Verzekering

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Verzekering

Berichtdoor branko » wo 18 jan 2012 16:02

Hallo beste mensen van dit forum,
Kreeg de nieuwe polisvoorwaarden van de Europeesche binnen ; daar staat nu expliciet in vermeld dat je een auto "voor dagelijks gebruik" ernaast moet hebben om verzekerd te zijn als oldtimer met de Daf. Maar ik heb alleen oldtimers. Heeft iemand anders dit probleem ook en zo ja hoe dit opgelost ? Is er nog een verzekeringsmaatschappij waar je je Daf gewoon zonder deze achterlijke voorwaarden kunt verzekeren ? En tegen welk tarief ? B.v.d. Branko

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 18 jan 2012 16:56

Hoop mensen lossen het op om er een moderne motorfiets bij te hebben.

Die kan je ergens gewoon in een hoekkie zetten en das dan het dagelijkse vervoer op papier.

Vindt het maar een stomme regel om er een gewone auto bij te moeten hebben.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » wo 18 jan 2012 17:28

money money money :twisted: verzekerings maatschapijen willen net zoals de regering veel geld verdienen.aan oldtimers verdient de regering niets GEEN WEGENBELASTING en voor de verzekerings maatschapij is het ook niet aantrekkelijk.je betaald tenslotte niet veel voor verzekering maar mocht er iets gebeuren moeten ze wel een hoop uit betalen.
ik vindt dit ook zo'n achterlijke regel,vindt je het gek dat mensen in een oldtimer gaan rijden niet alleen voor de hobby maar je bespaard ook nog een paar peseta's ik heb dan ook wel een auto erbij waar ik in principe niet veel in rij maar de rest is allemaal lekker wegenbelating vrij en betaald weinig verzekering.ik krijg altijd een glimlach :lol: van BLAUWE kenteken platen
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Berichtdoor branko » wo 18 jan 2012 17:35

Ja ok, maar dan moet ik weer een motor kopen en verzekeren. Het gaat mij er maar om zo low budget als mogelijk door te kunnen rijden, i.i.g zo weinig mogelijk geld te verkwisten aan die @#$%^* verzekeringen ..

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Berichtdoor branko » wo 18 jan 2012 17:45

Harley Jack heeft wel gelijk v.w.b. de belastingen ( anders kon ik nog minder rijden, betaal al belasting genoeg middels accijnzen ) maar wanneer je je oldtimer niet hebt laten taxeren krijg je er ook maar weinig voor terug is mijn ervaring. Ik ben nu eenmaal een oldtimer auto- en motor-liefhebber maar niet van verzekeringen : = geld betalen voor iets wat je niet mee wilt maken.

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Berichtdoor marco » wo 18 jan 2012 19:10

deze regel is er eigelijk altijd al geweest, als je er geen gewone auto naast heb dan moet je voor je oldtimer gewoon de volle pond betalen.
de verzekering maatschappijen zien een oldtimer verzekering als een soort service want eraan verdienen doen ze niet.
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Re: Verzekering

Berichtdoor ramon » wo 18 jan 2012 21:26

Hallo beste mensen van dit forum,
Kreeg de nieuwe polisvoorwaarden van de Europeesche binnen ; daar staat nu expliciet in vermeld dat je een auto "voor dagelijks gebruik" ernaast moet hebben om verzekerd te zijn als oldtimer met de Daf. Maar ik heb alleen oldtimers. Heeft iemand anders dit probleem ook en zo ja hoe dit opgelost ? Is er nog een verzekeringsmaatschappij waar je je Daf gewoon zonder deze achterlijke voorwaarden kunt verzekeren ? En tegen welk tarief ? B.v.d. Branko

Hoi Branko,

Ik zit bij de generali.
Ik heb een golf 2 gti uit 1985 als eerste auto, ook een oldtimer maarja hij is dan niet als oldtimer gerzekerd !
Alleen WA plus ongevallen inzittende enzo
en de daf is dan als oldtimer, te samen kost het me 22,50 in de maand ;)
En dat vind ik wel ok :P

Groetjes, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor bastiaan » wo 18 jan 2012 21:46

Hoop mensen lossen het op om er een moderne motorfiets bij te hebben.

Die kan je ergens gewoon in een hoekkie zetten en das dan het dagelijkse vervoer op papier.

Vindt het maar een stomme regel om er een gewone auto bij te moeten hebben
ruud's manier werkt bij mij al jaren prima, enja ook als er eens wat uitbetaald moet worden.

zit ook bij de generali voor 3 oldtimers, 1 motorfiets en mijn woning(+glas en inboedel)
betaal ik 66 euro.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Verzekering

Berichtdoor Kees64 » wo 18 jan 2012 22:06

Hejj,

Let wel op dat er (vaak) in de polisvoorwaarden van een klassiekerverzekering staat vemeld dat je met de klassieker max 7500 km per jaar mag rijden. Bij een auto die naar de jaarlijkse APK moet is dit dus te controleren of het tellertje moet regelmatig teruggeschroefd worden.

Groet
Kees

Gebruikersavatar
finndaf
Knipperlichtje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 jan 2007 22:44
Locatie: oulunsalo
Contacteer:

Berichtdoor finndaf » do 19 jan 2012 23:04

ach dan zal ik maar niet zeuren met mijn verzekeringspremie van ongeveer 1000euro per auto. ik mag er dan ook alledag in rijden en heb geen kilometer beperkking...
heb dan ook niet zo veel voertuigen...maar 4 (C)vrachtwagens en 3 (B)gewone autoos en dan heeft mijn vrouw ook nog eens 2 koekblikkenvoor op de weg
Laatst gewijzigd door finndaf op do 19 jan 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ben zo arm dat ik alleen oude dafjes kan rijden...

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Berichtdoor branko » vr 20 jan 2012 07:56

Ok, iedereen bedankt tot zover ; ik ga es even bij de Generali kijken. See You on the road, Branko

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Berichtdoor branko » za 21 jan 2012 07:28

Ramon : heb m'n tussenpersoon met Generali contact laten opnemen : die beweren echter dat de YA 126 niet als klassieker verzekerd zou kunnen worden omdat het "een soort truck/vrachtwagen is" De vraag is dan ook hoe jij dat dan precies hebt "geflikt" .. en/of welke verzekeringsagent je hebt ? Mvg, Branko

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » za 21 jan 2012 14:34

mijn 328 is gewoon als oldtimer verzekerd
plus inzittende verzekering voor 8 personen,
en hij hebt nog een grijs kenteken ook,maar anders
moet je de voorzitter maar contacten die zit bij een verzekerings maatschappij
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Gebruikersavatar
branko
Matgroentje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 20 mar 2011 21:42

Berichtdoor branko » za 21 jan 2012 17:54

OK ; bedankt Ramon en HarleyJack

markwise
Vierwielend Vooruit
Berichten: 758
Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
Locatie: Westerlee (Gn)

Berichtdoor markwise » za 21 jan 2012 20:23

Ik heb de route gevolgd zoals Jack aangaf.
Had allebei m'n YA126'en op die polis verzekerd.
Na de verkoop van die Daf's nu ook m'n ya328 voor dezelfde prijs op dezelfde polis, is geen enkel probleem...


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten