Ouwehoerhok.

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

martijn
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 13 mar 2011 13:07
Locatie: zwartewaal

Berichtdoor martijn » zo 21 aug 2011 11:29

als het maar geen gevolgen gaat hebben voor onze apk regeling

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 21 aug 2011 19:48

als het maar geen gevolgen gaat hebben voor onze apk regeling
Heb je de laatste tijd wel is gezien wat tegenwoordig op de snelweg rondt rijd wat niet eens meer onder het kopje krokant geschaard kan worden. :evil:

Heb het dan niet over leger voertuigen, al hoewel ik er hier en daar ook wel is 1 gezien heb, dat ik denk, dat gaat lekker zo.

Maar meer van die dafjes 44 en 33 en ouwe volvo's.

Ga steeds meer voertuigen op de weg zien waarvan ik denk, dat ze het in 2013 wel weer is terug kunnen gaan draaien en we weer naar de apk moeten.

Nou is dat voor mij geen enkel probleem, alleen dat geouwe kolere hoer over de spiegel is niet van binnen uit verstelbaar, wat zijn contactpuntjes ?

Zit ik niet meer op te wachten.

En ik had toen als klap op de vuurpijl een afkeurpunt, ja zelfs ik :evil: over het feit dat er geen nl teken in mijn blauwe kentekenplaat geslagen was.

Nee dat zet voeten in de aarde over de veiliheid, dus van mijn part blijf de apk vrijstelling van kracht, anders heb je weer van die eeuwige tot niets toe leidende discusies.

Aan de andere kant gaan er dan weer wat dingetjes van de weg als de apk terug komt, waarvan de oud ijzerboer ze niet meer hebben wil, omdat als de roest er af geklopt wordt er niks over blijft.

En op de reactie van jack over het shimmy-en van een willy of nekaf kan ik alleen maar zeggen dat ie gelijk heeft.

Hebben hier een willy in het dorp waarvan alles maar werkelijk alles vernieuwd is en nog gaat het van tijd tot tijd mis, nu heeft ie als laatste oplossing er een stuurdemper bijgezet en tot nu toe is het weg.

Zie trouwens wel vaker nekafs met een stuurdemper.

En euh, mijn mening, pas monteren als al het andere is zoals het wezen moet, die 126 van mij shimmyt absoluut niet meer maar voor mijn eigen gevoel heb ik die stuurdemper gemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor ramon » zo 21 aug 2011 20:22

Niet op nato banden rijden scheelt ook heel veel!
Ik had ze eerst niet en toen had ik ook geen shimmy, nu heb ik wel nato banden en heel af en toe een shimmy, maar dat hadden ze al vanaf fabriek ;)

Gr, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 21 aug 2011 20:33

het is hier al eindeloos besproken,maar ik zal het voor de laatste keer uit leggen,je moet het zien als een boodschappenkar die over een spiegelgladde vloer rijdt,gebeurd er niets.ga je met dat karretje over een paar stoeptegels dan heb je wel eens kans dat de achterwielen dus die zwenk wielen verschrikkelijk gaan zwabberen.NOU dat is nou shymmien voor die gene die het nog niet wisten.dus als je het cool vindt om met je daf harder dan 70 te rijden kruissnelheid bij defensie was 60km dus je rijdt al 10km harder riskeer je dat het gaat gebeuren.tuurlijk het lijkt zo simpel om er dan unimog velgen er onder te flikkeren,maar begin nou eens allemaal bij het begin.het uitlijnen van je banden TOESPOOR / wiellagers / lagers van je hulpstuurhuizen naast je radiator / stuurkogels, kijk als dit allemaal perfect is dan durf ik te zeggen dat je dan een daffie hebt waar je zonder kramp van in je vingers krijg om het stuur vast te houden en geknepen billen je dan ook nog een shaggie kan draaien :lol:
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 21 aug 2011 20:42

Mijn daf is helemaal op orde maar vindt die unimog wielen gewoon veel beter rijden.

Maar shaggie draaien onder het rijden wilde ik toch maar overslaan.

Heb nou 1 keer een klapband gehad, gelukkig achter en dan blijft toch in je kop hangen, heb hem van gerard ook gezien, gelukkig ook achter op de 328 die hij had, moet er niet aan denken als je hem op het stuurwiel heb, op DOH was er ook een 328 met een klapband dus 2 handen aan het stuur en een pakje sigaretten voor je, scheelt weer draaien tijdens het rijden. :twisted:

Dus de geknepe billen blijven toch altijd wel wat aanwezig. :wink:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » zo 21 aug 2011 20:44

Vreselijk verhaal, blijf hopen dat mij zoiets bespaard blijft.

Toen het APK-verhaal net werd afgeschaft was ik blij toe, maar de laatste tijd denk ik steeds vaker dat ik het niet erg zou vinden als het weer verplicht zou worden.

Vaak is zowiezo de eerste reactie van mensen die de uitzondering niet kennen in de trant van: "Geen APK als de auto van vóór 1960 is? Sorry? Dan is het toch JUIST nodig?"

Kijk, toen ik mijn eerste 126 had heb ik veel moeite moeten doen om hem door de APK te krijgen. Maar het was leerzaam en uiteindelijk een grote voldoening toen het gelukt was. En laten we wel zijn, zó streng zijn / waren die regeltjes toch allemaal niet voor onze bouwjaren?

Dus waarom moet ik het eigenlijk vervelend vinden als hij ieder jaar een keer voor de keuring moet? Die 40 euro? Of die altijd terugkerende discussie over knipperlichten of rode reflectoren? Ach, dat neem ik dan allemaal wel voor lief. Een geschikte garage langsgaan of gewoon bij de RDW laten keuren en dat valt allemaal wel mee.

Één ding is in ieder geval heel prettig als je een recent keuringsbewijs hebt: in het geval van een ongeluk heb je iets om mee te zwaaien. Tuurlijk, je moet altijd zorgen dat je auto in goede technische staat is, APK-papiertje of niet, maar het vergemakkelijkt wel de discussie en het is voor je eigen gevoel toch ook prettig?

Geef nou toe, zonder verplichte APK kan dat beetje stuurspeling toch wel? Of die banden met droogtescheurtjes, dat klappen toch heus niet zomaar? Achter remt 'ie wat minder, maar ja, dat merk je toch niet in het stuur... Scheelt het werk? Ja. Scheelt het geld? Uiteraard. Is het goed? Nee.

Kortom, ik zou met herziening van de APK-plicht geen moeite hebben, en tot die tijd doe ik een poging om mijn auto's in goede staat de weg onveilig te laten maken. Remmen, verlichting, stuurinrichting, hoe moeilijk en hoe kostbaar is het eigenlijk...

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 21 aug 2011 21:11

Je auto in goede staat houden is ook voor je eigen veiligheid. Ik moet er niet aan denken dat je in de file terechtkomt en je komt er achter dat de remmen het toch niet zo heel goed doen... :roll:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Huttenbouw Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 05 sep 2011 21:03

Tijdens de huttenbouw hadden ze altijd een oude brandweerwagen om als afleiding de kids in rond te rijden. Die kon dit jaar niet en toen zijn wij maar in dat gat gesprongen, ben bang dat we nu elk jaar de klos zijn 8)

Maar wel twee dagen terreinrijden tussen de schotse hooglanders. Normaal wordt je als misdadiger behandeld als je het natuurgebied ingaat, nu vroeg de natuurbeheerder het zelf aan ons -> "leuk voor de kinderen" ... :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=cW9qhN8N ... re=related

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 09 sep 2011 20:43

Snelweg schutter gepakt. :mrgreen:

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

martijn
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 13 mar 2011 13:07
Locatie: zwartewaal

Berichtdoor martijn » za 10 sep 2011 10:28

wel even bukken als je lont ruikt en een vonkje ziet onstaan 8)

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 01 feb 2012 20:13

Is ie gek of is ie gek ?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GzXVLbs41Ew[/youtube]
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » wo 01 feb 2012 20:33

zeker een mafketel viel me nog
mee dat hij zolang heel bleef :?
CHROME WON´t BRING YOU HOME

mudbuster
Clublid
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 20 nov 2006 17:44
Locatie: apeldoorn

Berichtdoor mudbuster » za 11 feb 2012 17:45

gaaf filmpje. precies wat jack zegt.
viel me mee hoe lang hij heel bleef. :shock:

zou zelf ook wel eens een ritje in zo"n ding willen maken.
kotszakjes mee natuurlijk :mrgreen:

Willempie
Hercules Held
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Willempie » wo 25 apr 2012 21:43

Voor degene die het interesseert WW2 week op National Geographic Channel.

Vanaf 1 mei; om 20:00 uur

http://natgeotv.com/nl/ww-II-week

gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Gebruikersavatar
GroeneD
Hercules Held
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 11 apr 2012 17:38
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Berichtdoor GroeneD » ma 07 mei 2012 20:16

Voor de mensen met een groot gezin! Ik vind het geweldig haha. Weer eens wat anders dan al die lange luxe dingen!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1953-Mil ... ab80#v4-37
Trotse eigenaar van de DH-50-39 (Nekaf)
*Voor de mensen met een Nekaf / DAF YA126 / DAF YA328 OF Militaire Radio ► Bij mijn profiel staat mijn website met zeer veel downloadbare documentatie.


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten