Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr 02 mar 2012 12:58
door Hoppa69
Afbeelding

Geplaatst: vr 02 mar 2012 14:10
door Dafinknouleuk
Is me dat nou ook wat: zitten de versnelingen bij een YP vlak achter de motor..

Ik dacht altijd: onder de cabine maar dat gaat natuurlijk lastig bij een YP

:roll: :wink:

Geplaatst: vr 02 mar 2012 14:29
door Dikkie
Ik doelde dus op, waar zitten de versnellingen IN de versnellingsbak, waar zitten de 1, 2, 3, 4, 5 en achteruit? Een antwoord in de trent van, "1 linksboven, R linksonder" zou helpen. Liefst dus met een foto van het cabineplaatje in de YP408, mits die bestaat!

Geplaatst: vr 02 mar 2012 18:11
door Gertjan
Nou daar gaan we, oplette geblazen :shock:

links Voor achteruit
links achter 1e ver
midden voor 2e ver
midden achter 3e ver
rechtsvoor 4e ver
rechtsachter 5e ver

Afbeelding

Voor de oplettene3de lezer, deze indeling is inderdaad gelijk aan die van de YA 328 behalve dat de YP voorzien is van een gesynchroniseerde bak

Geplaatst: vr 02 mar 2012 19:05
door ruben
vraag me alleen af waar het gas zit op dat plaatje :wink:

Geplaatst: za 03 mar 2012 12:12
door dafya126
:idea: da's dat rechthoekige blok met die die smile ...

Geplaatst: za 03 mar 2012 22:22
door ruben
Had ik kunnen weten, goeie kennis van me reed erop in dienst, erg gaaf ding zei hij, altijd met plezier gereden. Dus vandaar de smile

DAF

Geplaatst: zo 04 mar 2012 10:59
door Dikkedaf
Dikkie,

leuk project, ik ben zelf niet zo van die opbouw maar dit is wel creatief opgelost.. Weet je of de telexbak origineel bij die auto hoort die je gekocht hebt? Ik ben op zoek naar mijn oude EZB telex YA 126 uit mijn diensttijd met het kenteken KL-52-89. Op het plaatje in de cabine staat oa het kenteken vermeld. Als iemand hier op het forum dat kenteken herkent, laat het mij maar weten!

Geplaatst: zo 04 mar 2012 11:08
door Dikkie
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze opbouw ook op deze bak hoort. Hij staat nu veilig en droog in een shelter, te wachten tot ik hem weer aandacht ga geven. Bugs (de benzinedaf) is nu eerst ;)

daf

Geplaatst: zo 04 mar 2012 13:32
door Dikkedaf
Opbouw naar diesel moet natuurlijk ombouw zijn!!

!

Geplaatst: ma 30 jul 2012 17:50
door Dikkie
Ja hoor, nu dat ik ff rust (wat is rust.. :lol: ) heb, oftewel verlof/vakantie, kan ik rustig aan een beginnetje maken aan het gekke ding.

Ik besluit te beginnen met simpel werk: de remmen. De motor laat ik aan paps over, die heeft ervaring met type 575.

De remmen.. Wat zitten de wielen en remtrommels goed vast!! Morgen ga ik wielsteunen halen en alle 4 de pootjes van de vloer zetten, kan ik tenminste rondom doorgaan.

Maar goed, ik heb in ieder geval iets kunnen doen: de trommel linksachter is open en de schoenen zijn eruit..

Wat zijn ze lief he, zo met zijn tweetjes?
Afbeelding

ja, leuk stel.
Afbeelding

Na wat moeite is dan toch de trommel open en alles eruit..
Afbeelding
Nu weet u meteen de reden dat ik morgen even wat goede steunen ga halen. Die houten blokken is leuk, maar niet dé oplossing..

De bekende rotzooi uit elkaar..
Afbeelding
En zo neergelegd dat ik me, theoretisch gezien, niet kan vergissen bij de inbouw.

De remschoenen zijn vrij dik, maar echt baggervet. Deze remt dus niet mee!
Morgen op naar de volgende 3 wielen.. sowieso wat eerder beginnen.

Werkbankje!
Afbeelding

Re: !

Geplaatst: ma 30 jul 2012 22:42
door Hoppa69
Na wat moeite is dan toch de trommel open en alles eruit
Misschien domme opmerking maar euh, remstellers geheel terug gedraaid ?

Geplaatst: di 31 jul 2012 00:06
door Dikkie
Ja, heb ik. Dat was nou ook net de moeite, die bups had wat overtuiging nodig! Er zat het e.e.a. vast

Moet ook eerlijk toegeven dat ik eerst probeerde de tremmel los te trekken zonder wat aan de stellers te doen.. maar daar ben ik nét niet sterk genoeg voor haha :lol:

Geplaatst: di 31 jul 2012 22:19
door Dikkie
Technische vraag: hoe haal ik de trommel los als de rem muurvast zit? Ik krijg de stelschroeven ook nog gedraaid met hamer en drevel. Sterker nog, mijn dreveltje is vandaag overleden..

Vandaag: bewijs dat ik ook wel eens wat doe!
Afbeelding Hij staat op de houten bloikken, de krik staat er puur als veiligheid.
Altijd breek je je nek over assteunen bij verschillende zaken. Wil ik er 4 hebben, heeft NIEMAND ze in het assortiment en worden ze "met enkele weken" weer geleverd. :evil:

Maar goed
Afbeelding
Handremkabel losmaken van de evenaar

Bijna alles is er af
Afbeelding

Het begint zowaar op een werkplaats te lijken!
Afbeelding

Geplaatst: di 31 jul 2012 22:25
door Hoppa69
Technische vraag: hoe haal ik de trommel los als de rem muurvast zit?
Brilletje op.

Achterkant van een hamer tegen de rand van de trommel aan en met een andere hamer op de hamer die tegen die rand aanzit slaan.

Als ie een stukje gaat, dan iet wat verder nog een keer doen en zo rondt gaan tot ie er af is.

Teminste, das mijn manier he. :wink: