Daf effe kapot

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Daf effe kapot

Berichtdoor Kees64 » do 07 jun 2012 00:01

Vanavond had mijn dochte Gala-feest van school. Deze papa moest rijden met de Daf. Dochter 3 vriendinnekes uitgenodigd die mee mochten.
Bij ons vertrekpunt, na de nodige foto's van alle "schone" in strakke / korte jurkjes iedereen inde Daf en naar Kasteel sint oedenrode. Voor ons zo'n 12 km. Na 5 kilometer rook, rook, rook achter de DAF. Mijn dochter roepen!!!
Op dat moment ook rook in de cabine, gelukkig op een rustige weg dus meteen gestopt. Alles nat van de koelvloeistof! Dames in de stress! Geen tijd te verliezen, vrouw opgebeld die met oma al een plaatsje veroverd hed bij het kasteel. Zij naar ons, mij opgepikt en vlug naar huis en de sleutels van de Landrover Lightweight gepakt. Landrover uit de stalling gehaald (waar normaal de Daf staat) en vlug weer naar de dames. Dus met 40 minuten vertraging weer verder met een andere "legergroene". OP tijd gearriveerd!
Na terugkomst ANWB gebeld, scheur ontdekt. Rubberslang tussen thermostaathuis en pijp van water/oliekoeler gescheurd, Scheur van zo'n 5 cm! Leek wel ontploft!

ANWBer Hij had nogal wat rubber slooponderdeeltjes in de bak en hiervan kon hij er 1 passend maken. Koelvloeistof bijgevuld en dafke doet het weer.

Dus Kan toch naar Boekel dit weekend.

mzzl
Kees

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 07 jun 2012 00:16

Weer met een 'sisser' afgelopen maar wel ff stressen denk ik zo maar (als ik tenminste op het puber-temperament van mijn eigen dochter afga ;)

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Berichtdoor blijedafrijer » do 07 jun 2012 00:55

ik weet er alles van het blijft een groot avontuur om met zo'n web te rijden
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » do 07 jun 2012 07:05

Dan wordt het zo zachtjes aan tijd kees dat je ze allemaal vervangt, want als die tussen oliekoeler en waterpomp stuk gaat, dan wordt het naar huis gebracht worden.

Wordt niet zo gauw vervangen en gedacht die kan nog wel een poos omdat het een toch een aardig klusje is om te doen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

slangen

Berichtdoor Kees64 » do 07 jun 2012 09:41

Dan wordt het zo zachtjes aan tijd kees dat je ze allemaal vervangt, want als die tussen oliekoeler en waterpomp stuk gaat, dan wordt het naar huis gebracht worden.

Wordt niet zo gauw vervangen en gedacht die kan nog wel een poos omdat het een toch een aardig klusje is om te doen.
Die andere heb ik ongeveer 3 jaar geleden vervangen, was een "flink" karweitje.

mzzl
Kees


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten