dieselen

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » do 25 nov 2010 21:36

Vandaag bendix vervangen, was 9 tands en tandjes hebben nog een paar keer geraakt en toen was het afgelopen. Zit nu een 11 tands onder (2 implantaten van de tandarts :lol: ) en daffie start gelukkig weer. Komend weekend weer een poging wagen om er even een filmpje van te maken.
Nu nog de stadslichten monteren, knipperlichten voor monteren en massafoutje in het rechterachterlicht oplossen (zit er al een jaar in)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 28 nov 2010 18:47

Dit weekend verlichting in orde gemaakt en een klein stukkie gereden.
Gelijk maar even de unimog banden erop geknalt
En zoals het hoort bij een oude koude DAF diesel, hij rookt lekker :lol: :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TtWTEEEKZ4M[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DrNRxdFBeUM[/youtube]

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » zo 28 nov 2010 20:05

Is ie verkouden ? :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 28 nov 2010 20:07

Yep, heeft wat last van de vorst :lol:

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor bastiaan » zo 28 nov 2010 22:06

hey peter !
is de daf al een beetje rijdbaar? kunne we binnekort is een rondje walcheren/beveland houden. mischien wel een sneeuwrit :)

loopt de motor een beetje naar behoren want op je filmje staat ie nog wat te kloppen en te halen.

succes verder ! gr bastiaan

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 28 nov 2010 22:44

loopt de motor een beetje naar behoren want op je filmje staat ie nog wat te kloppen en te halen.

succes verder ! gr bastiaan
Motor was steenkoud, alstie warm is looptie een stuk rustiger.
Moet alleen nog even kijken oftie wat minder gevoelig gezet kan worden, is niet makkelijk op toeren te houden tijdens het rijden (alleen als ik optrek)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » zo 12 dec 2010 21:54

Vandaag nog even met de remmen bezig geweest, krijg niet genoeg vacuum.
Originele blok is makkelijker omdat de vacuumslang direct aan het spruitztuk zit.
Als je je gas loslaat trekt het blok dan lekker aan de vacuumbekrachtiger.
Met de diesel is dat dus niet zo omdat ik een mechanisch geregelde regulateur heb en met een vacuumgeregelde regulateur kan je wel makkelijk vacuum aftappen (zit dan een klep in het spruitstuk)
Nu is het wel op te lossen en heb 2 mogelijkheden bedacht:
1: vacuumpomp, vacuumketel en vacuummeter monteren
2: vacuumbekrachtiger demonteren en druksysteem van een 314 of 328 monteren
Compressor zit al in de planning om aan te sluiten zodat ik altijd perslucht bij heb

faD
Hercules Held
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 22:01
Locatie: Geldrop

Berichtdoor faD » zo 12 dec 2010 22:31

Peter,
Ik heb begrepen dat het ook werkt als je vacuum aansluit op aanzuigkant van de compressor. Dus als je toch al van plan bent om die op te bouwen zou je dat eerst kunnen proberen.
Ik ben zelf nog niet zo ver, maar ga dat t.z.t. ook eerst proberen.

Succes,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » ma 13 dec 2010 00:09

ja wou het net vragen, als je een turbo hebt heb je niet vaank vaccuum in je spruitstuk, dat was geloof ik het hele idee van de turbo. Maar net voor de turbo zou je toch wel goed vaccuum moeten hebben.

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor bastiaan » ma 13 dec 2010 11:54

als de turbo op volle toeren draait zal ie lekker zuigen ja, maar als je
je gas loslaat en gaat remmen daait ie al minder hard.
de beste oplossing is denk ik een goede vacuun pomp (een wat modernere vd sloop ofzo) ik weet dat oude mercedes busjes best grote hebben.

succes mvg bastiaan

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » ma 13 dec 2010 16:52

Ik heb een originele daf vacuumpomp liggen, maar heb geen zin om de compressor eraf te halen en de gok te wagen dat de vacuumpomp goed is :?
De compressor de vacuum laten trekken, geeft dat geen te groot vacuum?

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor bastiaan » ma 13 dec 2010 17:27

als een compressor als vacuum pomp gebruik wordt gaan vaak ook smeerolie aanzuigen. dat vinden rubberen remonderdelen niet fijn :)

mischien iets erop met v-snaar aandrijving :idea:

http://link.marktplaats.nl/403017535

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » ma 13 dec 2010 17:30

Ik volg je niet helemaal
perszijde geeft wel wat olie mee maar de aanzuigkant kan geen olie naar de vacuumbekrachter sturen.
Waar ik mee zit is dat de compressor niet te hard moet zuigen anders heb ik straks een bekrachtiger die er uitziet als een geplet colablikje :lol:

DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » ma 13 dec 2010 18:02

Compressors zijn niet gemaakt voor vacuum. het kan wel, je zal inderdaad een behoorlijk vacuum krijgen, maar ook zal de olie uit het carter van de compressor gezogen worden door het vacuum wat bastiaan zegt

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor bastiaan » ma 13 dec 2010 18:12

te veel vacuum zal niet het probleem zijn hoor, maar een compressor laten zuigen is geen betrouwbaar vacuum.

en over de olie naar het remsysteem had je idd gelijk
peter :oops: dacht even andersom :)

vacuum pompen zijn bijna van het type membraam-pomp als je nog ruimte hebt zou ik t
met zo'n v-snaar versie doen.

gr bastiaan


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten