Project DL-10-90
Moderator: ruben
-
- Site Admin
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Gewoon aan de claxon.. de grap is alleen dat-ie pas onderin het stuurhuis, in het verlengde van de stuuras, eruit komt. In lijn met je stuur dus. Dan heeft-ie zat ruimte om mee te draaien en knelt ie ook nergens af.
Re: Project DL-10-90
Ja, de as in het stuurhuis waar de worm op zit is hol en zit aan 1 van de deksels vast. Dus de draad gaat door de de stang van het stuur, door de rubber koppelschijf(Hooft ook een gaatje in het midden) en dan door die holle as van het stuurhuis. Dan naar de claxon en dan ergens naar massa.
Dus je bent op de goede weg maar je.moest nog wat dieper door
Trommels zijn trouwens meerdere types van, met en zonder nokjes(volgens mij om.met de hamer op te meppen voor het demonteren) en volgens het boek zelfs een type met een soort inspectie gaten zodat je kan zien of de voeringen op zijn.
Dus je bent op de goede weg maar je.moest nog wat dieper door
Trommels zijn trouwens meerdere types van, met en zonder nokjes(volgens mij om.met de hamer op te meppen voor het demonteren) en volgens het boek zelfs een type met een soort inspectie gaten zodat je kan zien of de voeringen op zijn.
Re: Project DL-10-90
Ik zag dat de stroomkabel daar stuk is gegaan vandaar mijn vraag. Ik zal proberen deze nog verder door de wormplaat te krijgen. Met wat extra over lengte aan kabel moet het dan wel lukken.
Re: Project DL-10-90
Vanavond na lange tijd wegens renovatie is weer een ritje gemaakt. Mooie oliedruk na het verversen van de olie en schoonmaken van de motor en carterpan. Zelfs Ruim 3 bar tijdens
Het rijden. Wel moet ik de remmen nog verder afstellen, krijg na ongeveer een derde intrappen wat vertraging. Ondanks dat ze zover afgesteld zijn dat ze bijna aanlopen.
Het rijden. Wel moet ik de remmen nog verder afstellen, krijg na ongeveer een derde intrappen wat vertraging. Ondanks dat ze zover afgesteld zijn dat ze bijna aanlopen.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Er zou nog ergens een luchtbel kunnen zitten.
Slaat je voltmeter zover uit? dan even de spanning controleren of de meter niet stuk is of je laadspanning echt te hoog
Slaat je voltmeter zover uit? dan even de spanning controleren of de meter niet stuk is of je laadspanning echt te hoog
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Zou nog eens kunnen proberen om de remmen te ontluchten.
Qua voltmeter, komt dit niet door de wisselspanning dynamo? Of te kleine accu’s? Foto is wel scheef genomen
Dus kan gezichtsbedrog zijn.
Qua voltmeter, komt dit niet door de wisselspanning dynamo? Of te kleine accu’s? Foto is wel scheef genomen
Dus kan gezichtsbedrog zijn.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
voltmeter moet in het groen gebied staan. Op de foto lijkt hij in het rood te staan.
Wat is de spanning als de motor draait op de varkenssnuit als je met een multimeter meet?
Wat is de spanning als de motor draait op de varkenssnuit als je met een multimeter meet?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Wat bedoel je precies met de varkenssnuit? Welke plek is dat?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
Nato stopcontact om met een kabel te kunnen starten als je accu leeg is, dat ding wat links tegen het schot zit gemonteerd in de cabine aan de passagierskant.Wat bedoel je precies met de varkenssnuit? Welke plek is dat?
Als je de klep optilt lijkt het op een varkenssnuit.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Project DL-10-90
De accuspanning is 24,7 volt
De laadspanning tussen de 28,8 en 29,4 volt.
Nu heeft mijn Daf een radiowagen dynamo. En een grote spanningsregelaar haaks geplaatst. Deze kan je bijstellen toch?
De laadspanning tussen de 28,8 en 29,4 volt.
Nu heeft mijn Daf een radiowagen dynamo. En een grote spanningsregelaar haaks geplaatst. Deze kan je bijstellen toch?
Re: Project DL-10-90
De accuspanning is 24,7 volt
De laadspanning tussen de 28,8 en 29,4 volt.
Nu heeft mijn Daf een radiowagen dynamo. En een grote spanningsregelaar haaks geplaatst. Deze kan je bijstellen toch? Heb je daar een speciale sleutel voor nodig? En kan dat tijdens het lopen van de motor?
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Laadspanning is wel wat fanatiek, 27,6V is meer dan genoeg (13,8V per accu)
Ik heb geen ervaring met het wisselstroomsysteem, kan je hier ook niet mee helpen met afregelen
Ik heb geen ervaring met het wisselstroomsysteem, kan je hier ook niet mee helpen met afregelen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Met dit schroefje zou dat kunnen volgens mij. [attachment=0]028F694B-1785-4832-931C-4C24112961CF.jpeg[/attachment
- Bijlagen
-
- 028F694B-1785-4832-931C-4C24112961CF.jpeg (30.88 KiB) 10063 keer bekeken
Re: Project DL-10-90
Nieuwe spanningsverdeler geplaatst uit ons magazijn. Maar hij blijft tegen de 30v laden.
Kunnen er ook nog andere oorzaken zijn? De meter lijkt het goed aan te slaan.
Laadspanning loopt vanaf 1000 toeren omhoog. Onder de 1000 gaat hij wel richting de groene streep.
Kan het ook aan de accu’s liggen? Zitten nog 2 accu’s van 90 ah onder.
Kunnen er ook nog andere oorzaken zijn? De meter lijkt het goed aan te slaan.
Laadspanning loopt vanaf 1000 toeren omhoog. Onder de 1000 gaat hij wel richting de groene streep.
Kan het ook aan de accu’s liggen? Zitten nog 2 accu’s van 90 ah onder.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
Re: Project DL-10-90
ook deze spanningsregelaar moet worden afgestemd op de wisselspanningsdynamo.
NB alle mechanische regelaars moeten worden afgsteld op de dynamo zowel gelijk als wisselspanning waaraan zij zijn gekoppeld.
kleinere dan standaard accuus zijn eerder vol maar de automaten in de regelaar zouden dat gewoonop moeten pakken
NB alle mechanische regelaars moeten worden afgsteld op de dynamo zowel gelijk als wisselspanning waaraan zij zijn gekoppeld.
kleinere dan standaard accuus zijn eerder vol maar de automaten in de regelaar zouden dat gewoonop moeten pakken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast