Pagina 3 van 4

Geplaatst: di 31 jul 2012 22:31
door Dikkie
Dank, morgen maar eens proberen!

De buit van vandaag is mager:
Afbeelding
Afbeelding

Want ik kreeg dus de trommel van het volgende wiel er niet af.. :x :D

Geplaatst: wo 01 aug 2012 08:09
door Jop
hoi dick,
wat ik deed om de remtrommel eraf te krijgen die echt vast zat is misschien wat onconventioneel maar het werkte wel.
Ik heb de wagen toen met 1 achterwiel van de grond gezet (het was achter), motor aan en in z'n 1 en dan langzaam laten draaien. dus alleen dat wiel wat vast zit gaat dan dus draaien. lage gearing. toen met een vuisthamer steeds maar blijven slaan tegen de rand om hem zo er af te tikken.
zoals ik al schijf, duidelijk niet de normale gang van zaken maar het werkt wel. je moet dan dus wel het andere wiel op de grond zetten en de motor haten lopen. ik weet niet of dat al goed gaat bij jou.
gr, Jop

Geplaatst: wo 01 aug 2012 18:42
door Dikkie
Hallo Jop,

Jouw methode ga ik niet toepassen om 2 redenen:
1) ik vertrouw een draaiende auto niet op blokken
2) het betreft de voorwielen :lol:

Maar met 2 hamers kom ik een heel eind, ben ik achter. Ruud bedankt voor de tip! Met wat bruut geweld heb je de trommels er vrij vlot af. Heb nu inmiddels 3 remmen gestript, nog 1 te gaan en er zit niets meer klem..

Tevens inmiddels online 4 steunen besteld. Dan maar zo. Via http://www.buitelaar.nl/
Hebben we ook al eens wat tapsets en gereedschap besteld. Methode is wat vreemd maar betrouwbaar.

Geplaatst: wo 01 aug 2012 20:51
door Hoppa69
Ruud bedankt voor de tip!
Maak het maar over. :mrgreen:

Geplaatst: do 02 aug 2012 12:34
door Dafinknouleuk
Welke steunen zijn het handigst? De 3 tons zijn max. 42cm hoog en die 6 tons ong. 60cm.

Als je bv. je torsiestaven eruit wil hebben dan moet je ergens op een chassisbalk steunen.

Iemand ervaring?

Geplaatst: do 02 aug 2012 12:59
door Dikkie
Ik heb zelf de 6 tons variant besteld, maar nog niet binnen. Ervaring volgt nog.

Waarom 6 ton? Nou, just making sure..

Geplaatst: do 02 aug 2012 15:38
door Jop
Hallo Jop,

Jouw methode ga ik niet toepassen om 2 redenen:
1) ik vertrouw een draaiende auto niet op blokken
2) het betreft de voorwielen :lol:
dat gaat hem inderdaad niet worden nee. bij mij was het maar 1 wiel en achter. voor kan trouwens wel, maar dan moet je ook die kant achter omhoog zetten. Ik had er inderdaad geen hout onder liggen maar hij stond op 3tons steunen.
oja, de mijne kwam dus niet los met grof geweld en een vuisthamer, dat heb ik nl eerst geprobeerd :lol:

Geplaatst: do 02 aug 2012 20:32
door Hoppa69
Welkdan moet je ergens op een chassisbalk steunen.

Iemand ervaring?
Onder de gondel, das die beugel waar je vliegwielhuis in zit.

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:06
door Dikkie
Afbeelding

Na jaren niks mee gedaan te hebben, toch de knoop doorgehakt.. daar gaat ze. De oplettende kijker heeft de onderschriften van mij en de koper al aangepast zin worden.

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:10
door Dikkie
Was wel gezellig bij de schuur.
YB van stal getrokken want die moest door naar de APK.
En een 4442 kwam om mijn diesel aan te pikken en mee te nemen naar die andere mooie kustprovincie.
Afbeelding

Gereed om aan te pikken
Afbeelding

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:16
door peter80
Filmpje is ondertussen al in de maak

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:18
door Dikkie
Word tijd voor een nieuw forum draadje zodra je aan de wagen begint :mrgreen:

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:25
door peter80
Eerst een fatsoenlijke foto-deel pagina vinden aangezien photobucket tegenwoordig helemaal ruk is.

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:31
door Dikkie
Ik heb nu gelinkt vanaf mijn google drive, lijkt te werken

Re: Dikkie's 2e: diesel!

Geplaatst: ma 02 dec 2019 22:34
door peter80
Afbeelding

Werkt.
Gelijk een mooi voorbeeld van 7 jaar stilstand. Wiellager bromde een beetje bij het ronddraaien van het wiel, dus voor vertrek nog "even" een setje andere lagers gestoken