Problemen met LPG

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Heymans
Matgroentje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 jul 2010 18:24

Problemen met LPG

Berichtdoor Heymans » ma 02 aug 2010 14:16

Heeft er iemand verstand van een LPG systeem?

Ik heb het onderstaande probleem.

Als ik de massa aan zet dat gaan de kleppen open en wordt er gas afgenomen. Zo gauw bij het starten dat beetje gas is verbrandt dan wordt er geen "nieuwe" gas afgenomen.

Ik heb beide relais en de spoel van de tank reeds vervangen maar zonder resultaat.


???

pietjedaf
Cabine Coureur
Berichten: 349
Lid geworden op: za 18 nov 2006 20:31
Locatie: oostwold(wk)

Berichtdoor pietjedaf » ma 02 aug 2010 14:41

hoi

zit er geen veiligheids relais tussen???


pieter

DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » ma 02 aug 2010 15:18

er loopt een draadje vanaf je bobine naar je relais, deze is beschadigd of stuk waardoor het beveiligingsrelais denkt dat de motor niet loopt en dus de LPG afsluit.

pietjedaf
Cabine Coureur
Berichten: 349
Lid geworden op: za 18 nov 2006 20:31
Locatie: oostwold(wk)

Berichtdoor pietjedaf » ma 02 aug 2010 17:30

vermoed ook dat dit aan de hand is

pieter

Heymans
Matgroentje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 jul 2010 18:24

Berichtdoor Heymans » di 03 aug 2010 22:21

Het was inderdaad de draad van de bombine.

Maar nu het volgende.

Ben er een uurtje mee wezen rijden, ff gestopt en alles gecheckt en toen was de spoel op de tankklep gloeiend heet, kon met de vingers het kunststof huis indrukken.

Gelijk omgedraai en naar huis gereden.
Daar aangekomen sloeg hij af en krijg hem niet meer aan de praat, hoor de kleppen wel open gaan als ik massa maak maar hoor geen gas stromen (uiteraard zit er voldoende in de tank).

Iemand enig idee ?

DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » di 03 aug 2010 22:25

een afsluiter mag niet zo heet worden, dus denk dat hij stuk is. even vervangen en denk dat het dan weer goed is....

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » di 03 aug 2010 22:35

Ergens een foutje gemaakt in de bedrading.

Neem aan dat het spul 12 volt is.

Veel mensen gebruiken dan 1 accu voor de 12 volt.

Is niet aan te bevelen maar het kan.

Mocht je nou de verkeerde + nemen, dan staat er 24 volt op.

12 volt afsluiters vinden dat niet fijn. :lol:

Dus check ff of je A 12 volt of 24 volt afsluiters heb en B als het 12 volt afsluiters zijn, dat er geen 24 volt op staat.

Greetz
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

montji
Hercules Held
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 09:40

Berichtdoor montji » wo 04 aug 2010 10:35

Bij mijn weten bestaan er voor de electromagnetische onderdelen voor een LPG installatie alleen maar 12 V uitvoeringen.
Ik ben ooit begonnen met het gebruik maken van 1 accu(12 V) maar dat geeft toch een ongelijke belasting v.d. accu,s daarom ben ik een aantal jaren geleden overgestapt per spoel op een laagohmige serieweerstand met voldoende vermogen voor de warmteafgifte.
Op deze manier worden de accu,s altijd gelijkmatig belast.

Henkiepankie
Hercules Held
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
Locatie: Doorwerth (GLD).l

Berichtdoor Henkiepankie » wo 04 aug 2010 11:01

heb er zelf een trafootje van 24 naar 12 ben je meteen af van ongelijke belasting accus :mrgreen:

gr rico
Ik hou van 80 Km/h :)

montji
Hercules Held
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 09:40

Berichtdoor montji » wo 04 aug 2010 15:50

Je bedoelt een omvormer,want een trafo voor gelijkspanning moet nog uitgevonden worden.
Ik heb gekozen voor een weerstand in serie per spoel,die qua vermogen een beetje overgedimensioneerd is zodat hij niet veel belast en daardoor warm wordt.
Voordeel alleen passieve componenten voor de betrouwbaarheid, dus geen actieve elektronika zoals een omvormer.

Henkiepankie
Hercules Held
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
Locatie: Doorwerth (GLD).l

Berichtdoor Henkiepankie » wo 04 aug 2010 20:11

Ik als Mechanic is omvormer=trafo :wink:

maar je hebt gelijk ik bedoelde een omvormer

gr rico
Ik hou van 80 Km/h :)

Heymans
Matgroentje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 jul 2010 18:24

Berichtdoor Heymans » do 05 aug 2010 11:24

Goede morgen heren,

Zojuist even de spanning naar de spoel gecheckt, dit is 12V.

Als ik massa maak dan hoor ik de klep open gaan(ook die bij de verdamper) maar er stroomt geen gas naar de verdamper.

Iemand nog andere ideeen?

Iwan

Henkiepankie
Hercules Held
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
Locatie: Doorwerth (GLD).l

Berichtdoor Henkiepankie » zo 08 aug 2010 23:34

je hoort de klep opengaan, maar gaat deze inwendig ook open.
Miscchien blijft de klep wel liggen en wordt de solenoid alleen maar bekrachtigd. Heb ik op het werk ook al eens meegemaakt.

gr rico
Ik hou van 80 Km/h :)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 08 aug 2010 23:55

Als sommige kleppen verkeerd om gemonteerd worden werken ze niet (blijft dicht door de druk)

Heymans
Matgroentje
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 jul 2010 18:24

Berichtdoor Heymans » ma 09 aug 2010 11:18

Rico,

As de klep blijft "liggen" hoe krijg ik deze dan weer aan de gang ?

Iwan


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten