Dikkie's DAF
Moderator: ruben
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Foto's??
Detailfoto's van het oude bul, werkfoto's tijdens het takelen, en wat onderdelen..
De carb lijkt ook iets te lekken
De snaren. Zo lijken ze nog best aardig. Wacht even, tijd voor een foto uit andere hoek..
Toch maar tijd voor wat anders. Wat ben ik blij dat paps Dafke toch naar huis heeft gereden, in plaats van dat ik eerst nog richting Den Helder zou rijden!!
Ik weet niet hoe de uitlaat vast hoort te zitten, maar vast niet zo. En oja, dit kreeg ik dus niet los toen de motor ingebouwd zat.
De bak is ook ietwat schmutzig
We moeten ook maar eens met wat rubber in de weer, nieuw scherm snijden
De uitlaat. Uitgescheurd. Tevens hoort daar geen ring buitenom vastgebakken te zitten?!
Met 2 slangklemmen..
De oplossing is soms toch wel simpel. Flex!
Vies, bah!
Klaar voor hergebruik!
Het oude spruitstuk. Hopelijk is deze niet gescheurd. Zijn pakking daarentegen...
..is, denk ik..
..wel degelijk gescheurd..
..op méér dan 1 plek!!
Tijd om de goede spullen eraf te halen.
Zo doen we dat!
De drukgroep is ietwat vies
Dit toch wel!
Goede onderdelen gaan in hergebruik. Hoewel, wat zien we hier..
Jawel, die is stuk! Vreemd, ik heb er niets van gemerkt tijdens het rijden. Hij doet zijn werk nog wel!
Mooi, aan de kant met dat ding!
Ondertussen is ook een nieuw besteld toplager binnengekomen. Loopt zo glad als babybillen!
Tevens foto's uit het archief, gemaakt met paps z'n mobiel. De mijne is nog niet modern genoeg, die heeft geen camera..
Jawel, zelfs de eigenaar doet af en toe iets!!
Loshalen motorsteum, zodat hij langs de stuurhuis komt
Ondertussen kan ik er zelf weinig mee, omdat ik veel wacht loop in Den Helder en dus weinig (of niet!) vrije dagen op kan nemen. Oftewel: afgezien van de dag dat we de motor eruit hebben gehaald, heb ik hier weinig toe bijgedragen. Mijn vader heeft wat dat betreft een leuke goedkope hobby, sleutelwerk op mijn kosten haha Echt goud waard, dat hij zich zo inzet!
Detailfoto's van het oude bul, werkfoto's tijdens het takelen, en wat onderdelen..
De carb lijkt ook iets te lekken
De snaren. Zo lijken ze nog best aardig. Wacht even, tijd voor een foto uit andere hoek..
Toch maar tijd voor wat anders. Wat ben ik blij dat paps Dafke toch naar huis heeft gereden, in plaats van dat ik eerst nog richting Den Helder zou rijden!!
Ik weet niet hoe de uitlaat vast hoort te zitten, maar vast niet zo. En oja, dit kreeg ik dus niet los toen de motor ingebouwd zat.
De bak is ook ietwat schmutzig
We moeten ook maar eens met wat rubber in de weer, nieuw scherm snijden
De uitlaat. Uitgescheurd. Tevens hoort daar geen ring buitenom vastgebakken te zitten?!
Met 2 slangklemmen..
De oplossing is soms toch wel simpel. Flex!
Vies, bah!
Klaar voor hergebruik!
Het oude spruitstuk. Hopelijk is deze niet gescheurd. Zijn pakking daarentegen...
..is, denk ik..
..wel degelijk gescheurd..
..op méér dan 1 plek!!
Tijd om de goede spullen eraf te halen.
Zo doen we dat!
De drukgroep is ietwat vies
Dit toch wel!
Goede onderdelen gaan in hergebruik. Hoewel, wat zien we hier..
Jawel, die is stuk! Vreemd, ik heb er niets van gemerkt tijdens het rijden. Hij doet zijn werk nog wel!
Mooi, aan de kant met dat ding!
Ondertussen is ook een nieuw besteld toplager binnengekomen. Loopt zo glad als babybillen!
Tevens foto's uit het archief, gemaakt met paps z'n mobiel. De mijne is nog niet modern genoeg, die heeft geen camera..
Jawel, zelfs de eigenaar doet af en toe iets!!
Loshalen motorsteum, zodat hij langs de stuurhuis komt
Ondertussen kan ik er zelf weinig mee, omdat ik veel wacht loop in Den Helder en dus weinig (of niet!) vrije dagen op kan nemen. Oftewel: afgezien van de dag dat we de motor eruit hebben gehaald, heb ik hier weinig toe bijgedragen. Mijn vader heeft wat dat betreft een leuke goedkope hobby, sleutelwerk op mijn kosten haha Echt goud waard, dat hij zich zo inzet!
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9gtBRciTpyU[/youtube]
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
De uitlaatpijp zit voor geen meter op het spruitstuk. Morgen gaan we onderdelen shoppen!
De timing én carburateur moeten nog worden gesteld, dat helpt an sich al om een mooier geluid te krijgen..
Iets meer toeren dan maar?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UquK7vgXuxw[/youtube]
De timing én carburateur moeten nog worden gesteld, dat helpt an sich al om een mooier geluid te krijgen..
Iets meer toeren dan maar?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UquK7vgXuxw[/youtube]
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
deze loopt ook mooi maar lijkt door de geluid opname stationair beetje op een diesel
http://youtu.be/ruldKbBAuIY
http://youtu.be/ruldKbBAuIY
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
nou, de oplettende luisteraars hadden gelijk. Op bovenstaande filmpjes zijn namelijk 4 cilinders op vakantie, hij draait maar op 2!!!
Maar, we hebben nieuwe onderdelen, de pijp is dicht, brandstofpompje is gereviseerd, radiateur is goed, hij is helemaal afgesteld etc etc etc...
Zijn eerste 6-cilinder start!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWMfLZGwFUU[/youtube]
Zijn eerste aandrijf-moment, sterker nog, eerste keer zon sinds de herverbouwing!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BtKcSec2d8E[/youtube]
En dan.. de eerste "lange" rit (waarvan ik een deel heb gefilmd)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VaoJkHc7i-o[/youtube]
Tevens hebben we het volgende project bedacht. Ik zal een kleine hint geven: we hebben nu geen moeite met vaart maken, maar wee de persoon die voor mij besluit een noodstop te maken.. Hij remt voor geen meter!!
Maar, we hebben nieuwe onderdelen, de pijp is dicht, brandstofpompje is gereviseerd, radiateur is goed, hij is helemaal afgesteld etc etc etc...
Zijn eerste 6-cilinder start!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWMfLZGwFUU[/youtube]
Zijn eerste aandrijf-moment, sterker nog, eerste keer zon sinds de herverbouwing!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BtKcSec2d8E[/youtube]
En dan.. de eerste "lange" rit (waarvan ik een deel heb gefilmd)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VaoJkHc7i-o[/youtube]
Tevens hebben we het volgende project bedacht. Ik zal een kleine hint geven: we hebben nu geen moeite met vaart maken, maar wee de persoon die voor mij besluit een noodstop te maken.. Hij remt voor geen meter!!
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Dikkie's dafje
Wat loopt dat weer mooi, petje af.Aalleen het dubbel klutsen moet nog een beetje geoefend worden De meningen zijn verdeeld, de een zegt dat je bij het opschakelen niet hoeft te dubbel klutsen, maar als je het wel doet rijdt het wel prettiger want hij schiet er lang niet altijd meteen in.
Ben jaloers op jullie werkplaats Heren, veel suces met het nieuwe project.
Bert.
Ben jaloers op jullie werkplaats Heren, veel suces met het nieuwe project.
Bert.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dikkie's dafje
Dat was omdat ie hem probeerde in de R van racen te zetten.Aalleen het dubbel klutsen moet nog een beetje geoefend worden
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
schakelen
Moet je in het terrein eens proberen met toolbox er achter, dan moet je echt snel wezen.
Heb het met dubbel kluts moeten leren in Amersfoort, 69-2, GNK, later 41e Ermelo, Staf. GNK. Alleen Nekaf kon je doorschakelen zoals gewone auto.
Heb het met dubbel kluts moeten leren in Amersfoort, 69-2, GNK, later 41e Ermelo, Staf. GNK. Alleen Nekaf kon je doorschakelen zoals gewone auto.
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Dit was geen dubbelklutsen, dit is de A van 3 proberen te onderscheiden.. paps heeft niet zoveel met die kar gereden als ik! Maar motortje draait zeker soepel. We hebben 'm naar 700 toeren geschroefd en vonden het toen wel prima.
Enne, ik heb nog nooit gedubbelklutst, en zeker ook niet met deze auto!
Enne, ik heb nog nooit gedubbelklutst, en zeker ook niet met deze auto!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten