Brandweerdaf - ex KL-61-49
Moderator: ruben
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Kom ik ineens een foto tegen van mijn DAF in zijn jongere jaren, nog wel in een oud topic op deze website... Heeft markwise destijds voor de vorige eigenaar opgezocht, komt naar zeggen uit de collectie van Wim den Dunnen.
Die zwaailamppalen verklaren weer een paar lege boutgaatjes in de zijkanten van m'n cabine. De rare uitsteeksels op de torpedo's zijn dus gebruikt om een schop op te leggen, en het lijkt alsof er linksvoor op de bumper een brandblusser staat. Erachter een pompwagen met slangen, in de laadbak...?
Ben wel benieuwd waar dit is, op de zijkant van de Mercedes staat volgens mij KAMP de ....HOEK, maar ik kan het niet lezen.
Die zwaailamppalen verklaren weer een paar lege boutgaatjes in de zijkanten van m'n cabine. De rare uitsteeksels op de torpedo's zijn dus gebruikt om een schop op te leggen, en het lijkt alsof er linksvoor op de bumper een brandblusser staat. Erachter een pompwagen met slangen, in de laadbak...?
Ben wel benieuwd waar dit is, op de zijkant van de Mercedes staat volgens mij KAMP de ....HOEK, maar ik kan het niet lezen.
Laatst gewijzigd door Bas op zo 24 jan 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
versteend rubber. Weer in elkaar gezet met een nieuw rubber.
Maak er dan ook 1 voor je benzinepomp, daar hoort n.l. ook een kurken in.[Nu nog kurken pakking vinden om te monteren op de tank.
Heb nog even een membraam bekeken hier, in het plaatje zelf zitten bij mij geen gaatjes, bedoel je niet de 3 gaatjes onderin ?Dit plaatje heeft drie kleine gaatjes erin zitten, als het ware voor beluchting van de ruimte tussen de membranen in. De benzine lekt nu uit deze gaatjes. Ik vermoed dat de membranen gaar zijn, dus ik ga maar een revisiesetje bestellen… Overigens, als iemand mij kan vertellen waar dit apparaat voor dient graag, ik ben wel benieuwd.
Daar loopt normaal een klein messing pijpje doorheen, heeft niks te maken met beluchten maar met het feit dat je een vacuum werkende acceleratiepomp heb.
Das dus dat ding.
Nu kan ik niet zien of dat pijpje er nog in zit, daar je met perslucht bezig ben geweest, er zit ook nog een plastic balletje in je carb, als die pleitte is dan stroom de benzine ook lekker door, is n.l. om af te sluiten.
Dat balletje is n.r 89 op deze tekening.
http://www.oldengine.org/members/diesel ... -40AIP.htm
Dat die lekt is of dat dat pijpje weg is of dat dat balletje weg is.
Als je naar nummer 64 kijk dan zie je links onderin dat pijpje zitten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Ah, neem ik die meteen mee.Maak er dan ook 1 voor je benzinepomp, daar hoort n.l. ook een kurken in.
Het messing pijpje zit er nog, maar in dat plaatje zitten drie gaatjes, twee aan de zijkanten en een aan de onderkant. De benzine komt ook alleen door die gaatjes naar buiten. Ik zal er vanmiddag een foto van maken (als ik die niet nodig heb soldeer ik ze gewoon dicht?). Ik ben overigens alleen met perslucht bezig geweest om de losgehaalde brandstofleidingen door te spuiten, vind ik net te riskant om bij een carburateur te gebruiken als ik niet zeker weet dat ik niets beschadig. Als ik het schema dat je stuurt goed begrijp moet dat plastic balletje zich onder het zwarte staafje op de foto bevinden? Die is bij mij niet los geweest, dus zou ie er in theorie nog moeten zitten. Ga ik ook maar even controleren dan.Heb nog even een membraam bekeken hier, in het plaatje zelf zitten bij mij geen gaatjes, bedoel je niet de 3 gaatjes onderin ?
Daar loopt normaal een klein messing pijpje doorheen, heeft niks te maken met beluchten maar met het feit dat je een vacuum werkende acceleratiepomp heb.
Das dus dat ding.
Nu kan ik niet zien of dat pijpje er nog in zit, daar je met perslucht bezig ben geweest, er zit ook nog een plastic balletje in je carb, als die pleitte is dan stroom de benzine ook lekker door, is n.l. om af te sluiten.
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Dat zou zomaar eens Kamp Holterhoek kunnen zijn. Het zou ook de schotelantennes verklaren. Je zou bij de Facebook pagina over Kamp Holterhoek eens kunnen informeren: https://www.facebook.com/pages/Kamp-Hol ... 3405296941Ben wel benieuwd waar dit is, op de zijkant van de Mercedes staat volgens mij KAMP de ....HOEK, maar ik kan het niet lezen.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Bij die van mij zitten er maar 2 gaatjes.maar in dat plaatje zitten drie gaatjes, twee aan de zijkanten en een aan de onderkant. De benzine komt ook alleen door die gaatjes naar buiten. Ik zal er vanmiddag een foto van maken moet dat plastic balletje zich onder het zwarte staafje op de foto bevinden
Dicht maken is denk geen optie, denk dat je gelijk heb om het membraam te kunnen laten bewegen moet ie zijn lucht kwijt of aan kunnen voeren.
Dus inderdaad een soort van beluchting.
Er hoort inderdaad geen benzine uit te komen, dus zal je membraam wel hemelen zijn.
Balletje zit denk ik eerder onder een stift zit die er in geschroefd zit soort van sproeier zeg maar.
Als ik de mijne de volgende keer uit elkaar haal zal ik is kijken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Ik heb drie gaatjes, eentje links, eentje rechts en eentje onder. De benzine komt volgens mij uit de vlotterkamer door dat messing pijpje naar de ruimte achter het voorste membraan, lekt bij mij door het membraan en door de gaatjes naar buiten. Normaal zal het achterste membraan dan met vacuüm aangestuurd worden denk ik dan, met de gaatjes in het metalen tussenstuk om er lucht tussen te laten. Voor de kijkers thuis, twee van de gaatjes:Bij die van mij zitten er maar 2 gaatjes.
Dicht maken is denk geen optie, denk dat je gelijk heb om het membraam te kunnen laten bewegen moet ie zijn lucht kwijt of aan kunnen voeren.
Dus inderdaad een soort van beluchting.
Er hoort inderdaad geen benzine uit te komen, dus zal je membraam wel hemelen zijn.
Toch maar de membranen vervangen. Bedankt voor het meedenken Ruud!
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Is inderdaad Kamp Holterhoek, ik heb even gezocht op het kenteken van de Mercedes en kwam dit tegen: http://www.brandweerdatabase.dds.nl/BVO ... ?korps=657. De foto zal dan rond '93 gemaakt zijn denk ik dan, als ik zie hoe de staat van de DAF daar verschilt van die bij de domeinen een paar jaar later. Ik ga eens kijken of ik wat oudgedienden van de brandweer op dat complex te pakken kan krijgen; ben wel benieuwd wat voor rare dingen er verder nog op- en aangeschroefd zaten...Dat zou zomaar eens Kamp Holterhoek kunnen zijn. Het zou ook de schotelantennes verklaren.
De toren op de achtergrond is een troposcattertoren die gebruikt kan worden om te communiceren over afstanden van 250-300 (soms 1000) km. Kamp Holterhoek is een station waar de MIVD radiofrequenties uitluistert. De toren heeft er volgens mijn info gestaan van midden jaren '80 tot omstreeks 2000.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Als je gasklep dicht is, dan is je vacuum hoog.De benzine komt volgens mij uit de vlotterkamer door dat messing pijpje naar de ruimte achter het voorste membraan.
Dan wordt het membraam tegen de veer in getrokken en de ruimte ervoor vult zich met benzine.
Als je dan het gas intrapt, dan valt je vacuum weg en de veer drukt dan het membraam weer naar voren en wordt er extra benzine toegevoegd aan je mengsel.
Ze hebben het wel zo gemaakt dat als je de motor uitzet en dus je vacuum weg valt en je pomp vol is, dat het dan niet ingespoten wordt.
Zou weer wat nare gevolgen hebben voor je uitlaatpot als je weer zou starten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Op legervoertuigen te koop op Facebook staat een mooie passende blus aanhanger
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Je kunt het ook met glasscherven doen. Ik schrijf daarover op dit forum. DE YA-126 die ik bewerk is de BE 24-64. die vertoond ook rode sporen onder laag of tig leger groen.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 758
- Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
- Locatie: Westerlee (Gn)
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Leuk dat jij hem hebt en er zo mee bezig bent!! groetjes en sleutel ze!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Zal je hem ff moeten bellen denk ik om dat bericht door te geven.Leuk dat jij hem hebt en er zo mee bezig bent!! groetjes en sleutel ze!
Lid geworden op:15 jan 2016 12:41
Laatst actief:04 mar 2016 18:45
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
helaas weer een doodgebloed forum onderwerp
-
- Clublid
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Er wordt veel op Facebook geplaatst. als iemand foto's bij zijn artikel wil plaatsen dan moeten ze vaak eerst verkleind worden en dat is tijdrovend.
men kiest dan voor het gemak. jammer maar ook wel begrijpelijk.
men kiest dan voor het gemak. jammer maar ook wel begrijpelijk.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49
Met photobucket geen enkel probleem.
Die verkleind automatisch.
Maar ja, als het verkleinen van foto's al teveel werk is.
Die verkleind automatisch.
Maar ja, als het verkleinen van foto's al teveel werk is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: WBOSMAN en 0 gasten