Even voorstellen; Rob Briggen

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 10 sep 2012 22:04

Vindt niet dat ik de lat hoog leg, als ik zo is kijk naar je doen en laten moet dat ook een peuleschil voor je zijn. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » ma 15 okt 2012 21:18

Vandaag weer een dag lekker gesleuteld :D samen met Gerard.
Eerst samen een stukje wezen rijden (helaas geen foto's) en als Gerard dan aan de gang gaat dan ziet in een uur tijd de oprit er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben vandaag de bekende "Gerard lagers" in de fusees aangebracht en dat scheelt een slok op een borrel met stuurkrachten :D
We hebben ook de torsiestaven aan de voorkant een tandje strakker gezet want met die DT615 in het vooronder is ie toch wel wat zwaar op de kop.

Een kijkje in de "Werkplaats" (na een keer goed opruimen mogen de quotes eraf....)
Afbeelding

En da's nou vetttttttttt!

Afbeelding

Remco bezig om lager van voorasnaaf te voorzien van nieuw vet.

Tussendoor ook nog even de ruitenwissermotor bestuurderskant goed aangesloten (even vlug vlug vlug en toen de plus en min verwisseld :oops: )
en vastgesteld dat aan de bijrijderskant de motor stuk is.
Ook de lierkabel uitgerold en weer netjes opgerold, weten nu dus dat de lier het ook doet, alleen de vergrendeling werkt nog niet maar dat lossen we ook wel weer op.

Ben zojuist nog samen met Remco wezen rijden, weer een avontuur rijker, een smal pad ingereden wat ik van het mountainbiken ken maar na een paar honderd meter links een hek en rechts een dikke boom en het ging dus net met een vloeitje links en rechts ertussen. Maar mede dankzij het goede stuurgedrag er mooi tussendoor gemanouvreerd.
Weten nu dus ook dat er aan de achterkant nog een paar werklampen op moeten komen want in het pikkedonker zo'n pad weer achteruit rijden, moet er niet aan denken. :shock:

Op de terugweg vielen ook ineens de knipperlichten en de dashboard verlichting uit, dus daar moeten we ook weer even op onderzoek uit.

Maar wat een lol!
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Berichtdoor blijedafrijer » ma 15 okt 2012 21:58

een kleine aanvulling van de vooras servicebeurt
we hebben ook de keerringen van de steekas vervangen
en de wiellagers van nieuw vet voorzien nog een paar foto's,

Afbeelding

links de nylonring als druklager rechts het naalddruklager

Afbeelding

met de fuseepentrekker de speling eruit trekken dan onder uitvullen met vulringen

Afbeelding

en weer een klusje klaar

Afbeelding
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 15 okt 2012 22:59

Weten nu dus ook dat er aan de achterkant nog een paar werklampen op moeten komen want in het pikkedonker zo'n pad weer achteruit rijden, moet er niet aan denken. :shock:
Moest ook ooit is in het donker op een landweggetje keren.
Sloot achter mijn reet en niks zien.
20 keer uitgestapt om te zien of het wel goed ging.

Dus bij mij zitten er ook 2 lampen op, 2 koplampen wel te verstaan, die zijn wat steviger als die plastic zooi van tegenwoordig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » wo 17 okt 2012 20:31

Moest ook ooit is in het donker op een landweggetje keren.
Sloot achter mijn reet en niks zien.
20 keer uitgestapt om te zien of het wel goed ging.

Dus bij mij zitten er ook 2 lampen op, 2 koplampen wel te verstaan, die zijn wat steviger als die plastic zooi van tegenwoordig.
Foto's anders weten we niet hoe we dat zelf moeten maken! :lol:
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » wo 17 okt 2012 20:38

De oorzaak van de spontaan uitgevallen knipperlichten en dashboardverlichting bleek bij daglicht......

Afbeelding

De vloeitjes links en rechts waren dus zonder uitstekend knipperlicht!
Ga maar eens op zoek naar inbouwlampjes, kunnen de paadjes nog wat smaller worden :lol:
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 17 okt 2012 22:17

Foto's anders weten we niet hoe we dat zelf moeten maken! :lol:
Tuurlijk. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor faD » zo 21 okt 2012 21:22

Omdat er al eerder foto's van mijn andere projectje zijn geplaatst dan ook daarover maar even een update.
De cross buggy is sinds vorige week ook tot leven gekomen en hoewel nog niet helemaal af (We zitten nog zonder rem, de rempomp van een motorfiets inbouwen als voetrem is in gedachten al bijna klaar maar nu nog in het echt....) hebben we er op het lokale grasveld bij mij op de hoek al veel plezier mee gehad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zit er ook een fan op de koeler, want hij liep een beetje heet.
Moet ook nog een paar zwaardere schokbrekers hebben voor aan de achterkant (lengte h.o.h. 32 cm) dus als iemand wat heeft liggen dan hoor ik dat graag :D

Hoop hem komende week helemaal klaar te hebben en dan kunnen de mannen hem omtoveren in het legergroen. :o
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor faD » vr 09 nov 2012 20:38

Nieuw kenteken!

De BE-19-87 is af, de AR-50-92 is het geworden.
Omdat de gegevens via de RdW site online in te kijken zijn kan ik ze hier ook wel neerzetten.
Ik had het grote geluk dat ik een zeer bereidwillige en misschien ook wel wat creatieve keurmeester had......

Voertuigcategorie: M1 AE/Personenauto
Brandstof: Diesel (6150 ccm3 / 110 kW)
Massa rijklaar: 3630
Massa leeg: 3530 (en dat was met één reservewiel, géén huif, geen kist, géén jerrycanrek, wel met lier)
Toegestane max. massa = 4320 kg (Dat is de massa leeg zoals in de VTH staat plus 1000 kg)
Aantal personen: 9
Trekgewicht geremd: 1000 kg en ongeremd 750 kg. (De 2000 kg geremd heb ik nog wel geprobeerd maar dat lukte niet meer...)

Dus voor diegenen die nog een keer naar de keuring moeten, wijs de keurmeester op het bestaan van de M1 voertuigcategorie, die is er o.a. campers en kleine busjes die boven de 3500 kg zitten.

Ik ben blij :D

Zondag met mijn mannen en het DAFKe naar de Parijs-Dakar pre-proloog in Valkenswaard.

Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor blijedafrijer » vr 09 nov 2012 21:14

hallo Rob,

coplimenten en gefeliciteerd en heel veel Dafplezier
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor blijedafrijer » vr 09 nov 2012 21:21

ik begrijp er wel uit dat je een busrijbewijs moet hebben?
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor faD » vr 09 nov 2012 22:21

Hoi Gerard,

Nee hoor, met een gewoon B-rijbewijs mag je max. 9 personen vervoeren. Daarboven moet je een busrijbewijs hebben.
Ik moet er dus alleen voor zorgen dat er totaal niet meer dan 9 in zitten....en dat valt soms niet mee!

Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor blijedafrijer » vr 09 nov 2012 22:35

Hoi Gerard,

Nee hoor, met een gewoon B-rijbewijs mag je max. 9 personen vervoeren. Daarboven moet je een busrijbewijs hebben.
Ik moet er dus alleen voor zorgen dat er totaal niet meer dan 9 in zitten....en dat valt soms niet mee!

Groet,
Rob
let op dit klopt niet je moet een busrijbewijs hebben want je bent zwaarder dan 3500 kg
je bent dus wel degelijk in overtreding

Met een rijbewijs B mag u tot 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van maximaal 3500 kg dat geschikt is voor het vervoer van maximaal 8
personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger tot maximaal 750 kg achter uw auto voorttrekken.
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van meer dan 750 kg achter uw auto voorttrekken.
Alleen als het maximaal toegestane gewicht van beide voertuigen samen niet meer is dan 3500 kg.
De aanhangwagen of oplegger mag niet meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto.
Dit is de massa van het voertuig zonder lading, bestuurder en andere inzittenden.
Met een rijbewijs B mag u vanaf 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van maximaal 3500 kg dat geschikt is voor het vervoer van maximaal 8
personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger tot maximaal 750 kg achter uw auto voorttrekken.
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van meer dan 750 kg achter uw auto voorttrekken.
Alleen als het gewicht van beide voertuigen samen niet meer is dan 3500 kg. De aanhangwagen of
oplegger mag wel meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto. Uit het kentekenbewijs van de
auto moet dan wel blijken dat de auto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor blijedafrijer » vr 09 nov 2012 22:56

dus opnieuw laten keuren met 30 kg minder of je busrijbewijs halen
er zit niets anders op sorry

Met een rijbewijs C mag u tot 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Tot 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 18 jaar zijn.
Met een rijbewijs C mag u vanaf 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Vanaf 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 21 jaar zijn.
Als u uw rijbewijs C in combinatie met uw vakbekwaamheid (code 95) haalt, dan kunt u examen doen
vanaf 18 jaar.
Vanaf 17 jaar mag u rijlessen volgen voor het rijbewijs C, maar alleen als u een opleiding volgt tot beroep


Rijbewijs C

Dit is voor het besturen van motorvoertuigen met een leeg gewicht plus laadvermogen boven de 3.500 kilo. Met rijbewijs C mag u tevens een aanhanger of oplegger trekken met een leeg gewicht plus laadvermogen van maximaal 750 kilo. Voor zwaardere aanhangers is daarnaast rijbewijs E nodig.

U heeft ook rijbewijs C nodig voor een kampeerauto of camper van meer dan 3.500 kilo (maximaal 9 personen inclusief bestuurder).

Beste Rob,

nogmaals dit bericht allemaal van internet gehaald dus duidelijk toch?

anders zou je een Dikke Daf ook op zo'n M1 kenteken kunnen zetten en met B rijbewijs kunnen rijden
Laatst gewijzigd door blijedafrijer op za 10 nov 2012 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Even voorstellen; Rob Briggen

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 09 nov 2012 23:14

Ai, dus nog meer erafslopen en opnieuw keuren...

Wel gaaf oldtimer kenteken tegenwoordig (AR) zijn mijn initialen, tijd geleden hadden de oldtimer kentekens YA...


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten