Hallo,
Nu heb ik het volgende Daf start prima op benzine maar slaat meteen af als je de choke indrukt. Met kleine beetje choke doet ie het prima. Op gas loopt ie mooi 450 toeren. Nu rijdt ik toch nog om de 3 tanken LPG 1 tank benzine
Denk dat er iets verstopt zit in mijn Carb.(nullastsproeier????)
Kan ik deze inspecteren zonder te demonteren? En zo ja wat kan ik zo los halen?
Heb al in het VTH gekeken maar kom er niet echt uit.
Groetjes Ricardo
Inspecteren Carberateur
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
Inspecteren Carberateur
Laatst gewijzigd door Henkiepankie op za 26 mar 2011 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van 80 Km/h ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Carburateur
Ricardo.,
Je zou inderdaad denken dat hij te weinig brandstop krijgt.
Een en anders staat omschreven in het boek "Operation and maintenance manual for JX JXL series".
En is hier blz voor blz te downloaden.
http://www.diamondtclassics.com/modules ... _album.php
Veel plezier er mee.
Tjeabele
Je zou inderdaad denken dat hij te weinig brandstop krijgt.
Een en anders staat omschreven in het boek "Operation and maintenance manual for JX JXL series".
En is hier blz voor blz te downloaden.
http://www.diamondtclassics.com/modules ... _album.php
Veel plezier er mee.
Tjeabele
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
carubateur problemen
deze site vewijst naar de manual voor de motor in originele uitvoering Bij DAF zijn er echter wel en aantal aanpassingen gedaan waaronder een totaal ander type carburateur van solex.
Deze heeft geen Choke inde ware zin van het woord Choken is verstikken smoren met een Choke klep maar een special start gedeelte aan de carburateur die via een speciale sproeier extra brandstof geeft zonder de luchtinlaat te smoren met een klep.
Op lossing moet denk ik toch komen via de VTH-9-326, de th9-314 A en de
GL10 TH9-328E.
carburateur verwijderen
aan hand van de manuals verder demonteren , schoonmaken en evt revisiesetje plaatsen en opnieuw afstellen
Deze heeft geen Choke inde ware zin van het woord Choken is verstikken smoren met een Choke klep maar een special start gedeelte aan de carburateur die via een speciale sproeier extra brandstof geeft zonder de luchtinlaat te smoren met een klep.
Op lossing moet denk ik toch komen via de VTH-9-326, de th9-314 A en de
GL10 TH9-328E.
carburateur verwijderen
aan hand van de manuals verder demonteren , schoonmaken en evt revisiesetje plaatsen en opnieuw afstellen
had een tijdje geleden hetzelfde probleem.
alles schoongemaakt en bij het starten opde choke afslaan.
bleek later dat ik een pakking bij het onderblok verkeerd om had gemonteerd. zit namelijk een klein gaatje die het choke kanaal dan belucht.
zet je hem verkeerd om erin dan sluit je dus alles af en smoor je de motor.
heeft even wat krachttermen gekost maar na het verdraaien van depakking was het probleem opgelost.
misschien ouwe info maar je weet maar nooit.
met groet ronald
alles schoongemaakt en bij het starten opde choke afslaan.
bleek later dat ik een pakking bij het onderblok verkeerd om had gemonteerd. zit namelijk een klein gaatje die het choke kanaal dan belucht.
zet je hem verkeerd om erin dan sluit je dus alles af en smoor je de motor.
heeft even wat krachttermen gekost maar na het verdraaien van depakking was het probleem opgelost.
misschien ouwe info maar je weet maar nooit.
met groet ronald
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten