Zeil over laadbak verven en nog wat andere dingen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

padre118
Knipperlichtje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 27 jun 2010 23:16
Locatie: Terschelling

Zeil over laadbak verven en nog wat andere dingen

Berichtdoor padre118 » di 03 aug 2010 23:41

Hallo heren/ dames?,

Ik heb een radio bak met daarover een zeil. Is het mogelijk dit zeil te schilderen? En wat voor verf moet je daar dan voor gebruiken? Zo te zien is mijn cabine huif vroeger wel eens in de verf gezet. Ik heb de daf inmiddels in de 6014 zijdeglans staan en dit ziet er prachtig uit.
Moet alleen voor van de winter een nieuwe cabine huif aanschaffen want die is niet helemaal mooi meer.

Alles werkt inmiddels aan mijn daf behalve de brandstofmeter. Is dit een bekend probleem? Aansluitingen op de tanks zijn prima.
Als ik een verwarming wil inbouwen wat kan ik dan het beste doen? Electrisch kacheltje op 24v? Iets van een radiator plaatsen in de cabine met een fan die werkt op het koelwater van de motor? Of wat anders??


Groeten Gerben

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » wo 04 aug 2010 10:45

Hoi schilderen kan maar is niet water dicht en is niet de oplossing.hier gebruikte men vroeger en nu nog steeds BLANCO voor.
dit is bijna hetzelfde als ouderwetse schoensmeer.
maakt het blikje warm zodat het net water wordt en smeer het dan dun dus heel goed uitwrijven op je canvas zeil.doe je dit niet dan krijg je van de dikke vieze koeken erop.
de benzine meter kan het niet doen mits alles natuurlijk goed is aangesloten. de vlotters zelf die zitten onder de stoelen.heb je toevallig wel een goede liggen dan kan je hem om zetten en met de hand controleren of de meter nu wel iets aan geeft.en over die kachel kan je doen wat je zelf al aan gaf,of je kijkt rond voor een webasto / stand kachel.
CHROME WON´t BRING YOU HOME

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » wo 04 aug 2010 16:46

benzine meter is meestal een kwestie van massa problemen de aansluitingen goed schoon maken zowel bij je meter als schakelaar om om te schakelen als bij je tank kan wel eens helpen :idea: suc 6

Rick
Clublid
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 21:21
Locatie: Den Helder

Berichtdoor Rick » do 05 aug 2010 12:46

Een kachel? Ik heb het mijne er tijden geleden uitgegooid. Bij de ambulance zitten ze er ook in maar heb daar ook niet zo'n haast mee.
Scouting en Daf's, een geweldige combinatie!
Afbeelding

padre118
Knipperlichtje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 27 jun 2010 23:16
Locatie: Terschelling

Berichtdoor padre118 » zo 08 aug 2010 23:03

Ik heb eens zitten googlen op BLANCO maar krijg alleen maar van die dingen: "hoe moet ik omgaan met de blanco blik van mijn baby"

Is dat toevallig hetzelfde spul als waarmee je mil. kisten poetst en ruikt een beetje naar Amaretto?

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 08 aug 2010 23:05

ja precies het is alleen groen. 8)
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 08 aug 2010 23:06

Je kisten waren vroegah bruin en tegenwoordig zwart.

Blanco is groen.

Blik is anders als bij defensie was.
Maar hier hebben ze die zooi.

http://www.stockhouse.nl/nl/frontoffice ... 06&pnr=138
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 08 aug 2010 23:08

Ja ruud dat bedoelde hij ook :lol: maar tegen woordig heb je ook groene kisten JUNGLE Boods die was jij weer vergeten :wink:
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 08 aug 2010 23:13

Jungle kisten. :roll:

Kan wel zien dat ik alweer een poosie weg ben bij defensie. :lol:

Had verleden keer op marktplaats een gast die had ik weet niet hoeveel van die blikken blanco.

Heb er 10 gekocht.

Je kan er een ruit mee ingooien. :twisted:

Maar vuurtje er onder en smeren maar. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 08 aug 2010 23:18

ja ruud we worden oud 86-1 voor mij ook alweer een poosje. maar hij moet gewoon maar even neuzen op een of ander leger gebeuren. ik heb toen ook een doos gekocht maar net zo hard als een sjoel steen.maar zoals je zegt je moet het toch warm maken.maak het net zo dun als water en dep met een ouwe schoenborstel er even in en gelijk smeren.zo krijg je er een heel dun laagje erop en blijf het zeil mooi.en krijg je niet van die lelijke vieze dikke koeken succes
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 08 aug 2010 23:54

Er schijnt nog iets te zijn voor de doeken als vervanging van blanco, schijnt ook beter te werken.
Vraag me niet hoe en wat, ik heb pvc zeilen

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Blanco

Berichtdoor Kees64 » ma 09 aug 2010 08:52

Hallo,

Blanco is inderdaad het "goeie spul" maar hoeveel blikjes zou hij nodig hebben?

mzzl
Kees

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 09 aug 2010 10:16

Ik heb toen ook wat van die groene sjoelschijven gekocht, beetje warm maken is tobben, het is zo weer weer hard.
Wat ik gedaan heb is met terpentine de boel aanlengen en dan krijg je een lekker smeerbaar papje wat goed intrekt.

wegmann
Hercules Held
Berichten: 167
Lid geworden op: za 24 jan 2009 21:27

Berichtdoor wegmann » ma 09 aug 2010 11:06

Met een blikje of 10 kan je het redden een ya126 laadbakzeil in te smeren...... je moet dan wel ff wat precieser tewerk gaan.. het handigste is het zeil gewoon te monteren en goed op te spannen, dan met een kleine harde borstel goed uitsmeren. Hoe beter je het uitsmeert/inwrijft hoe beter de bescherming, dikke plakken vallen er na verloop van tijd gewoon af. Ik kieper altijd 10 blikjes bij elkaar in een groter blik, terpetine erbij en eventueel wat verwarmen, flink roeren zodat je een mooie pasta krijgt. Blijft 't klonteren : wat geduld hebben en de boel een paardagen laten weken....
Ook de losse blikjes zijn intussen al wat moeilijker te vinden, een modernere oplossing is "Copperant Hydrolin". dat kan je wel in 5 liter blikken kopen, is wat dunner en er staat "legergroen"op maar is uiteindelijk wat bruiner. Helaas is het ook weer wat moeilijk verkrijgbaar... zie de site http://www.farball.com onder 'specials".

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Zeil over laadbak verven en nog wat andere dingen

Berichtdoor wesley » vr 20 jun 2014 11:00

Wat is iets bruiner?
Mijn huif is bijna wit van het verkleuren, echter is de huif nog wel helemaal gaaf!
Ik wil toch eens die copperant gaan gebruiken, maar wil geen bruine huif krijgen. Wie kan er meer over vertellen?
Grtn v/d Ouwe Daf


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hoppa69 en 24 gasten