dieselen
Moderator: ruben
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
ik weet nog dat éen van de eerste die een diesel ingebouwd heeft
ex lid Piet Weeling is hij woont nu in Canada
die heeft het probleem van 12volt gebruikers eenvoudig opgelost
door een tweede (12volt)dynamo plus accu in te bouwen
hij was ook de uitvinder van de kantelcabine
ex lid Piet Weeling is hij woont nu in Canada
die heeft het probleem van 12volt gebruikers eenvoudig opgelost
door een tweede (12volt)dynamo plus accu in te bouwen
hij was ook de uitvinder van de kantelcabine
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
een tweede dynamo en extra accu betekend helaas extra gewicht voor de nieuwe gewichtsmeting bij de heren van de RDW
Ik hoop dat gelaccu's er tegen kunnen dat er halverwege een verbruiker zit, anders wordt het een omvormer.
Ik wil in de toekomst toch nog een keer aan de luchtremmen beginnen, maar eerst het RDW verhaal erdoor
Ik hoop dat gelaccu's er tegen kunnen dat er halverwege een verbruiker zit, anders wordt het een omvormer.
Ik wil in de toekomst toch nog een keer aan de luchtremmen beginnen, maar eerst het RDW verhaal erdoor
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Dus eerst het RDW verhaal en dan die extra accu en dynamo.een tweede dynamo en extra accu betekend helaas extra gewicht voor de nieuwe gewichtsmeting bij de heren van de RDW
Ik hoop dat gelaccu's er tegen kunnen dat er halverwege een verbruiker zit, anders wordt het een omvormer.
Ik wil in de toekomst toch nog een keer aan de luchtremmen beginnen, maar eerst het RDW verhaal erdoor
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
kort filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ht753Axu5NU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ht753Axu5NU[/youtube]
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Peter!
Zal niet iedereen met me eens zijn.....Mooi zo'n dieselgeluid! Enigste wat nog mist is de fluit van een turbo!
Heb je er al een keer een langere afstand mee gereden? Is het toerental bij 80-90 km/u een beetje acceptabel?
Je loopt qua projectstatus een eindje op me voor, maar ik doe mijn best om je bij te halen.
Alleen blijkt dat 7 x 24 minus een drukke baan, een druk gezin en ook nog wat andere hobby's niet veel uren meer geeft voor het groene project.
Groet,
Rob
Zal niet iedereen met me eens zijn.....Mooi zo'n dieselgeluid! Enigste wat nog mist is de fluit van een turbo!
Heb je er al een keer een langere afstand mee gereden? Is het toerental bij 80-90 km/u een beetje acceptabel?
Je loopt qua projectstatus een eindje op me voor, maar ik doe mijn best om je bij te halen.
Alleen blijkt dat 7 x 24 minus een drukke baan, een druk gezin en ook nog wat andere hobby's niet veel uren meer geeft voor het groene project.
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Toerental bij 80-90 wil ik nog even bekijken met de tomtom erbij, zit nu een afwijking in de kilometerteller ivm de unimogbanden.
Versnellingsbak wordt nog gewisseld met een 5 bak uit een 328.
Of ik moet het geluk hebben dat k een yp bak vind, dan hoef niet te dubbel husselen
Turbo is wel leuk, maar een df levert genoeg por om goed vooruit te komen
Versnellingsbak wordt nog gewisseld met een 5 bak uit een 328.
Of ik moet het geluk hebben dat k een yp bak vind, dan hoef niet te dubbel husselen
Turbo is wel leuk, maar een df levert genoeg por om goed vooruit te komen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten