Aankoop Daf YA126

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

willem fidder
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jun 2011 22:52
Locatie: borger

Aankoop Daf YA126

Berichtdoor willem fidder » wo 29 jun 2011 20:29

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum. Ik ben Willem 23 jaar en woon in een mooi dorpje op de Drentse hondsrug, hobby's heb ik te veel haha maar alles wat met techniek heeft te maken vind ik mooi. In het dagelijks leven ben ik monteur in de landbouwmechanisatie, sleutel voornamelijk aan trekkers, werktuiugen en tuin en park spul.

Maar om op het onderwerp te komen waarvoor ik me aan heb gemeld op dit forum
ik ben van plan om een YA 126 aan te schaffen voor de hobby. nu heb ik 1 opgespoord die in goede conditie is en technisch ook. Alleen het probleem naja probleem is dat er geen kenteken bij deze auto is k heb al gebeld met de rdw en het chassis nr doorgegeven maar ze konden geen gegevens trug vinden van deze auto. nu is mijn vraag hoe kom ik aan registratie papieren van Daf omdat ik voor de keuring aan moet kunnen tonen hoe oud hij is en ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft hoor maar alle info is welkom k wou het wel proberen om hem op kenteken te krijgen als het een vercroste machine was had ik het niet gedaan maar vind het zonde om hem verloren te laten gaan.

hoop dat iemand mij verder kan helpen.

groet'n willem

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 29 jun 2011 21:56

goeie dag
heb me pas laten vertellen door een keur meester van het rdw waar ik we eens kom dat je dit soort voertuigen gewoon aan kan bieden je krijgt dan wel een volledige keuring een soort apk (welliswaar naar de eissen van toen) dus geen extra knipperlichten reflectors ruiten sproeier en andere onzin .
origineel houden zoals het voertuig vroeger was.
dan zij hij krijg je gewoon een kenteken en kan je hobbelen
neem gewoon een TH mee voor wat gegevens das makkelijk voor hem en meestal zijn het liefhebbers die keuren en vinden het leuk als je wat info kan delen

das wat ik weet hoe andere het ervaren weet ik niet
maar niet te snel zenuwachtig worden zeg ik dan :wink:

suc 6 mvg jerry

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 29 jun 2011 21:59

ook zonder Dom 51 papieren? dan kan het nog wel interessant worden........

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 29 jun 2011 22:01

heb ik ook gevraagd en zij nee dat hoeft niet ook nix gehoord over een koop contract of koop bon :!:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 29 jun 2011 22:06

en dan natuurlijk voor de hele club,

waar kunnen we dat mannetje vinden?

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8764
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 29 jun 2011 22:06

Een voertuig op kenteken zetten en op je naam, zonder papieren.

Das natuurlijk leuk, maar kloppen doet het niet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 29 jun 2011 22:09

je wil daar mee zeggen hoe kom je der aan heb je hem niet gejat is er al geen kenteken op? dat soort vragen!

haha gewoon bij t rdw ze zeggen dat iedere keur meester de zelfde regels moet hanteren tog? en tog moet het zo kunnen :!: :?:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 29 jun 2011 22:09

als het via hem met de RDW kan, zou het dan niet kloppen?
wat nou als je nog bij je opa onder de schuur een kubelwagen vind, dan moet je daar toch ook wat mee kunnen? die zijn ook zonder kenteken en waarschijnlijk ook zonder papieren, en denk dat een hoop echt WO2 spul ook geen import papieren heeft

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 29 jun 2011 22:12

kijk nu gaan we praten :wink:
ze waren daar toen ook 2 bromfietsies aan het keuren voor kenteken mobyletjes nix geen papieren of wat gewoon dit bied ik aan hij kijkt of het veilig is en maakt een kenteken voor je hoe simpel is het
het zal ff lekker worden dat als je bijvoorbeeld een oud vrachtwagentje uit zweden hebt of gewoon uit holland en die heb je perfect netjes en technisch in orde dat je zonder papieren geen kenteken krijgt :shock: en moet je hem in de schuur laten staan om naar te kijken en net als een 15 jarige naar je bromfiets kijken maar der niet op mogen rijden zo werkt het niet
Laatst gewijzigd door jerry op wo 29 jun 2011 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 29 jun 2011 22:22

bliijft het dan wel belasting vrij?

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 29 jun 2011 22:29

ten eerste je meld het bouw jaar dat op je plaatje staat dat gaat in hoogst waarschijnlijk komt er op kenteken te staan 30- 06 Bijv.56 te staan dat heeft een rede die ben ik ff vergeten maar zo doet het rdw dat .
en je krijgt gewoon een brief thuis van de belasting dienst dat je wegen belasting moet betalen daar stuur je netjes een brief naar toe met de melding dit voertuig is zo en zo oud mbt de wegen belasting en je krijgt dan op zekers een brief terug van u bent gevrijwaard van wegenbelasting!
je krijgt namelijk altijd een brief of je wild betalen want de belasting diens probeerd het altijd. das mijn ervaring met overschrijven kreeg ik ook altijd een betaal brief de schavuiten :twisted:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8764
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 29 jun 2011 22:52

als het via hem met de RDW kan, zou het dan niet kloppen?
wat nou als je nog bij je opa onder de schuur een kubelwagen vind, dan moet je daar toch ook wat mee kunnen? die zijn ook zonder kenteken en waarschijnlijk ook zonder papieren, en denk dat een hoop echt WO2 spul ook geen import papieren heeft
Wat nou als je diezelfde kubelwagen een dorp verder "vindt" en jij hem ff s'nacht ophaal.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

martijn
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 13 mar 2011 13:07
Locatie: zwartewaal

Berichtdoor martijn » wo 29 jun 2011 22:58

ik ben een 1,5 jaar terug voor een kenteken op de mobiele veldkeuken naar de RDW gegaan. had ook niks van papieren want dat ding hadden we handje contantje meegenomen.

werd volledig technisch gekeurd, maar toen het verhaal, ik heb geen papieren...
hij werd goedgekeurd maar ik kreeg de papieren pas als ik een aankoop of eigendoms bewijs kon laten zien. dus hebben we een bonnetje geregeld en die gemaild naar de RDW. een paar dagen later lag het kenteken in de brievenbus.

zonder die papieren weten hun niet of het een gestolen voertuig/ kar is. stukje indekking voor hun denk ik.

ze vragen wel om het domeinen papier maar ik heb gezegd dat de vorrige eigenaar een kavel van 10 van die dingen had en maar 1 papiertje

was dus niet echt een probleem

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Aankoop Daf YA126

Berichtdoor blijedafrijer » wo 29 jun 2011 23:15

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum. Ik ben Willem 23 jaar en woon in een mooi dorpje op de Drentse hondsrug, hobby's heb ik te veel haha maar alles wat met techniek heeft te maken vind ik mooi. In het dagelijks leven ben ik monteur in de landbouwmechanisatie, sleutel voornamelijk aan trekkers, werktuiugen en tuin en park spul.

Maar om op het onderwerp te komen waarvoor ik me aan heb gemeld op dit forum
ik ben van plan om een YA 126 aan te schaffen voor de hobby. nu heb ik 1 opgespoord die in goede conditie is en technisch ook. Alleen het probleem naja probleem is dat er geen kenteken bij deze auto is groet'n willem
kan je geen deal maken dat je hem koopt als hij op kenteken gezet kan worden?

(collega) :) www.seehoo.nl
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

willem fidder
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jun 2011 22:52
Locatie: borger

Berichtdoor willem fidder » do 30 jun 2011 17:51

nee dat wil die man niet had ik al gevraagd haha maar toen ik naar de rdw belde kreeg ik te horen dat ik aankoop dinges moest hebben met de gegevens dat die niet gejat was enzo maar er zijn helemaal geen papieren bij ook geen Dom 51 zou ik de gok kunne nemen om hem zo ter keuring aan te bieden?? en krijg ik dan een nieuw kenteken of nog een oud kenteken.???


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast