YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Bij deze is de bovenbeugel ook weg.
Is kijken of er leven in de stroomgroep zit, ik heb alleen deze aansluiting niet.
Van binnen maar de kabel er uit en ff een stekker er in.
Toch nog ff voor de zekerheid op het schema kijken en blijkt dat de 220 draden verkeerd zaten, dus moest ik 2 aansluitingen naar rechts.
Is kijken of er leven in de stroomgroep zit, ik heb alleen deze aansluiting niet.
Van binnen maar de kabel er uit en ff een stekker er in.
Toch nog ff voor de zekerheid op het schema kijken en blijkt dat de 220 draden verkeerd zaten, dus moest ik 2 aansluitingen naar rechts.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Volgens tekening moet ik 110 127 en 220 volt hebben maar op de plaatjes staat 110 220 220 en die middelste 220 heeft andere schroefkopjes, dus er is het 1 en ander veranderd.
De middelste 220 is voor de verlichting en de rechter voor de omvormer.
Op de 127 volt aansluiting zitten de 220 lampen, dus klopt ook niet.
Terwijl op teking de stopcontacten weer wel 220 zijn.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Nog ff alle aansluiting op de trafo gemeten en alles doet het 55-110-127 en 220 volt.
Dan de kachel maar is proberen, berg diesel uit de uitlaat maar geen warmte.
Is een simpel apparaat, kan ook niet anders met bouwjaar 1956.
Maar of ie nou wel of niet brandt, hij pompt er gewoon diesel in.
Storing was gauw gevonden, hier en daar een touwtje los en slechte verbindingen.
Tering, die is heet.
Dan de kachel maar is proberen, berg diesel uit de uitlaat maar geen warmte.
Is een simpel apparaat, kan ook niet anders met bouwjaar 1956.
Maar of ie nou wel of niet brandt, hij pompt er gewoon diesel in.
Storing was gauw gevonden, hier en daar een touwtje los en slechte verbindingen.
Tering, die is heet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Er kwam een bui aan, dus de boel gauw dicht maken, die rechterkant heeft dus ook een kapot scharnier blijkt nu.
Maar dat is goed te lassen.
Die kachel en stroomgroep gaan er toch uit, ik heb henk seerden een mailtje gestuurd of hij er intresse in heeft, ik zie bij zijn auto n.l. niet de vulpijp zitten voor de diesel, dus ik denk niet dat ie een kachel heeft en ik weet niet of hij zijn wagen origineel wilt maken.
Ik sla het toch maar op en het komt er nooit meer in bij mij.
En nou is ie nat.
Maar dat is goed te lassen.
Die kachel en stroomgroep gaan er toch uit, ik heb henk seerden een mailtje gestuurd of hij er intresse in heeft, ik zie bij zijn auto n.l. niet de vulpijp zitten voor de diesel, dus ik denk niet dat ie een kachel heeft en ik weet niet of hij zijn wagen origineel wilt maken.
Ik sla het toch maar op en het komt er nooit meer in bij mij.
En nou is ie nat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Ruud allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik moet altijd erg lachen om je bijschriften bij de foto's en zo ook nu weer Maar er is toch iemand lekker aan de hobby geweest zeg . Maar je maakt er vast weer wat moois van, al vind ik het persoonlijk jammer dat ie niet origineel blijft. Maar ieder zn ding en het gezin wil ook wat hé.
Succes met dit project en ik kijk al uit naar de vervolg foto's.
Succes met dit project en ik kijk al uit naar de vervolg foto's.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Heb het beloofd, dus kom ik het na, das eigenlijk de enige reden waarom ik het ding gekocht heb.al vind ik het persoonlijk jammer dat ie niet origineel blijft.
En als ik dat origineel moet maken, moet ik heel veel spullen hebben die ik denk ik nooit ga vinden en origineel hoort die bak geen eens op die wagen, ze kunnen het in het leger wel gebouwd hebben, blijft toch het feit overeind dat ie op een GMC hoort en niet op een DAF.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Kacheltje wordt zo'n flinke webasto waterverwarmer in een kist, te samen met een radiator of 2 ben ik niet bang dat ik het koud krijg, die dingen zitten ook bij ons op het werk in 2 stadsbussen om personeel naar het karwei te brengen, dus reserve onderdelen heb ik dan altijd.Ik kan je wel aanraden om er een kacheltje in te hebben hoor
Onderdeel is zo gewisseld en bij ons wordt ie dan wel weer gemaakt door het garagebusbedrijf.
Koop niet, wat de baas u verschaft zeg maar.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Er is zat te vinden op het internet over die motoren, dus die kwam al rap uit de printer rollen.
Nou das toch duidelijk een 575 he ?
Er is van deze motor niks los geweest of er is van die blauwe kit tussen gegaan.
Zelfs de compressor.
Hier en daar zit niet alles vast.
Nou das toch duidelijk een 575 he ?
Er is van deze motor niks los geweest of er is van die blauwe kit tussen gegaan.
Zelfs de compressor.
Hier en daar zit niet alles vast.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Verstuivers er uit en de kleppen gesteld, de meeste stonden te strak.
Massadraad van de dynamo is los, heb de dynamo heel strak gespannen zodat ik de motor kon tornen aan de ventilator om de kleppen te stellen.
Nu de bouten weer is goed aangedraaid zijn, pakt hij weer goede massa en ging spontaan de acculamp het weer doen. moet natuurlijk de draad nog wel een keer maken.
Massadraad van de dynamo is los, heb de dynamo heel strak gespannen zodat ik de motor kon tornen aan de ventilator om de kleppen te stellen.
Nu de bouten weer is goed aangedraaid zijn, pakt hij weer goede massa en ging spontaan de acculamp het weer doen. moet natuurlijk de draad nog wel een keer maken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Met een lasdraad de 1e zuiger in het bovenste dodepunt gezet van de compressieslag.
Precies goed, das ook toeval, normaal zit je er altijd wel een paar mm naast.
Een DS575 moet 26 graden voor inspuiting hebben.
Dus op 26 gezet.
FF bij de brandstofpomp kijken en die staat er precies op, moet goed zijn dus.
Precies goed, das ook toeval, normaal zit je er altijd wel een paar mm naast.
Een DS575 moet 26 graden voor inspuiting hebben.
Dus op 26 gezet.
FF bij de brandstofpomp kijken en die staat er precies op, moet goed zijn dus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
De peilstok is opgezocht, die hebben ze met wat rubberslang en een stukje pijp verlengt anders past hij niet onder een pijp die er loopt.
Nu weet ik niet of het peil klopt en de stok heeft net als het baasje een gekke muil ook.
Boel recht gemaakt en in het boek opgezocht hoeveel olie er in moet, das 12 ltr, dus de volgende keer 12 ltr er in en dan is kijken of de peilstok op lengte is of dat er geen neuk van klopt, en ik denk het laatste.
Dat hij veels te hoog staat is duidelijk en hij is waterdun, dus zit er een flinke buts diesel in de motorolie.
Roken zal ie wel doen omdat er van de verstuivers niet veel klopt en die zwarte walmen zullen wel zijn omdat het carter overvol is en al het vuil tussen de zuigerveren opgelost is door de diesel, de olie is nu lekker schraal ook.
Je zal zo'n auto kopen in oirschot en ermee naar huis willen rijden, kom je toch van een hele koude kermis thuis en niet ver ook denk ik.
20 ltr na aftappen das dus 8 ltr diesel erbij als er max 12 ltr smeerolie in gegaan is.
Niet gek dat ie ook gewoon na 3 dagen staan nog stond te druppelen uit het vliegwielhuis, die motor was lekker vol.
Nu weet ik niet of het peil klopt en de stok heeft net als het baasje een gekke muil ook.
Boel recht gemaakt en in het boek opgezocht hoeveel olie er in moet, das 12 ltr, dus de volgende keer 12 ltr er in en dan is kijken of de peilstok op lengte is of dat er geen neuk van klopt, en ik denk het laatste.
Dat hij veels te hoog staat is duidelijk en hij is waterdun, dus zit er een flinke buts diesel in de motorolie.
Roken zal ie wel doen omdat er van de verstuivers niet veel klopt en die zwarte walmen zullen wel zijn omdat het carter overvol is en al het vuil tussen de zuigerveren opgelost is door de diesel, de olie is nu lekker schraal ook.
Je zal zo'n auto kopen in oirschot en ermee naar huis willen rijden, kom je toch van een hele koude kermis thuis en niet ver ook denk ik.
20 ltr na aftappen das dus 8 ltr diesel erbij als er max 12 ltr smeerolie in gegaan is.
Niet gek dat ie ook gewoon na 3 dagen staan nog stond te druppelen uit het vliegwielhuis, die motor was lekker vol.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten