbert
Re: carburateur 328
Hoi Maikel,Tevens heb ik gekeken naar valse lucht wat ik ook niet heb kunnen ontdekken
Heb je alleen gekeken naar valse lucht of heb je de carburateur ook met een beetje remmenreiniger aan de buitenkant bespoten? Als de carburateur valse lucht aanzuigt zal hij in toerental gaan stijgen als er remmenreiniger naar binnen gezogen wordt ... Altijd het proberen waard, lijkt me!
See YA!
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Heren, bedankt voor het advies. Ik heb de leidingen en de voet en de carbrateur allemaal afgespoten met wd 40. En geen toename van het toerental gemerkt.
Ik ben vanmiddag weer even aan het stoeien geweest , hij blijft nu wel stationair draaien maar het is nog niet naar mijn zin.Morgen maar weer verder kijken , ik heb het idee dat de co schroef ook niks doet. Ik kan nog ergens kijken voor een co meter om te zien hoe dat is .. wordt vervolgt.
M.v.g.Maikel
Ik ben vanmiddag weer even aan het stoeien geweest , hij blijft nu wel stationair draaien maar het is nog niet naar mijn zin.Morgen maar weer verder kijken , ik heb het idee dat de co schroef ook niks doet. Ik kan nog ergens kijken voor een co meter om te zien hoe dat is .. wordt vervolgt.
M.v.g.Maikel
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 49
- Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 49
- Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Je zou het in eerste instantie inderdaad eerst in de carburatie zoeken, maar de ontsteking zou ik ook zeker niet uitsluiten. Ik heb het dan niet over het wel of niet op tijd staan van de ontsteking, maar hoe hij vonkt. Als er ergens in het ontstekingsciruit een te grote overgangsweerstand zit door bijvoorbeeld een versleten rotor/verdelerkap of slechte bougiekabels/kappen, contactpuntjes die niet correct afgesteld zijn of ingebrand zijn (kapotte condensator), etc. dan kan dat zeker tot een onregelmatige (stationaire) loop leiden.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Als je op gas lekker stationair loopt dan is je ontstekingstijdstip voor benzine denk ik net iets te vroeg (gas doet er langer over om te ontbranden). Daardoor zou je op benzine onregelmatigheid kunnen krijgen.
Bij mij loopt hij op benzine ook niet echt lekker strak, ik heb me gericht op gas.
Om het uit te sluiten zou je de ontsteking iets later kunnen zetten (vanaf bovenaf bezien met de klok mee draaien) dat is ongeveer 1-3 minuten op de verdeling van een wijzerplaat.
Bij mij loopt hij op benzine ook niet echt lekker strak, ik heb me gericht op gas.
Om het uit te sluiten zou je de ontsteking iets later kunnen zetten (vanaf bovenaf bezien met de klok mee draaien) dat is ongeveer 1-3 minuten op de verdeling van een wijzerplaat.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Zal ik wel bijzonder zijn met die 328 toen. (ja ja, kop maar in )
Het maakte niet uit op lpg of benzine.
Nou had ik wel een heel mooi gasmengstuk tussen de carberateur.
Waardoor de vernauwing voor de venturi onder de benzinesproeier zat en het daar al bijna net zo nauw was als zonder mengstuk.
Het maakte niet uit op lpg of benzine.
Nou had ik wel een heel mooi gasmengstuk tussen de carberateur.
Waardoor de vernauwing voor de venturi onder de benzinesproeier zat en het daar al bijna net zo nauw was als zonder mengstuk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Vandaag weer wat aan het stoeien geweest , ik had nog een andere carburateur liggen welke ook voor een 328 zou moeten zijn , maar deze is toch iets anders ( heb er alleen geen foto`s van ) zal de volgende keer eens een paar foto`s maken. Een en ander overgezet maar toen liep ie nog beroeder , afslaan onder de 1200 rpm , dus alles maar weer terug gezet . Schommelt nog wel in toeren iets van 200/300 toeren maar de co schroef werkt wel . Dus van de week eens kijken met een co meter. Overgens vind ik het ook belangrijker dat hij neter op gas draaid dan op benzine.
Ik heb een kleine 400 km geleden ( dit jaat nog ) alles vervangen in de ontsteking en opnieuw afgesteld ,dus dat zou goed moeten zijn . Ik weet nieuw zegt ook niet alles , dus ik kan het og eens nakijken .
Gr Maikel
Ik heb een kleine 400 km geleden ( dit jaat nog ) alles vervangen in de ontsteking en opnieuw afgesteld ,dus dat zou goed moeten zijn . Ik weet nieuw zegt ook niet alles , dus ik kan het og eens nakijken .
Gr Maikel
mijn 328 liep op benzine net zo prachtig als op lpg.
ik heb dat blok om verschillende redenen afgelopen winter vervangen door een zelf gereviseerd blok, en op lpg liep hij na de wissel prachtig en op benzine rottig. ik heb de carburateur van het goed lopende blok toen gemonteerd en dat hielp niet. diverse andere carburateurs verhielpen het ook niet. ontsteking verstellen deed ook niet bijster veel.
tijdens de eerste lange rit met het nieuwe blok gooide ik op de snelweg het gas uit (even wachten tot je voelt dat het gas op is) en gooide hem toen op benzine. hij kwam wat rottig op gang maar na een paar honderd meter was het in orde. sindsdien loopt hij een stuk beter op benzine.
de tank is nog niet leeg maar dat komt snel in orde (war and peace show engeland)
ik vermoed dat mijn benzine gewoon wat oud geworden is. ik zal over een poosje eens kijken hoe het met verse peut gaat.
ik heb dat blok om verschillende redenen afgelopen winter vervangen door een zelf gereviseerd blok, en op lpg liep hij na de wissel prachtig en op benzine rottig. ik heb de carburateur van het goed lopende blok toen gemonteerd en dat hielp niet. diverse andere carburateurs verhielpen het ook niet. ontsteking verstellen deed ook niet bijster veel.
tijdens de eerste lange rit met het nieuwe blok gooide ik op de snelweg het gas uit (even wachten tot je voelt dat het gas op is) en gooide hem toen op benzine. hij kwam wat rottig op gang maar na een paar honderd meter was het in orde. sindsdien loopt hij een stuk beter op benzine.
de tank is nog niet leeg maar dat komt snel in orde (war and peace show engeland)
ik vermoed dat mijn benzine gewoon wat oud geworden is. ik zal over een poosje eens kijken hoe het met verse peut gaat.
slim. kost mij gemiddeld 400 liter lpg en 100 liter benzine per evenement, en dan nog een retourtje voor de boot. (5 jaar op rij al)
ik heb een vers gerestaureerd waterwagentje en moto guzzi bij me. en heb altijd een kraampje voor mn daf. (beetje brandstof terug verdienen)
mn daf is S107 genummerd we vertrekken zaterdag de 14e
ik heb een vers gerestaureerd waterwagentje en moto guzzi bij me. en heb altijd een kraampje voor mn daf. (beetje brandstof terug verdienen)
mn daf is S107 genummerd we vertrekken zaterdag de 14e
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten