Domeinen
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Uit zeer betrouwbare bron vernomen:die YT is een kopie. tenzei ze pas een andere gekocht hebben. ze hebben het frame van een 328 verbouwd als ik het goed heb. en de cabine van een 314 erop
laast toen ik daar liep waren ze met dat project bezig. de daf 328 waar ze Bernhard mee zouden vervoeren staat daar ook in een loods met veel meer leuk spul
de YT 514 die ze daar hebben is een orginele de YT 1527/32 is ook een orgenele maar inbrijkleen van het DAF museum uit eindhoven en daar is er maar 1 meer van bekend
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
het gaat weer lekker he !
er gaat altijd wel eens wat kapot tog niets is onverwoest baar
maar denk dat door de rekwisiten en op maaldrift er bere zuinig mee om gesprongen word er zijn der rotter !en zeker particulieren.
maar ik zal wel ff een babbeltje houden met de melding dat het allemaal bagger is op maaldrift volgens diverse.
en weet het fijne er niet van en wie je treft op evenementen maar der stellen particulieren zich ook wel eens stront vervelend op
doe een beetje normaal ieder zen ding zeg ik altijd
er gaat altijd wel eens wat kapot tog niets is onverwoest baar
maar denk dat door de rekwisiten en op maaldrift er bere zuinig mee om gesprongen word er zijn der rotter !en zeker particulieren.
maar ik zal wel ff een babbeltje houden met de melding dat het allemaal bagger is op maaldrift volgens diverse.
en weet het fijne er niet van en wie je treft op evenementen maar der stellen particulieren zich ook wel eens stront vervelend op
doe een beetje normaal ieder zen ding zeg ik altijd
ik was met die man van de rekwisieten bij het daf museum toen ze toestemming vroegen om de yt van het daf museum te lenen. dit wilden ze om er zelf eentje te kunnen nabouwen. ik heb ook het project in halve staat gezien, sindsdien ben ik er eigenlijk niet meer geweest.Uit zeer betrouwbare bron vernomen:die YT is een kopie. tenzei ze pas een andere gekocht hebben. ze hebben het frame van een 328 verbouwd als ik het goed heb. en de cabine van een 314 erop
laast toen ik daar liep waren ze met dat project bezig. de daf 328 waar ze Bernhard mee zouden vervoeren staat daar ook in een loods met veel meer leuk spul
de YT 514 die ze daar hebben is een originele de YT 1527/32 is ook een originele maar inbrijkleen van het DAF museum uit eindhoven en daar is er maar 1 meer van bekend
wat betreft de FTF en dat blok dat in elkaar gelopen is heeft niet zo zeer met slecht onderhoud en weinig om het materiaal geven te maken. ik ken de chauffeur . en ook heb ik die FTF al een paar keer gerepareerd. het probleem is dat ze een beperkt budget hebben en de FTF als het even kan overal transporten heen moet rijden en ophalen.
ze wisten dat het blok gereviseerd moest worden. maar dat koste ernstig veel geld.
onderdelen voor een 2 takt v6 detroit diesel liggen niet overal zomaar op de plank.
het blok liep onverwacht in de soep.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
detroit onderdelen
in de joe naait me steeds ( united states) moet het toch niet zo heel moeilijk zijn ook tegen redelijk normale prijzen hier onderdelen voor te krijgen
Laatst gewijzigd door dafya126 op do 23 jun 2011 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
er is nog wel aan te komen. maar dan moet het ook nog hier komen. en door een revisiebedrijf uitgevoerd worden. zal wel een leuk centje kosten
ik weet eigenlijk niet waar die blokken nog meer in gelegen hebben. M113 en YPR765 blokken zijn ook detroit V6 2 takten maar toch weer anders
dit blok ligt als ik het goed heb in de FTF
http://www.youtube.com/watch?v=X4Ua0a-O ... ure=fvwrel
en deze in een ypr / m113 (nieuwere ypr met turbo de oude en de m113 zonder)
http://www.youtube.com/watch?v=whXagelx ... re=related
ik weet eigenlijk niet waar die blokken nog meer in gelegen hebben. M113 en YPR765 blokken zijn ook detroit V6 2 takten maar toch weer anders
dit blok ligt als ik het goed heb in de FTF
http://www.youtube.com/watch?v=X4Ua0a-O ... ure=fvwrel
en deze in een ypr / m113 (nieuwere ypr met turbo de oude en de m113 zonder)
http://www.youtube.com/watch?v=whXagelx ... re=related
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
ftf motor
Technische gegevens FTF Motor:
merk: Detroit Diesel GMC
type:12 V 71 N-4 Y, Twaalfcilinder, Tweetakt-dieselmotor met Roots compressor
vermogen: 475 pk bij 2100 toerenmin.
Versnellingbak:
merk: Allison
type: Semi-automatisch voorzien van koppelomvormer met "Lock-up".
voorzien van een PTO t.b.v. aandrijving van een lier
Assen/Aandrijving:
merk: Rockwell
aandrijving op beide achterassen. (6x4)
Gewicht en afmetingeneigen gewicht: 16020 kg
lengte: 7480 mm
breedte: 2800 mm
hoogte: 3370 mm
wielbasis: 4200 mm
merk: Detroit Diesel GMC
type:12 V 71 N-4 Y, Twaalfcilinder, Tweetakt-dieselmotor met Roots compressor
vermogen: 475 pk bij 2100 toerenmin.
Versnellingbak:
merk: Allison
type: Semi-automatisch voorzien van koppelomvormer met "Lock-up".
voorzien van een PTO t.b.v. aandrijving van een lier
Assen/Aandrijving:
merk: Rockwell
aandrijving op beide achterassen. (6x4)
Gewicht en afmetingeneigen gewicht: 16020 kg
lengte: 7480 mm
breedte: 2800 mm
hoogte: 3370 mm
wielbasis: 4200 mm
alleen de rekwisiten FTF is geen landmacht versie geweest. landmacht had inderdaad de 12 cyl
op deze site staat welke motoren er gebruikt werden
http://www.ftftrucks.com/nw-23900-7-323 ... iesel.html
op deze site staat welke motoren er gebruikt werden
http://www.ftftrucks.com/nw-23900-7-323 ... iesel.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten