YA 314
Moderator: ruben
- wesley
- Cabine Coureur
- Berichten: 393
- Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
- Locatie: Etten-leur
- Contacteer:
Op volgorde van prioriteit:
- olie vervangen 15w40 Mineraal (oude olie controleren)
- Is het luchtfilter of het aanzuig gedeelte niet verstopt? (dan zou hij olie uit het carter zuigen)
- carterventilatie reinigen ( labyrinth)
- Controle koelvloeistofgebruik
- Controle of de koudstart niet blijft hangen
- Verstuivers testen
- Controle speling Turbo
Nog niets wijzer?
Een cilinderlektest bied uitlkomst.
Hoor je geblaas in de uilaat dan zijn het de uitkleppen.
Hoor je geblaas in de inlaat dan zijn het de inlaatkleppen.
Hoor je geblaas in het carter dan zijn het je zuigerveren.
Uit ervaring met Daf 620 motoren met turbo zou ik een verstuivertest te eerste aanraden.
Het inlaattraject is normalieter vet van de olie maar dat is normaal.
- olie vervangen 15w40 Mineraal (oude olie controleren)
- Is het luchtfilter of het aanzuig gedeelte niet verstopt? (dan zou hij olie uit het carter zuigen)
- carterventilatie reinigen ( labyrinth)
- Controle koelvloeistofgebruik
- Controle of de koudstart niet blijft hangen
- Verstuivers testen
- Controle speling Turbo
Nog niets wijzer?
Een cilinderlektest bied uitlkomst.
Hoor je geblaas in de uilaat dan zijn het de uitkleppen.
Hoor je geblaas in de inlaat dan zijn het de inlaatkleppen.
Hoor je geblaas in het carter dan zijn het je zuigerveren.
Uit ervaring met Daf 620 motoren met turbo zou ik een verstuivertest te eerste aanraden.
Het inlaattraject is normalieter vet van de olie maar dat is normaal.
Grtn v/d Ouwe Daf
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Bedankt voor de uitleg.
Je ruikt in ieder geval heel goed de onverbrande diesel, dus dacht zelf ook al aan verstuivers of het tijdstip.
Zaten ergens nog verstuivers in een doos is kijken of ie ze er d'r bij gedaan heeft.
Anders vraag ik er nog wel om.
Motor is niet zo'n prioriteit hij gaat er in de toekomst toch uit.
Maar beetje er aan klooien kan nooit kwaad.
Je ruikt in ieder geval heel goed de onverbrande diesel, dus dacht zelf ook al aan verstuivers of het tijdstip.
Zaten ergens nog verstuivers in een doos is kijken of ie ze er d'r bij gedaan heeft.
Anders vraag ik er nog wel om.
Motor is niet zo'n prioriteit hij gaat er in de toekomst toch uit.
Maar beetje er aan klooien kan nooit kwaad.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Mijn dieseldaf rookt al een stuk minder dan op de foto, en er is nog NIETS aan verandert. Behalve dan dat-ie nu echt goed warm is gedraaid, getoonde foto was in de kou met koude motor.
We gaan tzt. beginnen met verse olie, verstuivers, en peut, en kijken dan wat-ie doet. Plan 2 is de remmen aanpakken (die zitten goed vast) en dan een rondje rijden - kijken of, en welke klachten er zijn. Die kunnen we dan goed aanpakken zodra hij uit elkaar gaat.
Maar goed, voorlopig staat-ie onder een dak en zit mijn tijd in de benzinedaf.
We gaan tzt. beginnen met verse olie, verstuivers, en peut, en kijken dan wat-ie doet. Plan 2 is de remmen aanpakken (die zitten goed vast) en dan een rondje rijden - kijken of, en welke klachten er zijn. Die kunnen we dan goed aanpakken zodra hij uit elkaar gaat.
Maar goed, voorlopig staat-ie onder een dak en zit mijn tijd in de benzinedaf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
- Locatie: 's-Gravenzande
- Contacteer:
ga ff op vakantie en ruud koopt weer wat, 314 gaat niet op de lijst hoor die mag je hier gewoon blijven roepen. leuk project, ben eigelijk best een beetje jaloers maar heb er helaas geen ruimte voor en mijn motto is, het moet naar binnen ander koop ik het niet.
suc6 met het project, we gaan het weer trouw volgen.
suc6 met het project, we gaan het weer trouw volgen.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Rap naar huis want de dieplader was al onderweg.
Kwam hem vlak bij huis al tegen in de file.
Rechter bord invoegen daar links van.
En hij staat al te wachten op de parkeerplaats.
Ze hadden ff geen kleinere dieplader vandaag.
Hij was al wat warm maar roken deed ie nog lekker, de wind stond onder de auto door, dus daarom lijkt het niet veel.
Kwam hem vlak bij huis al tegen in de file.
Rechter bord invoegen daar links van.
En hij staat al te wachten op de parkeerplaats.
Ze hadden ff geen kleinere dieplader vandaag.
Hij was al wat warm maar roken deed ie nog lekker, de wind stond onder de auto door, dus daarom lijkt het niet veel.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ik rijden met dat ding hoe meer gas ik gaf hoe meer zwarte walmen uit de uitlaat en in zijn 2 niet boven de 1500 toeren komen, denk niet dat ie een klein beetje van tijd is ik denk dat ie helemaal van het pad af is.
Maar goed, dik zweet op de voorhoofd van het sturen maar hij staat.
En hij heeft gelijk al zijn territorium gemarkeerd.
Gaan we het ding is goed bekijken, kan je beter niet doen.
Luchtfilter is nou niet een plaats dat je denk o wat zit die veilig zo.
1 kant spatboord met de originele rand.
Maar goed, dik zweet op de voorhoofd van het sturen maar hij staat.
En hij heeft gelijk al zijn territorium gemarkeerd.
Gaan we het ding is goed bekijken, kan je beter niet doen.
Luchtfilter is nou niet een plaats dat je denk o wat zit die veilig zo.
1 kant spatboord met de originele rand.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
1 kant dik in de kit.
Wat zal het militaire kenteken nou toch zijn geweest ?
Rechterzijde motorkap, de functie ervan is mij niet duidelijk waarom ze dat er uit geslepen hebben.
De bovenkant is verhoogd voor de turbo.
Maar zo profesioneel dat je het bijna niet ziet.
Wat zal het militaire kenteken nou toch zijn geweest ?
Rechterzijde motorkap, de functie ervan is mij niet duidelijk waarom ze dat er uit geslepen hebben.
De bovenkant is verhoogd voor de turbo.
Maar zo profesioneel dat je het bijna niet ziet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Die gigantische versnellingspook in de midden achter de stoel, je ziet wel aan de schaafsporen tegen de achterkant en de afgevlakte pookknop, omdat hij tegen de rugleuning komt, dat schakelen een verademing is.
Dat je het ff weet.
De aansluiting voor de butagasfles.
Allemaal meuk.
Dat je het ff weet.
De aansluiting voor de butagasfles.
Allemaal meuk.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op za 28 jun 2014 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Van de 2 dakluikjes is ook het 1 en ander stuk.
Zien er nog goed uit vanaf een afstand, alle ritsen en drukknopen zijn ter zielle.
De accubak heeft ook een moderne look gekregen en is wat kleiner gemaakt zodat je onder de stoel een handige bergruimte krijgt.
En als de auto op zijn kant gaat, kan je je jas ophangen aan die draadeindjes.
Zien er nog goed uit vanaf een afstand, alle ritsen en drukknopen zijn ter zielle.
De accubak heeft ook een moderne look gekregen en is wat kleiner gemaakt zodat je onder de stoel een handige bergruimte krijgt.
En als de auto op zijn kant gaat, kan je je jas ophangen aan die draadeindjes.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op za 28 jun 2014 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten