Even voorstellen; Rob Briggen
Moderator: ruben
Vandaag weer een dag lekker gesleuteld samen met Gerard.
Eerst samen een stukje wezen rijden (helaas geen foto's) en als Gerard dan aan de gang gaat dan ziet in een uur tijd de oprit er ongeveer zo uit:
We hebben vandaag de bekende "Gerard lagers" in de fusees aangebracht en dat scheelt een slok op een borrel met stuurkrachten
We hebben ook de torsiestaven aan de voorkant een tandje strakker gezet want met die DT615 in het vooronder is ie toch wel wat zwaar op de kop.
Een kijkje in de "Werkplaats" (na een keer goed opruimen mogen de quotes eraf....)
En da's nou vetttttttttt!
Remco bezig om lager van voorasnaaf te voorzien van nieuw vet.
Tussendoor ook nog even de ruitenwissermotor bestuurderskant goed aangesloten (even vlug vlug vlug en toen de plus en min verwisseld )
en vastgesteld dat aan de bijrijderskant de motor stuk is.
Ook de lierkabel uitgerold en weer netjes opgerold, weten nu dus dat de lier het ook doet, alleen de vergrendeling werkt nog niet maar dat lossen we ook wel weer op.
Ben zojuist nog samen met Remco wezen rijden, weer een avontuur rijker, een smal pad ingereden wat ik van het mountainbiken ken maar na een paar honderd meter links een hek en rechts een dikke boom en het ging dus net met een vloeitje links en rechts ertussen. Maar mede dankzij het goede stuurgedrag er mooi tussendoor gemanouvreerd.
Weten nu dus ook dat er aan de achterkant nog een paar werklampen op moeten komen want in het pikkedonker zo'n pad weer achteruit rijden, moet er niet aan denken.
Op de terugweg vielen ook ineens de knipperlichten en de dashboard verlichting uit, dus daar moeten we ook weer even op onderzoek uit.
Maar wat een lol!
Eerst samen een stukje wezen rijden (helaas geen foto's) en als Gerard dan aan de gang gaat dan ziet in een uur tijd de oprit er ongeveer zo uit:
We hebben vandaag de bekende "Gerard lagers" in de fusees aangebracht en dat scheelt een slok op een borrel met stuurkrachten
We hebben ook de torsiestaven aan de voorkant een tandje strakker gezet want met die DT615 in het vooronder is ie toch wel wat zwaar op de kop.
Een kijkje in de "Werkplaats" (na een keer goed opruimen mogen de quotes eraf....)
En da's nou vetttttttttt!
Remco bezig om lager van voorasnaaf te voorzien van nieuw vet.
Tussendoor ook nog even de ruitenwissermotor bestuurderskant goed aangesloten (even vlug vlug vlug en toen de plus en min verwisseld )
en vastgesteld dat aan de bijrijderskant de motor stuk is.
Ook de lierkabel uitgerold en weer netjes opgerold, weten nu dus dat de lier het ook doet, alleen de vergrendeling werkt nog niet maar dat lossen we ook wel weer op.
Ben zojuist nog samen met Remco wezen rijden, weer een avontuur rijker, een smal pad ingereden wat ik van het mountainbiken ken maar na een paar honderd meter links een hek en rechts een dikke boom en het ging dus net met een vloeitje links en rechts ertussen. Maar mede dankzij het goede stuurgedrag er mooi tussendoor gemanouvreerd.
Weten nu dus ook dat er aan de achterkant nog een paar werklampen op moeten komen want in het pikkedonker zo'n pad weer achteruit rijden, moet er niet aan denken.
Op de terugweg vielen ook ineens de knipperlichten en de dashboard verlichting uit, dus daar moeten we ook weer even op onderzoek uit.
Maar wat een lol!
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
een kleine aanvulling van de vooras servicebeurt
we hebben ook de keerringen van de steekas vervangen
en de wiellagers van nieuw vet voorzien nog een paar foto's,
links de nylonring als druklager rechts het naalddruklager
met de fuseepentrekker de speling eruit trekken dan onder uitvullen met vulringen
en weer een klusje klaar
we hebben ook de keerringen van de steekas vervangen
en de wiellagers van nieuw vet voorzien nog een paar foto's,
links de nylonring als druklager rechts het naalddruklager
met de fuseepentrekker de speling eruit trekken dan onder uitvullen met vulringen
en weer een klusje klaar
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Moest ook ooit is in het donker op een landweggetje keren.Weten nu dus ook dat er aan de achterkant nog een paar werklampen op moeten komen want in het pikkedonker zo'n pad weer achteruit rijden, moet er niet aan denken.
Sloot achter mijn reet en niks zien.
20 keer uitgestapt om te zien of het wel goed ging.
Dus bij mij zitten er ook 2 lampen op, 2 koplampen wel te verstaan, die zijn wat steviger als die plastic zooi van tegenwoordig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Foto's anders weten we niet hoe we dat zelf moeten maken!Moest ook ooit is in het donker op een landweggetje keren.
Sloot achter mijn reet en niks zien.
20 keer uitgestapt om te zien of het wel goed ging.
Dus bij mij zitten er ook 2 lampen op, 2 koplampen wel te verstaan, die zijn wat steviger als die plastic zooi van tegenwoordig.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
De oorzaak van de spontaan uitgevallen knipperlichten en dashboardverlichting bleek bij daglicht......
De vloeitjes links en rechts waren dus zonder uitstekend knipperlicht!
Ga maar eens op zoek naar inbouwlampjes, kunnen de paadjes nog wat smaller worden
De vloeitjes links en rechts waren dus zonder uitstekend knipperlicht!
Ga maar eens op zoek naar inbouwlampjes, kunnen de paadjes nog wat smaller worden
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
Omdat er al eerder foto's van mijn andere projectje zijn geplaatst dan ook daarover maar even een update.
De cross buggy is sinds vorige week ook tot leven gekomen en hoewel nog niet helemaal af (We zitten nog zonder rem, de rempomp van een motorfiets inbouwen als voetrem is in gedachten al bijna klaar maar nu nog in het echt....) hebben we er op het lokale grasveld bij mij op de hoek al veel plezier mee gehad!
Inmiddels zit er ook een fan op de koeler, want hij liep een beetje heet.
Moet ook nog een paar zwaardere schokbrekers hebben voor aan de achterkant (lengte h.o.h. 32 cm) dus als iemand wat heeft liggen dan hoor ik dat graag
Hoop hem komende week helemaal klaar te hebben en dan kunnen de mannen hem omtoveren in het legergroen.
De cross buggy is sinds vorige week ook tot leven gekomen en hoewel nog niet helemaal af (We zitten nog zonder rem, de rempomp van een motorfiets inbouwen als voetrem is in gedachten al bijna klaar maar nu nog in het echt....) hebben we er op het lokale grasveld bij mij op de hoek al veel plezier mee gehad!
Inmiddels zit er ook een fan op de koeler, want hij liep een beetje heet.
Moet ook nog een paar zwaardere schokbrekers hebben voor aan de achterkant (lengte h.o.h. 32 cm) dus als iemand wat heeft liggen dan hoor ik dat graag
Hoop hem komende week helemaal klaar te hebben en dan kunnen de mannen hem omtoveren in het legergroen.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
Nieuw kenteken!
De BE-19-87 is af, de AR-50-92 is het geworden.
Omdat de gegevens via de RdW site online in te kijken zijn kan ik ze hier ook wel neerzetten.
Ik had het grote geluk dat ik een zeer bereidwillige en misschien ook wel wat creatieve keurmeester had......
Voertuigcategorie: M1 AE/Personenauto
Brandstof: Diesel (6150 ccm3 / 110 kW)
Massa rijklaar: 3630
Massa leeg: 3530 (en dat was met één reservewiel, géén huif, geen kist, géén jerrycanrek, wel met lier)
Toegestane max. massa = 4320 kg (Dat is de massa leeg zoals in de VTH staat plus 1000 kg)
Aantal personen: 9
Trekgewicht geremd: 1000 kg en ongeremd 750 kg. (De 2000 kg geremd heb ik nog wel geprobeerd maar dat lukte niet meer...)
Dus voor diegenen die nog een keer naar de keuring moeten, wijs de keurmeester op het bestaan van de M1 voertuigcategorie, die is er o.a. campers en kleine busjes die boven de 3500 kg zitten.
Ik ben blij
Zondag met mijn mannen en het DAFKe naar de Parijs-Dakar pre-proloog in Valkenswaard.
Groet,
Rob
De BE-19-87 is af, de AR-50-92 is het geworden.
Omdat de gegevens via de RdW site online in te kijken zijn kan ik ze hier ook wel neerzetten.
Ik had het grote geluk dat ik een zeer bereidwillige en misschien ook wel wat creatieve keurmeester had......
Voertuigcategorie: M1 AE/Personenauto
Brandstof: Diesel (6150 ccm3 / 110 kW)
Massa rijklaar: 3630
Massa leeg: 3530 (en dat was met één reservewiel, géén huif, geen kist, géén jerrycanrek, wel met lier)
Toegestane max. massa = 4320 kg (Dat is de massa leeg zoals in de VTH staat plus 1000 kg)
Aantal personen: 9
Trekgewicht geremd: 1000 kg en ongeremd 750 kg. (De 2000 kg geremd heb ik nog wel geprobeerd maar dat lukte niet meer...)
Dus voor diegenen die nog een keer naar de keuring moeten, wijs de keurmeester op het bestaan van de M1 voertuigcategorie, die is er o.a. campers en kleine busjes die boven de 3500 kg zitten.
Ik ben blij
Zondag met mijn mannen en het DAFKe naar de Parijs-Dakar pre-proloog in Valkenswaard.
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
hallo Rob,
coplimenten en gefeliciteerd en heel veel Dafplezier
coplimenten en gefeliciteerd en heel veel Dafplezier
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
ik begrijp er wel uit dat je een busrijbewijs moet hebben?
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
Hoi Gerard,
Nee hoor, met een gewoon B-rijbewijs mag je max. 9 personen vervoeren. Daarboven moet je een busrijbewijs hebben.
Ik moet er dus alleen voor zorgen dat er totaal niet meer dan 9 in zitten....en dat valt soms niet mee!
Groet,
Rob
Nee hoor, met een gewoon B-rijbewijs mag je max. 9 personen vervoeren. Daarboven moet je een busrijbewijs hebben.
Ik moet er dus alleen voor zorgen dat er totaal niet meer dan 9 in zitten....en dat valt soms niet mee!
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
let op dit klopt niet je moet een busrijbewijs hebben want je bent zwaarder dan 3500 kgHoi Gerard,
Nee hoor, met een gewoon B-rijbewijs mag je max. 9 personen vervoeren. Daarboven moet je een busrijbewijs hebben.
Ik moet er dus alleen voor zorgen dat er totaal niet meer dan 9 in zitten....en dat valt soms niet mee!
Groet,
Rob
je bent dus wel degelijk in overtreding
Met een rijbewijs B mag u tot 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van maximaal 3500 kg dat geschikt is voor het vervoer van maximaal 8
personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger tot maximaal 750 kg achter uw auto voorttrekken.
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van meer dan 750 kg achter uw auto voorttrekken.
Alleen als het maximaal toegestane gewicht van beide voertuigen samen niet meer is dan 3500 kg.
De aanhangwagen of oplegger mag niet meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto.
Dit is de massa van het voertuig zonder lading, bestuurder en andere inzittenden.
Met een rijbewijs B mag u vanaf 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van maximaal 3500 kg dat geschikt is voor het vervoer van maximaal 8
personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger tot maximaal 750 kg achter uw auto voorttrekken.
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van meer dan 750 kg achter uw auto voorttrekken.
Alleen als het gewicht van beide voertuigen samen niet meer is dan 3500 kg. De aanhangwagen of
oplegger mag wel meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto. Uit het kentekenbewijs van de
auto moet dan wel blijken dat de auto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
dus opnieuw laten keuren met 30 kg minder of je busrijbewijs halen
er zit niets anders op sorry
Met een rijbewijs C mag u tot 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Tot 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 18 jaar zijn.
Met een rijbewijs C mag u vanaf 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Vanaf 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 21 jaar zijn.
Als u uw rijbewijs C in combinatie met uw vakbekwaamheid (code 95) haalt, dan kunt u examen doen
vanaf 18 jaar.
Vanaf 17 jaar mag u rijlessen volgen voor het rijbewijs C, maar alleen als u een opleiding volgt tot beroep
Rijbewijs C
Dit is voor het besturen van motorvoertuigen met een leeg gewicht plus laadvermogen boven de 3.500 kilo. Met rijbewijs C mag u tevens een aanhanger of oplegger trekken met een leeg gewicht plus laadvermogen van maximaal 750 kilo. Voor zwaardere aanhangers is daarnaast rijbewijs E nodig.
U heeft ook rijbewijs C nodig voor een kampeerauto of camper van meer dan 3.500 kilo (maximaal 9 personen inclusief bestuurder).
Beste Rob,
nogmaals dit bericht allemaal van internet gehaald dus duidelijk toch?
anders zou je een Dikke Daf ook op zo'n M1 kenteken kunnen zetten en met B rijbewijs kunnen rijden
er zit niets anders op sorry
Met een rijbewijs C mag u tot 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Tot 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 18 jaar zijn.
Met een rijbewijs C mag u vanaf 19 januari 2013
• Een motorrijtuig besturen van meer dan 3500 kg en voor maximaal 8 personen (uzelf niet meegerekend).
• Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van maximaal 750 kg achter uw voertuig voorttrekken.
Wilt u een aanhangwagen of oplegger met een hoger gewicht aan de vrachtauto koppelen? Dan moet u
het rijbewijs CE halen.
Vanaf 19 januari 2013 moet u voor het afleggen van het examen C en CE minimaal 21 jaar zijn.
Als u uw rijbewijs C in combinatie met uw vakbekwaamheid (code 95) haalt, dan kunt u examen doen
vanaf 18 jaar.
Vanaf 17 jaar mag u rijlessen volgen voor het rijbewijs C, maar alleen als u een opleiding volgt tot beroep
Rijbewijs C
Dit is voor het besturen van motorvoertuigen met een leeg gewicht plus laadvermogen boven de 3.500 kilo. Met rijbewijs C mag u tevens een aanhanger of oplegger trekken met een leeg gewicht plus laadvermogen van maximaal 750 kilo. Voor zwaardere aanhangers is daarnaast rijbewijs E nodig.
U heeft ook rijbewijs C nodig voor een kampeerauto of camper van meer dan 3.500 kilo (maximaal 9 personen inclusief bestuurder).
Beste Rob,
nogmaals dit bericht allemaal van internet gehaald dus duidelijk toch?
anders zou je een Dikke Daf ook op zo'n M1 kenteken kunnen zetten en met B rijbewijs kunnen rijden
Laatst gewijzigd door blijedafrijer op za 10 nov 2012 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Even voorstellen; Rob Briggen
Ai, dus nog meer erafslopen en opnieuw keuren...
Wel gaaf oldtimer kenteken tegenwoordig (AR) zijn mijn initialen, tijd geleden hadden de oldtimer kentekens YA...
Wel gaaf oldtimer kenteken tegenwoordig (AR) zijn mijn initialen, tijd geleden hadden de oldtimer kentekens YA...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten