YA 314
Moderator: ruben
Re: YA 314
,iet er toch knap uit naar mijn idee
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Maar wil het helemaal gelijk hebben, anders kan je die extra klodder weer zien als wiellood.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op di 06 jul 2021 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: YA 314
Petje af, mooie acties en techniek.
Ben inderdaad benieuwd naar het eindresultaat.
Succes
Ben inderdaad benieuwd naar het eindresultaat.
Succes
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Het was even werk en 2 slijptollen versleten er op.
De binnenkanten zijn i.v.m. de trommel nu schuin afgeslepen.
Nadat ik ze had uitgeslepen was ik toch bang dat het wat dun was geworden, dus nieuwe laag ingelast.
Het is nu een stuk netter als de eerste keer.
Nu is het niet allemaal even dik en mooi, even geïnformeerd bij de verkoper van epoxy, dat schijnt goed te hechten aan staal als het maar ruw is.
Ga er voor de zekerheid tegenover elk boutgat een moertje op lassen, dan naar de straler en dan vol kiepen met epoxy, spul schijn je ook te kunnen verven op acrylbasis, dat wordt dan een 2k grondverf en dan de ral 6014 er overheen.
De binnenkanten zijn i.v.m. de trommel nu schuin afgeslepen.
Nadat ik ze had uitgeslepen was ik toch bang dat het wat dun was geworden, dus nieuwe laag ingelast.
Het is nu een stuk netter als de eerste keer.
Nu is het niet allemaal even dik en mooi, even geïnformeerd bij de verkoper van epoxy, dat schijnt goed te hechten aan staal als het maar ruw is.
Ga er voor de zekerheid tegenover elk boutgat een moertje op lassen, dan naar de straler en dan vol kiepen met epoxy, spul schijn je ook te kunnen verven op acrylbasis, dat wordt dan een 2k grondverf en dan de ral 6014 er overheen.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op zo 10 okt 2021 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: YA 314
Wellicht een stomme vraag, maar wat is dan de bedoeling van het moertje? Of word dat volgende update duidelijk?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dat ik zeker weet dat de epoxy nooit er uit kan komen, mocht het tijdens het rijden onverhoopt toch los komen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Ben is ff lekker op vakantie geweest, wat ik nooit vermeld op het internet.
Maar na thuis komst de moertjes gelast.
Zo weet ik zeker dat de epoxy er nooit uit kan komen, mocht het onverhoopt toch los laten.
Ze zijn bij de straler geweest.
De 2 rechter zijn voor de steunwielen op de 126.
Epoxy moet zeker een week wachten voor je het mag verven.
Als ik dat zolang in de schuur laat liggen, had ik net zo goed niet hoeven stralen.
Dan heb je alweer gauw een berg roest aanslag.
En eerst verven en dan epoxy, dat werdt hem ook niet.
Dan hecht de epoxy niet.
Dus hoekje in de kamer opgezocht, moeders keek alweer bedenkelijk.
En de eerste geheel waterpas gelegd.
Maar na thuis komst de moertjes gelast.
Zo weet ik zeker dat de epoxy er nooit uit kan komen, mocht het onverhoopt toch los laten.
Ze zijn bij de straler geweest.
De 2 rechter zijn voor de steunwielen op de 126.
Epoxy moet zeker een week wachten voor je het mag verven.
Als ik dat zolang in de schuur laat liggen, had ik net zo goed niet hoeven stralen.
Dan heb je alweer gauw een berg roest aanslag.
En eerst verven en dan epoxy, dat werdt hem ook niet.
Dan hecht de epoxy niet.
Dus hoekje in de kamer opgezocht, moeders keek alweer bedenkelijk.
En de eerste geheel waterpas gelegd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
De epoxy.
Doe er ook een kleurtje door, helaas was er geen 6014.
Het idee ervan is dat mocht het beschadigen na verven, dan zit er nog wat van groen onder.
De boel gemixt.
En gieten maar.
Bovenkantje nog afdekken, anders springt die stink kat er natuurlijk in.
Doe er ook een kleurtje door, helaas was er geen 6014.
Het idee ervan is dat mocht het beschadigen na verven, dan zit er nog wat van groen onder.
De boel gemixt.
En gieten maar.
Bovenkantje nog afdekken, anders springt die stink kat er natuurlijk in.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
Dan heb je velgen met baardgroei
Bovenkantje nog afdekken, anders springt die stink kat er natuurlijk in.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Nou loop ik tegen een probleem aan.
De velg van het voorwiel is anders, oeps.
Dus een afgeslepen achter trommel gaat er wel in.
Maar die van het voorwiel kan ik niet slijpen, dan wordt die te dun.
En hij gaat er zo echt niet in.
Achteraf gezien maar das altijd te laat, had ik de velgplaten er andersom in moeten zetten.
Dan hoef achter volgens mij ook niet afgeslepen te worden.
Ben bezig met nog 5 van die 8 gaats velgen.
En dan ga ik er of 5 maken en mijn verlies pakken.
Of 2 omdraaien en die samen met 2 huidige gebruiken en dan 1 set verkopen.
Ga ze wel even verven en dan gaat het even op de plank.
Dus de grond er op.
De velg van het voorwiel is anders, oeps.
Dus een afgeslepen achter trommel gaat er wel in.
Maar die van het voorwiel kan ik niet slijpen, dan wordt die te dun.
En hij gaat er zo echt niet in.
Achteraf gezien maar das altijd te laat, had ik de velgplaten er andersom in moeten zetten.
Dan hoef achter volgens mij ook niet afgeslepen te worden.
Ben bezig met nog 5 van die 8 gaats velgen.
En dan ga ik er of 5 maken en mijn verlies pakken.
Of 2 omdraaien en die samen met 2 huidige gebruiken en dan 1 set verkopen.
Ga ze wel even verven en dan gaat het even op de plank.
Dus de grond er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zwart, omdat het een 2k lak is.
Groen is een 1k lak, de overspray op het zwart zie je met een band er op niks meer van.
Daar ik over 2 weken de 314 nodig heb voor het zandhazenbivak en hij steeds rotter ging lopen.
Dag aan het zoeken geweest en uit eindelijk bij de stift uitgekomen waar de rotor tegen aan komt.
Hoe dat dat nat is geworden en is gaan roesten en oxideren is mij een raadsel.
Had nog een reserve kap, dus storing is er uit.
Maar moet nog meer dingen doen voor ik over 2 weken op pad kan.
Hij gaat in ieder geval weer op zijn originele velgen op weg.
Groen is een 1k lak, de overspray op het zwart zie je met een band er op niks meer van.
Daar ik over 2 weken de 314 nodig heb voor het zandhazenbivak en hij steeds rotter ging lopen.
Dag aan het zoeken geweest en uit eindelijk bij de stift uitgekomen waar de rotor tegen aan komt.
Hoe dat dat nat is geworden en is gaan roesten en oxideren is mij een raadsel.
Had nog een reserve kap, dus storing is er uit.
Maar moet nog meer dingen doen voor ik over 2 weken op pad kan.
Hij gaat in ieder geval weer op zijn originele velgen op weg.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Had nog een unimog 404 velg op de plank, 4 erbij gehaald.
En 5 stuks michelin 11x20 uit duitsland laten opsturen.
Zijn iets anders qua hartplaat.
Heb ze gelijk alle 5 afgeslepen.
En 5 stuks michelin 11x20 uit duitsland laten opsturen.
Zijn iets anders qua hartplaat.
Heb ze gelijk alle 5 afgeslepen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Wat dikkere rand laten zitten om eerst zo even te passen.
Voor in de 404 velg moet de ring er af, dus niet als bij de vorige een stuk laten zitten als vulling.
Komen een stuk verder op de vooras maar ook niet ver genoeg.
Andersom geen probleem.
Voor in de 404 velg moet de ring er af, dus niet als bij de vorige een stuk laten zitten als vulling.
Komen een stuk verder op de vooras maar ook niet ver genoeg.
Andersom geen probleem.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Op het voorwiel even kijken hoe ver de unimog 404 velg er op kan.
In ieder geval ver genoeg, hij komt al tegen de remslang aan.
Het hart zover mogelijk afgeslepen.
Even passen, raakt nu precies op de rand waar de verdieping begint.
Dan kan de velg nog een cm of 5 naar buiten.
Alles past prima zo maar wordt wel een eind breder zo en de las komt precies op de rand.
Weet niet of de lagers dit wel leuk gaan vinden.
Ga ook is op zoek naar wat 314 velgen om daar het hart uit te halen, dus als er iemand nog 5 oude velgen heeft, dan houdt ik mij aanbevolen.
328 is dezelfde toch ?
In ieder geval ver genoeg, hij komt al tegen de remslang aan.
Het hart zover mogelijk afgeslepen.
Even passen, raakt nu precies op de rand waar de verdieping begint.
Dan kan de velg nog een cm of 5 naar buiten.
Alles past prima zo maar wordt wel een eind breder zo en de las komt precies op de rand.
Weet niet of de lagers dit wel leuk gaan vinden.
Ga ook is op zoek naar wat 314 velgen om daar het hart uit te halen, dus als er iemand nog 5 oude velgen heeft, dan houdt ik mij aanbevolen.
328 is dezelfde toch ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten