Trekbalk/Triangel.

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » za 17 jul 2010 22:24

Ruud nog even op die triangel terug te komen. ik heb ook naar die orginele bokken zitten kijken met die adaptors,zoals je kunt zien kan jij je oren NIET Persoonlijk :P vergelijken met het uit einde van die bokken of het pen gat van de adaptor.als je dit op je bumper zou monteren zie je dat hij DE TRIANGEL alleen omhoog en naar beneden kan en niet naar links en rechts zoals bij jou oren 8)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harley jack op za 17 jul 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
CHROME WON´t BRING YOU HOME

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » za 17 jul 2010 22:51

mogge nejes hoor met de triangel!

maar doe niet zo moeilijk met die verlichting :idea: gewoon een lange kabel en 2 aanhanger nato stekkers 1 in de kont van de voorwagen en 1 in de kont van het getrokken voertuig en hoppa je verlichting is geregeld alles doet mee op het getrokken voertuig mits de bolletjes heel zijn en er verlichting op zit op de sloper bijvoorbeeld
zo doe ik het ook bij mijn sleep acties
en ruud zo kort mogelijk houden hoor die triangel met rijden is beter :wink: hoeft heel niet zo lang

groetjes

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 17 jul 2010 23:13

Ruud nog even op die triangel terug te komen. ik heb ook naar die orginele bokken zitten kijken met die adaptors,zoals je kunt zien kan jij je oren NIET Persoonlijk :P vergelijken met het uit einde van die bokken of het pen gat van de adaptor.als je dit op je bumper zou monteren zie je dat hij DE TRIANGEL alleen omhoog en naar beneden kan en niet naar links en rechts zoals bij jou oren 8)
Afbeelding
Heb je niet goed gekeken jack, mijn triangel kan op en neer, omdat ik de mijne een kwart heb gedraaid.
Dus op en neer door de triangel, van links naar rechts op de pennen door mijn trekogen.

Die aanbouw blokken, op en neer en dat extra stukje wat er op komt, de triangel heen en weer.

Ik zal het binnenkort laten zien, want ik kan ergens complete aanbouwblokken halen voor de 126 en voor de 314/328/616

Gaan we triangelen zoals het origineel zit. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 17 jul 2010 23:20

mogge nejes hoor met de triangel!

maar doe niet zo moeilijk met die verlichting :idea: gewoon een lange kabel en 2 aanhanger nato stekkers 1 in de kont van de voorwagen en 1 in de kont van het getrokken voertuig en hoppa je verlichting is geregeld alles doet mee op het getrokken voertuig mits de bolletjes heel zijn en er verlichting op zit op de sloper bijvoorbeeld
zo doe ik het ook bij mijn sleep acties
en ruud zo kort mogelijk houden hoor die triangel met rijden is beter :wink: hoeft heel niet zo lang

groetjes
Goede tip, maar ik denk dat op die slopers het allemaal niet meer werkt, heb er niet op gelet maar die staan al zo lang buiten, dat ik niet eens denk dat er nog verlichting op zit.

Er is al het 1 en ander manko zeg maar. :lol:

De aandrijflijn zit er nog zo goed als op, dat haal ik er af en de rest is echt oud ijzer werk.

Weet niet eens of het spul nog rollen wil, ga in ieder geval ff kijken naar de lagers en zo nodig vol douwen met vet.
En dan binnendoor naar huis.

Daarbij is de magneet verlichting ook wel makkelijk i.v.m. aanhangers.

Ik heb er ook een gewone kogel op zitten, hoef ik niet meer eerst van een aanhanger alle 12 volt bolletjes te gaan wisselen voor 24 volt.

Of je moet er genoegen mee nemen dat het allemaal ff heel kort en heel fel brandt. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Berichtdoor marco » zo 18 jul 2010 01:21

vanmiddag even op zoek gegaan naar de hulpstukken uit mijn kist.
deze zijn net weer even anders dan op de foto's :? nu weet ik het nog niet.
hieronder de foto's van de hulpstukken.
mischien kan iemand me een helder :idea: geven.

groetjes marco




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Berichtdoor marco » zo 18 jul 2010 01:34

na nog eens vergelijken hoort de bovenste bij de ketting, is de tweede zo,n hulpstuk en is de derde het hulpstuk wat bij het 126 blok hoort. :lol:
nu dus op zoek naar zo'n blok voor op de 126 want die heb ik helaas niet :(
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor jabami » zo 18 jul 2010 08:28

De oren aan de uiteinde van de trekbalk op de foto boven, worden niet gebruikt om een triangel aan te bevestigen.
De oren heb ik er op gemaakt om in de stalling te kunnen takelen.
Zie http://www.jabami.nl/ hobby legervoertuigen, rubriek Sleutelwerk, onder "trekbalk" en "takel".
Deze oren zijn te zwak om daar 6,5 ton aan te hangen.
Slepen heb ik wel eens gedaan met een triangel op de D-sluitingen, maar dat beschadigd de bumper nogal.
Inmiddels heb ik originele sleep- takel blokken voor op de bumper van een 126 en 314/328, waar ik de tiangel aan bevestig.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 18 jul 2010 08:47

Goedemorgen jan.

Welkom bij de club, altijd leuk.

Ik ga vandaag de aanbouwblokken halen voor de 126 en 328. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » zo 18 jul 2010 12:16

heey die jan alles goed
leuk je der bij te hebben :wink:
groetjes

en marco idd die bovenste daar hoort de ketting bij die is om om een u profiel bumper te monteren zo als gezegd nekafje of gmc bijv.
nu ff op zoek naar 126 blokken suc 6

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 09:48
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Berichtdoor marco » zo 18 jul 2010 12:49

he dank je wel jerry, en inderdaad nu op zoek naar de 126 blokken.
nu weet ik in ieder geval eens waar alles voor is.

groetjes marco
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 18 jul 2010 15:47

Ben bang dat de bovenste van jouw met een dunne pen is en dus niet geschikt voor het blok. :cry:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 01 mar 2017 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 18 jul 2010 15:52

Mijn dag kan niet meer stuk. 8)

126 compleet en van de 328 mis ik 1 haak maar daar roggel ik wel wat anders voor.

Afbeelding

En om nog even te laten zien aan jack.

Op en neer.

Afbeelding

Afbeelding

Heen en weer.

Afbeelding

En dat is dus bij mijn beunwerk het zelfde alleen dan andersom.
Daarvan gaat het oor heen en weer en de triangel op en neer.

Afbeelding

Afbeelding

Hij die mij het spul geleverd heb, wil ik nog een keer extra bedanken, ik ben er blij mee.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 01 mar 2017 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » zo 18 jul 2010 19:03

Nou Ruud nou snap ik het.goed dat je me het even kan overtuigen.die bokken zijn denk ik moeilijk te krijgen maar ik ga ook op zoek naar boken voor een 328.makkelijk als ik zelf een keer gesleept :cry: moet worden.moet ik slepen dan maar alleen aan de ogen en de kans groot is dat de bumper beschadigd maar goed dat is altijd nog beter dan je daffie langs de weg te moeten laten staan.en jan leuk dat je hier op de site bent. en ik had even je foto geleend 8) ik hoop niet dat je dat erg vindt maar dat is waar van die ogen op je trek balk.dat had ik later pas in de gaten.maar je hebt in ieder geval er een mooie leeuw op zitten HAHAHAHAHA
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Willempie
Hercules Held
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Willempie » zo 18 jul 2010 21:28

De oren aan de uiteinde van de trekbalk op de foto boven, worden niet gebruikt om een triangel aan te bevestigen.
De oren heb ik er op gemaakt om in de stalling te kunnen takelen.
Zie http://www.jabami.nl/ hobby legervoertuigen, rubriek Sleutelwerk, onder "trekbalk" en "takel".
Deze oren zijn te zwak om daar 6,5 ton aan te hangen.
Slepen heb ik wel eens gedaan met een triangel op de D-sluitingen, maar dat beschadigd de bumper nogal.
Inmiddels heb ik originele sleep- takel blokken voor op de bumper van een 126 en 314/328, waar ik de tiangel aan bevestig.
Leuke site ik heb gelijk wat naslag werk naar binnen getrokken :lol:
Bedankt voor het beschikbaar stellen.

gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » di 20 jul 2010 20:12

Vandaag even het hele spul op gehaald bovenin Groningen.had lekker airco in de bus dus had geen last van de hitte.alleen de kist waar de triangel in zit had last van de tand der tijds maar alles zit er bij.heb er zelfs 2 lucht slangen bij om te verlengen.
ook blij met mijn wielen altijd makkelijk een paar hele goede / nieuwe banden.maar ga nou op zoek naar van die bokken dus hebt of weet iemand hier nog iets en wil er vanaf dan hoor ik het wel.hij had ook nog voor KEES een polynorm aanhanger staan.hij had er meerdere maar er is al het een en ander opgekocht aan iemand die ook in het noorde woont.ook heb hij nog unimog velgen met mooie goede banden staan dus als iemand wat zoekt zal ik hem beslist even een mailtje sturen.ook heel veel ya 126 alle soorten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CHROME WON´t BRING YOU HOME


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast