chassis landrover lightweight

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

chassis landrover lightweight

Berichtdoor Kees64 » ma 22 mar 2010 20:47

Hallo,

Het chassis van mijn landrover lightweight begint zo hier en daar op wat plekjes te roesten.
Iemand een idee hoe ik dit eenvoudig kan tegengaan.
Is er iets in de handel wat ik zo over die roestige plekjes kan schilderen? (nadat ik deze schoongemaakt heb)

bvd
Kees

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » ma 22 mar 2010 20:53

Grtn v/d Ouwe Daf

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Berichtdoor blijedafrijer » ma 22 mar 2010 20:55

Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » ma 22 mar 2010 21:05

Als echt de roest eruit is, door bijvoorbeeld stralen dan gebruik ik grondverf met zinkfosfaat.
Grtn v/d Ouwe Daf

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » ma 22 mar 2010 21:51

of je gebruik dit.is net zo iets als vroeger novorox
http://www.veterancar.nl/overigeprodukten.htm
Roestpreventie met Owatrol






Om roest op uw geliefde ....... tegen te gaan
kunt u het beste gebruik maken van Owatrol Olie. Dit middel is afkomstig uit de scheepvaart en kan zowel gebruikt worden om roest tegen te gaan als om bestaande roest te stoppen.



Owatrol Olie:

zorgt voor een gelijkmatige droging en verhoogt het volume van de coating.
zorgt voor extra penetratie en dus voor een betere hechting.
maakt schadelijke verdunningsmiddelen overbodig.
heeft geen nadere invloed op glans en kleur.
is bij uitstek zelfstandig te gebruiken als conserveringsmiddel bij/op roestige ondergronden.
Als voorbehandeling moet het oppervlak schoon en droog zijn. Vrij van losse roest, losse bladders en schilfers, olie en vet. De vaste roest hoeft men dus niet te verwijderen, deze wordt door de owatrol gepenetreerd en gebruikt.

U kunt Owatrol ook gebruiken op verweerde/roestige verchroomde delen. Wrijf over het chroom met fijne, in Owatrol gedrenkte staalwol. Laat de Owatrol 20 tot 30 min. inwerken. De Owatrol dringt dan in de beschadigde plekken en verhindert nieuwe roestvorming. Herhaal deze behandeling en de roest laat zich dan gemakkelijk verwijderen. Afdrogen met een doek.

Leverbaar zijn:

Owatrol puur 0,5 liter € 12,00
Owatrol puur 1,0 liter € 20,00
CIP 0,5 liter € 18,50

Owatrol CIP
Owatrol CIP heeft uitstekende roestwerende/roestconserverende eigenschappen. Het grote voordeel is dat Owatrol CIP ook als primer gebruikt kan worden op blank staal. Owatrol CIP is overschilderbaar met nagenoeg alle verfsystemen, chloorrubber, epoxy etc. Uit voorraad leverbaar is de Owatrol CIP in 0,5 liter verpakking. Het is (op bestelling) ook leverbaar in 2,5 liter verpakking.

Voor meer informatie zie de website van Owachem.



Helaas is het handige spuitje niet meer leverbaar.

Klassieke motorolie van Millers

Moderne oliesoorten zijn minder geschikt voor oldtimers. Automotoren van destijds waren geconstrueerd met grotere toleranties, met name op het gebied van de lagers: de oliesoorten waren veel dikker. Als u moderne oliën gebruikt zal de oliedruk veelal te laag zijn en zal motorslijtage sneller optreden. Millers Oils blijft onder alle omstandigheden stabiel. Bij hogere temperaturen blijft de olie wat dikker en zorgt aldus voor een hogere oliedruk. Bij het gebruik van Millers Oils Classic 20W50 verkrijgt u een hogere viscositeit een hogere oliedruk, meer motorvermogen, lager olie- en brandstofverbruik. De in Millers Oils verwerkte additieven zorgen voor een optimale smering en houden uw Volvo in topconditie!

Millers VSP Plus

Millers VSP Plus is het alternatief voor loodhoudende benzine. Millers VSP Plus toe te voegen aan loodvrije benzine als alternatief voor loodhoudende benzine. VSP Plus is het eerste loodvervangende kleppensmeermiddel dat is goedgekeurd door de FBHVC dat tevens het octaan getal verhoogt.

Artikel met achtergrondinformatie over Millers VSP Plus

We kunnen de volgende Millers produkten leveren:

Millers 20W/50 5 liter € 32,50
Millers Running In Oil 5 liter € 30,00
Millers 80W/90 GL4 (versnellingsbak) 1 liter € 10,00
Millers 80W/90 GL5 (achteras) 1 liter € 11,00
Millers VSP plus € 8,50

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 22 mar 2010 22:04

voor een optimale smering en houden uw Volvo in topconditie!
Wat heb jij dan ?

Volvo ya 328

:mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » ma 22 mar 2010 22:44

HAHAHAHA Ruud jij bent wel scherp. 8) maaaaaar ik moest er even over na denken :roll: maar daf is na zijn periode toch VOLVO geworden :lol:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 22 mar 2010 23:16

Nha, das lekker dan, zit ik hier nu met mijn bek vol tanden. :? :lol:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » ma 22 mar 2010 23:24

pas nou op dadelijk last hij zo'n schuine strip over zijn gril, hoe ga jij dat dan uitleggen jackie. maar noverox is wel topspul ja, vind het goed werken. weet nog wel wat spulletjes, werken voorla goed op aluminium, maar ook wel op staal,
ACF50, LPS, Corrosion X of Fluidfilm. werkt ook erg goed op blank metaal, vooral die Fluidfilm. zijn iets meer oppervlakte beschermers, maar pakken ook lichte corrosie aan. ook erg goed voor holle ruimtes

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 22 mar 2010 23:52

jongens, jongens, ik zie hier een hele santekraam van achterlijk duur spul voorbij komen: 20,- de liter voor een blikkie Owatrol....
18,50 voor een halve liter CIP :shock:

Al 100 jaar een beproefd middel: Gekookte lijnolie, eur.5,- de liter bij de bouwmarkt. Sommige zeggen dat rauwe lijnolie nog verder doordringt maar met gekookte heb ik goede ervaringen.

Dit spul gaat een reactie aan met roest, het trekt er echt *in* in plaats van dat je er iets overheen smeert zodat het onzichtbaar gewoon verder gaat.

Wat moet je doen: uiteraard de bladders afsteken en vlak maken met een schrapper, vervolgens even met de (hand)staalborstel het meeste roest eraf. (niet teveel want anders kan het niet intrekken en hechten)

Lijnolie wordt eigenlijk nooit echt hard, wat ik zelf doe is een klein scheutje verf erdoor waardoor het toch kan opdrogen.

Dun aanbrengen, het vloeit zelf al heel dun uit. Na paar dagen weer ff insmeren, daarna gewoon verven.
Mocht je door slijtage ofzo weer kale plekken hebben hup gewoon weer insmeren (liefst over lichte roestvorming) met je dunne lijnolie/verfmengsel.
Ik heb dat spul in een jampot en af en toe loop ik wat plekken na.

Komt uit de binnenvaart, daar smeren ze de binnenkant van rijnaken mee in, vooral geklonken verbindingen moeten goed doortrokken zijn met een roestwerend middel.

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » di 23 mar 2010 07:14

als je er lekker bij kan met zo een straal pistool stralen en primeren denk ik zo of de naald bik hamer!

enne als het een volvo was durf het zowat niet te schrijven had ik er zoutzuur bij gegooid om het te versnelle ruimd lekker op wat een merk :twisted: alternatief vervoermiddel is het :lol:

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Berichtdoor Kees64 » do 02 sep 2010 16:08

Het heeft effe geduurd maar ik ben er nu eindelijk mee bezig. Noverox gehaald (Halfords)
Daarna doe ik er zwarte grondverf / menie van Flex overheen en dan tectyl.

groet
Kees

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 02 sep 2010 16:44

enne als het een volvo was durf het zowat niet te schrijven had ik er zoutzuur bij gegooid om het te versnelle ruimd lekker op wat een merk :twisted: alternatief vervoermiddel is het :lol:
:evil: da's nou weer niet aardig voor m'n trouwe vierwieler. Ik heb een Volvo 245 uit '76 en die heeft me nog *nooit* in de steek gelaten. Ik zou eigenlijk een nieuwe carosserie moeten :mrgreen: maar verder gaat het prima... :wink:

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ronald » do 02 sep 2010 19:07

ach mijn volvo (V70 op LPG) heeft er nog maar 489.000 km op zitten zonder olieverbruik tussen de normale onderhoudsbeurten door.Kan nog wel een tijdje mee dacht ik zo................ :lol:

Kan menig zakjappannertje nog wat van leren......

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » do 02 sep 2010 20:04

Kan menig zakjappannertje nog wat van leren......
Mijn mazda 626 zit ook al op 320.000 km en doet het nog prima ja. :evil:




:lol:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten