Ploffen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Hindrik
Matgroentje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 jul 2010 20:50
Locatie: Boxtel

Ploffen

Berichtdoor Hindrik » do 29 jul 2010 21:12

Hallo mensen,
Helaas heb ik een probleem met mijn daf die ik nog niet heb kunnen oplossen. Hopelijk weet iemand wat de wagen mankeert. In eerste instantie plofte hij veel, natuurlijk kostte dat een demper deze heb ik maar even gedemonteerd. Bougiekabels en bougies vervangen, verdelerkap vervanger en opnieuw afgesteld nu loopt hij zonder te ploffen zolang hij koud is. Als hij warm is en ik de choke dicht duw slaat hij af. Als ik daarna hem weer wil starten ploft hij veel en krijg ik hem met moeite aan de gang. Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken?

DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » do 29 jul 2010 22:30

als je de choke klep een klein stukje open laat, blijft ie dan wel lopen? denk dan dat het je brandstofmengel is.

Henkiepankie
Hercules Held
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
Locatie: Doorwerth (GLD).l

Berichtdoor Henkiepankie » vr 30 jul 2010 13:30

dat denk ik zelf ook of misschien je hoofdsproeier iets verstopt

gr rico
Ik hou van 80 Km/h :)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » vr 30 jul 2010 16:15

Bobine slecht?

Hindrik
Matgroentje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 jul 2010 20:50
Locatie: Boxtel

Berichtdoor Hindrik » za 31 jul 2010 13:06

Omdat ie redelijk loopt met choke denk ik dat ik inderdaad eens bij de caburateur moet gaan zoeken. Alleen dat ploffen zit me toch niet lekker omdat dat weer meer lijkt op de ontsteking. Ga nog maar eens klussen. Durf alleen voorlopig die uitlaat er nog niet op te zetten.

wegmann
Hercules Held
Berichten: 167
Lid geworden op: za 24 jan 2009 21:27

Berichtdoor wegmann » za 31 jul 2010 13:18

ik zou de carburator d'r maar eens afhalen en goed schoonmaken/doorblazen....met name het vlotterkamer gebeuren...... als je spruitstuk volloopt met benzine kan je leuke ontploffingen krijgen.....

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » za 31 jul 2010 14:19

en als je dan toch je carburateur eraf hebt,zou ik zoals eerder beschreven een stuk waterproof schuurpapier op een dik stuk ijzer of trespa plakken en haal 1 keer je voet van de carburateur erover heen.je kan dan precies zien of deze nog vlak is.zo niet doe je dit verschillende malen kruislings wel met water natuurlijk. :wink: totdat je zie dat je hem overal geraakt hebt.ze gaan krom door het te vast draaien.dus zet je hem erop dan niet te vast. :roll: want alles na je gasklep / valse lucht gaat hij ook beroerd van lopen
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » zo 01 aug 2010 10:46

Zo heb ik het ook gedaan Jack, alleen heb ik een glasplaatje gebruikt, dat werkt ook perfect 8)
Grtn v/d Ouwe Daf

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 01 aug 2010 19:38

knallen kan ook komen door een kapote condensator,vanmiddag met een ya 328 mee gereden op de museum dagen van de ISK Harskamp maar bij het tussen gas geven leek het wel een .50 wat een knallen dus die was ook niet helemaal zuiver.dus als hij op alle 6 loopt zou ik het niet / of gelijk in het electrische gedeelte zoeken maar zoals eerder beschreven bij de gas fabriek
CHROME WON´t BRING YOU HOME


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten