honen wielremcilinder

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

honen wielremcilinder

Berichtdoor marco » ma 20 sep 2010 21:04

welke maat/soort hoonborstel kan je het best gebruiken voor het honen van je wielremcilinder.
ben vanmiddag even lekker bezig geweest met het losmaken van een wielremcilinder, vetnippel erin en volgespoten met vet.
ene helft is eruit, maar andere helft had nog geen zin.
eerst maar weer ff in de week gezet, morgen maar weer eens verder kijken....en dan nog drie en nog vier onder m'n andere daf.
ben nog wel ff zoet dus :lol:

gr. marco
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » ma 20 sep 2010 21:51

Ik heb ze met de hand "gepoetst" met scotchbrite, en ze doen het nog steeds zonder lekken

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 20 sep 2010 21:54

Nha, die van de 328 waren best slecht, gewoon ff bij de automaterialenzaak een hohn halen, neem je gewoon je cilinder ff mee voor de maat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Berichtdoor marco » ma 20 sep 2010 22:06

thanks :wink:
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » ma 20 sep 2010 22:32

Als je remcilinders van binnen zijn uitgesleten is het misschien een optie om deze op te (laten) boren en te voorzien van een nicasil coating. Fa. Powerseal in Nuenen is daarin gespecialiseerd (http://www.powerseal.nl/powerseal.php) en het proces is ook toe te passen op gietijzer.

Gr.
Rob

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » di 21 sep 2010 20:50

Werkt het ook op aluminium? daar is de remcylinder van gemaakt.
Hier ook een oorzaak van problemen; ijzer en aluminium bij elkaar

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor jabami » di 21 sep 2010 22:17

Werkt het ook op aluminium? daar is de remcylinder van gemaakt.
Hier ook een oorzaak van problemen; ijzer en aluminium bij elkaar
Weet van een revisiebedrijf, dat niet meer te uit te honen remcilinders van oldtimers ook wel uitgeboord worden. Daarin wordt dan een RVS busje geperst, met een binnenmaat van de originele remcilindermaat.

Jan.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 22 sep 2010 20:15

Werkt het ook op aluminium? daar is de remcylinder van gemaakt.
Hier ook een oorzaak van problemen; ijzer en aluminium bij elkaar
Weet van een revisiebedrijf, dat niet meer te uit te honen remcilinders van oldtimers ook wel uitgeboord worden. Daarin wordt dan een RVS busje geperst, met een binnenmaat van de originele remcilindermaat.

Jan.
ja ook al vaker gezien, mooie oplossing lijkt me

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » wo 22 sep 2010 22:53

Nicasil proces is juist specifiek bedoeld voor aluminium legeringen. Met name cilinders van 2-takt crossmotoren. Weet niet welke laagdikte ze aankunnen, maar dat is natuurlijk op te vragen.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten