Wegenbelasting Daf YA328

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
dennis
Matgroentje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 19:30
Contacteer:

Wegenbelasting Daf YA328

Berichtdoor dennis » vr 05 nov 2010 12:46

Ik ben nu al een dik half jaar bezig met het de belastingdienst duidelijk maken dat mijn daf met bouwjaar 1956 belastingvrij is!!! En op een of andere manier zijn ze mijn formulier kwijt geraakt. Nu nummer twee op de bus gedaan met weer een verzoek!!! wel te verstaan om mij geen wegenbelasting meer te berekenen voor mijn Daf. Dat is toch eigenlijk van de zotte dat ik moet vragen of ze mij alsjeblieft geen wegenbelasting meer belasten... :x Het zou toch zo moeten zijn dat zodra een voertuig 25 jaar of ouder is dat er dan geen blauwe envelop meer verstuurd word. Heeft iemand anders dit al eens eerder mee gemaakt? Of maakt nu hetzelfde mee? Zelfde verhaal trouwens met verzekeringen. Dat je een chauffeurspas (chauffeursdiploma) moet hebben. Hahaha waar moet ik die pas in doen dan!? Zeker niet in dienst gezeten of nog nooit het spartaanse interieur gezien van een 328? Maar goed dat is ook goed gekomen dus zal het met de belastingdienst ook wel goed komen.... Maar je word er zo moe van! :(

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 05 nov 2010 13:47

Toen ik mijn dikke daf kocht, kreeg ik ook gelijk een brief voor de wegenbelasting, volgende dag weer een brief, dat het niet hoefde. :lol:

En diploma of code 95 op je rijbewijs is alleen bij beroepsgoederen vervoer maar dat wist je wel. :wink:

Maar moe wordt je er af en toe wel van. :evil:

Net zoals al dat gezeik bij apk keuringen, ben ook zo blij dat ik er niet meer heen hoef.

Al hoewel ik laatst een daf 44 zag rijden waarvan je door de auto heen kon kijken zonder dat de deuren open waren en dan bedoel ik niet door de ramen heen kijken. :?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » vr 05 nov 2010 17:49

Even mevrouw van Konijnenburg bij de belastingdienst opzoeken, die gaat erover (hoop dat ze er nog werkt)
Tel nummer heb ik zo niet bij de hand, dan moet ik zoeken

wolf
Knipperlichtje
Berichten: 32
Lid geworden op: di 05 mei 2009 12:12
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Berichtdoor wolf » vr 05 nov 2010 21:46

Ik was ook even verbaasd toen ik een acceptgiro kreeg voor het betalen van de wegenbelasting. Volgens mij heb ik toen een formulier van internet gehaald en opgestuurd... 2 weken later een brief dat de 328 vrijgesteld was van wegenbelasting.

(moet ook zeggen dat het me verbaasde dat het allemaal soepel verliep)

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » za 06 nov 2010 00:00

Even invullen en opsturen!

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 8plfol.pdf

Binnen 2 minuten heb je hem op de post gedaan en binnen een week heb je vrijstelling :D
Grtn v/d Ouwe Daf

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » za 06 nov 2010 00:28

Als je bij het op naam zetten van de auto in het postkantoor meteen meldt dat het een oldtimer betreft, kunnen ze dat aanvinken en dan heb je deze ellende niet... :wink:

Gebruikersavatar
dennis
Matgroentje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 19:30
Contacteer:

Berichtdoor dennis » ma 08 nov 2010 11:15

Even invullen en opsturen! Binnen 2 minuten heb je hem op de post gedaan en binnen een week heb je vrijstelling :D
Dat formulier heb ik nu dus al twee keer opgestuurd en nu ook met een brief erbij... Loop hier nu al een half jaar mee te klooien! Dat soort dingen heb ik nou altijd! Het zal eens een keer normaal en in een keer goed gaan. Andere mensen helemaal geen probleem alleen mijn formulier zijn ze weer eens kwijt geraakt :twisted:


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten