Even voorstellen; Rob Briggen
Moderator: ruben
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Vanavond weer een paar uurtjes aan de YA kunnen besteden:
Omdat de bevestiging van de motorkap aan de hoekdelen niet naar mijn zin was heb ik eerst de opstaande kant van het hoekprofiel eraf geslepen (net als de baas mag de YA ook best wat kilootjes kwijt....) zodat de bouten kunnen bewegen in de wat grotere gaten.
En aan de rechterkant (rijrichting) ook meteen wat ruimte gemaakt voor het koelblok:
Ook de borging van het takkenrek aan de voorkant gemaakt:
De motorkap weer terug geplaatst en met een extra ventilatiespleet mooi aan laten sluiten op de cabine:
Ook nog even de hoofdremcilinder uitgebouwd, morgen openmaken en eens kijken waarom die lekt.
Inmiddels ook weer wat andere onderdelen bij elkaar gescharreld voor de pneumatiek van de motorrem en koppelingsversterker.
Wordt vervolgd....
Omdat de bevestiging van de motorkap aan de hoekdelen niet naar mijn zin was heb ik eerst de opstaande kant van het hoekprofiel eraf geslepen (net als de baas mag de YA ook best wat kilootjes kwijt....) zodat de bouten kunnen bewegen in de wat grotere gaten.
En aan de rechterkant (rijrichting) ook meteen wat ruimte gemaakt voor het koelblok:
Ook de borging van het takkenrek aan de voorkant gemaakt:
De motorkap weer terug geplaatst en met een extra ventilatiespleet mooi aan laten sluiten op de cabine:
Ook nog even de hoofdremcilinder uitgebouwd, morgen openmaken en eens kijken waarom die lekt.
Inmiddels ook weer wat andere onderdelen bij elkaar gescharreld voor de pneumatiek van de motorrem en koppelingsversterker.
Wordt vervolgd....
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Zojuist de hoofdremcilinder opengemaakt en daar kwam nogal wat roest uit, blijkbaar niet goed om die een hele winter op de oprit te droog te laten staan....
Nu is de binnenkant nogal ruw en ben bang dat nieuwe rubbers zo aan gort zijn. Heeft er iemand ervaring met het honen van de binnenkant?
Of heeft er iemand nog een goed HRC in de aanbieding?
Nu is de binnenkant nogal ruw en ben bang dat nieuwe rubbers zo aan gort zijn. Heeft er iemand ervaring met het honen van de binnenkant?
Of heeft er iemand nog een goed HRC in de aanbieding?
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
ik heb de mijne gewoon licht gehoond. de mijne was zo lek als een mandje, er liep ongeveer een halve liter per nacht olie uit per nacht.... bij mij zat er alleen in het voorste deel van de cilinder flink wat roest (dus voor het rubber) de rest zag er nog goed uit. met de nieuwe rubbers erin werkt de mijne weer geweldig,
Ik heb bij het bedrijf Powerseal (www.powerseal.nl) opgevraagd of ze de HRC kunnen honen en eventueel opnieuw coaten. Even wachten tot ze maandag terug zijn van vakantie en dan weten we meer. Powerseal zit in Nuenen en da's bij mij zo'n beetje om de hoek.
Gerard heeft mogelijk ook nog een goede liggen dus ook dit probleem zullen we weer weten op te lossen.
Ben verder druk doende met onderdelen en materialen "scharrelen" zodat we zaterdag weer goed vooruit kunnen.
Gerard heeft mogelijk ook nog een goede liggen dus ook dit probleem zullen we weer weten op te lossen.
Ben verder druk doende met onderdelen en materialen "scharrelen" zodat we zaterdag weer goed vooruit kunnen.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Weer wat gehoobyed gisteren:
Eerst de carterventilatie die in de weg zit voor de radiateur afgesloten met een plaatje: (Er zit op het kleppendeksel ook een filter)
Daarna de bedrading van de kantelneus in orde gemaakt. Connectoren ertussen gemaakt zodat het later eventueel nog gemakkelijk los kan.
Aan de andere kant is het ook klaar maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.
Toen begonnen met de radiateur, eerst gecheckt of de fans werken:
Dat werkt op 12V allemaal prima, als ik ze in serie zet op 24V dan weer niet. Maar parallel op 24V deden ze ook, vraag is natuurlijk voor hoe lang.
Na wat passen en meten tot de conclusie gekomen dat één van de zijsteunen eraf moest, maar even geen rekening mee gehouden dat ik daarmee een mooi gat in de kunststof bak zou maken:
De scheldwoorden zijn al over de oprit gegaan dus die hoef ik hier niet te herhalen....
Heeft iemand ervaring met het rapareren (lijmen/lassen) van dergelijke gaten?
Eerst de carterventilatie die in de weg zit voor de radiateur afgesloten met een plaatje: (Er zit op het kleppendeksel ook een filter)
Daarna de bedrading van de kantelneus in orde gemaakt. Connectoren ertussen gemaakt zodat het later eventueel nog gemakkelijk los kan.
Aan de andere kant is het ook klaar maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.
Toen begonnen met de radiateur, eerst gecheckt of de fans werken:
Dat werkt op 12V allemaal prima, als ik ze in serie zet op 24V dan weer niet. Maar parallel op 24V deden ze ook, vraag is natuurlijk voor hoe lang.
Na wat passen en meten tot de conclusie gekomen dat één van de zijsteunen eraf moest, maar even geen rekening mee gehouden dat ik daarmee een mooi gat in de kunststof bak zou maken:
De scheldwoorden zijn al over de oprit gegaan dus die hoef ik hier niet te herhalen....
Heeft iemand ervaring met het rapareren (lijmen/lassen) van dergelijke gaten?
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
- Philip R.J. Beekman
- Erelid
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 20 mei 2008 01:11
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Rob, het probleem met 12 volt ken ik. Heb al vele varianten uitgetest en gaf alleen maar vroeg of laat problemen. De enige oplossing is een goede krachtige omvormer van 24 naar 12 volt. Ik heb drie 12 Volts koelventilatoren onder mijn Daf hangen en deze hebben alle drie een eigen omvormer die krachtig genoeg is om continu de ampères te leveren die de ventilator nodig heeft. Dit kost wat maar dan heb je ook wat.
Door het juiste te doen vreest gij niemand.
Een omvormer van 28 naar 12 V,of meerdere betekenen vanuit mijn gezichtspunt meer kansen op techn. storingen.
Ik heb het 28 naar 12V verhaal voor mijn LPG installatie opgelost met draadgewonden serie weerstanden en die qua vermogen ruim bemeten.
Even de wet van Ohm toepassen.
En als het twee identieke ventilatoren zijn ,dan zullen zij in serie geschakeld moeten werken.
Ik heb het 28 naar 12V verhaal voor mijn LPG installatie opgelost met draadgewonden serie weerstanden en die qua vermogen ruim bemeten.
Even de wet van Ohm toepassen.
En als het twee identieke ventilatoren zijn ,dan zullen zij in serie geschakeld moeten werken.
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
M'n 328 liep steeds warm tijdens rondritten met lage snelheid.En als het twee identieke ventilatoren zijn ,dan zullen zij in serie geschakeld moeten werken.
Ook tijdens het klimmen in de Ardennen.
Als ik dan terugschakelde, zakte de temperatuur weer.
Maar ja, steeds maar 2200 tot 2400 toeren maken is ook niet alles.
In juli 2009 heb ik dan ook als extra koeling bij lagere toeren, twee extra ventilatoren ingebouwd.
Gehaald op de sloop, 12 Volt, afkomstig van Peugeot.
Heb ze in serie geschakeld, zoals Montji al schreef.
Bij mij werkt het uitstekend zo.
Als hij nu eens te warm wordt, even de ventilatoren aan,
(heb geen thermo-contact gemonteerd, maar gewoon een handschakelaar)
en je ziet de temperatuurmeter zó teruglopen.
Jan.
Zojuist maar eens poging ondernomen om de radiateur te repareren.
Alleen een plaatje buiten erop vind ik veel te link, dus bak eraf en mooi vanuit de binnenkant lijmen.
Het spul ligt nu hard te worden, morgen aan de buitenkant ook nog een plaatje erop en dan moet ie weer dicht zijn dacht ik zo.
Morgen weer een volle dag voor de YA, dus morgenavond weer wat foto's.
Alleen een plaatje buiten erop vind ik veel te link, dus bak eraf en mooi vanuit de binnenkant lijmen.
Het spul ligt nu hard te worden, morgen aan de buitenkant ook nog een plaatje erop en dan moet ie weer dicht zijn dacht ik zo.
Morgen weer een volle dag voor de YA, dus morgenavond weer wat foto's.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Helaas de radiateur repareren is niet gelukt. Het lijmen wel maar het weer terugzetten van de bak en dan zorgen dat het ook goed afdicht niet. Dus maar op zoek naar een andere.
Maar wel weer wat andere hordes genomen. De gasveren van de kantelneus zitten er nu onder, was wel een beetje "trial and error" voordat ze zo zaten dat er niks in de weg zat. Ook het luchtfilter heeft zijn plekje gevonden. Past allemaal net.
De hoofdremcilinder is een keer doorheen gehoond en die ziet er weer goed uit. Nieuw revisiesetje nog bestellen en dan zaterdag o.a. daar weer mee verder.
Maar wel weer wat andere hordes genomen. De gasveren van de kantelneus zitten er nu onder, was wel een beetje "trial and error" voordat ze zo zaten dat er niks in de weg zat. Ook het luchtfilter heeft zijn plekje gevonden. Past allemaal net.
De hoofdremcilinder is een keer doorheen gehoond en die ziet er weer goed uit. Nieuw revisiesetje nog bestellen en dan zaterdag o.a. daar weer mee verder.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
is dat nou een vertekend beeld of is je stuurstang tussen je hulp stuur huizen nou zo krom ?
enne nog wat te zijken haha die ribbel hoes waar he bedrading door heen gaan staan over eind nu komt er water in te staan ik had daar een waterslag in gemaakt met het gat naar onder !
of maak je ze nog dicht
voor de rest wel lekker bezig
enne nog wat te zijken haha die ribbel hoes waar he bedrading door heen gaan staan over eind nu komt er water in te staan ik had daar een waterslag in gemaakt met het gat naar onder !
of maak je ze nog dicht
voor de rest wel lekker bezig
Jerry,
Dat van die stuurstang komt omdat de wielen ingestuurd staan, dan lijkt het inderdaad of de verbindingsstang die voorover loopt korm is. (Ik neem aan dat je die bedoelde)
De ribbelslang is alleen bedoeld voor bescherming, de connectoren zijn waterdicht, maar met jouw opmerking zal ik er nog eens wat extra aandacht aan geven. Het is niet de bedoeling dat ze vol water komen te staan. Thanks.
Dat van die stuurstang komt omdat de wielen ingestuurd staan, dan lijkt het inderdaad of de verbindingsstang die voorover loopt korm is. (Ik neem aan dat je die bedoelde)
De ribbelslang is alleen bedoeld voor bescherming, de connectoren zijn waterdicht, maar met jouw opmerking zal ik er nog eens wat extra aandacht aan geven. Het is niet de bedoeling dat ze vol water komen te staan. Thanks.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten