BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » za 11 mar 2017 15:40

Ja zoiets want daar is op zich wel plek genoeg. Knipperlicht relais zit bij mij ook aan de binnenkant van het brandschot om een of andere reden

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 13 mar 2017 22:33

vandaag weer een stukje verder met de bumper, duurt erg lang, deels omdat het een relatief groot deel is met weinig ondersteuning midden op de plaat waardoor het meer inveert onder de naaldenbikhamer.
Afbeelding

andere reden is dat er zo ongelofelijk gruwelijk veel lagen op zitten :evil: :evil: en ondanks dat, ook roest :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

misschien komt het ook omdat het zo'n mooi horizontaal oppervlakte is want onder de torpedo's en achter de gril is het al een stuk minder dik
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: BE-16-26

Berichtdoor Mar2 » ma 13 mar 2017 23:47

misschien komt het ook omdat het zo'n mooi horizontaal oppervlakte is want onder de torpedo's en achter de gril is het al een stuk minder dik
Het is inderdaad wel een bizar dikke laag. Je vraagt je af wie er ooit bedacht heeft dat het zin heeft om eeuwig door te blijven kwasten over een al roestende ondergrond. De realiteit is ongetwijfeld dat men in dienst niet op alle plekken altijd geacht werd om ook de grijze massa operationeel in te zetten. :mrgreen:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 14 mar 2017 06:29

De aloude uitspraak u hoeft hier niet te denken, dat doen wij wel voor je schiet t meteen in mijn gedachten :mrgreen:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » di 14 mar 2017 16:49

Is niemand van jullie dan bekend met de enige echte marinekwast? :shock:

Dat is een kwast die schuurt, ontvet, en schildert in 1...
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 14 mar 2017 17:37

Is niemand van jullie dan bekend met de enige echte marinekwast? :shock:
ja maar dan heet het ook geen schilderen meer maar chatten :wink:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » di 14 mar 2017 18:22

Tjetten... chatten doe je online :lol:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » di 14 mar 2017 19:01

Ik hoor wel is van oud gediende van de ya serrie, dat men gewoon een plons verf in de bak kiepte en het met de zwabber uit smeerde. :shock:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 14 mar 2017 20:36

Ik hoor wel is van oud gediende van de ya serrie, dat men gewoon een plons verf in de bak kiepte en het met de zwabber uit smeerde. :shock:
Zu me totaal niet verbazen als het ook zo is, zeker in de cabine zit de verf zo dik dat je de ribbels in de plaat bijna niet meer ziet en voelt, en die ribbels zijn toch best hoog als je het vergelijkt met een verflaag

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: BE-16-26

Berichtdoor B. van der Veer » wo 15 mar 2017 09:20

Als je drie dagen van de week naar de plaat werd gestuurd om onderhoud te plegen dan moet je toch wat :lol:
voor een parade moest de boel er mooi uit zien dus werd er veel kero bij de verf gedaan. Geschilderd werd er dan aan die kant die naar de tribune was gekeerd. Na de parade moest dat er weer afgespoten worden en moesten de voertuigen weer overgeschilderd worden omdat ze anders te veel glansden.
Er wat Dik zegt klopt deels, bij de landmacht zat een verfkrabber, schuurpapier, een stofdoek en verf allemaal in 1 bus, je hoefde het alleen maar uit te smeren met een kwast. Zand wat na het afspuiten bleef zitten hoefde je niet weg te halen want dat hielp met schuren.
En die plons verf heb ik nooit gezien, wel dat er een paar 5 literbussen blanco in een bak werden gedaan, dat werd dan verwarmd om het mooi vloeibaar te maken en dan werd het met een schrobbezem uitgesmeerd over de zeilen. laag over laag :wink:
ik rijd ya126
ik heb geen haast

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » wo 15 mar 2017 20:32

grille is ook weer zonder gaten op de verkeerde plek :D :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:46, 4 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 24 mar 2017 21:51

weer een beetje geverfd vandaag
Afbeelding

Afbeelding

bumper was geen doen, dus maar laten stralen en primeren. Weet toch vrij zeker dat er geen oorlog is geweest in nederland maar als je die bumper ziet zou je er anders over denken..... :evil: Maar goed, te mooi moet het ook niet worden
Afbeelding

die ook meteen maar
Afbeelding

had weer eens teveel verf aangemaakt en weggooien is zonde natuurlijk dus die rode vlekken maar eens uit beeld werken
Afbeelding

zou hier een kastdeurtje geschilderd zijn?
Afbeelding

eerste laagje weer kwasten
Afbeelding

even aan de volgorde denken, dan hoeft hij straks niet op de net gespoten kant te staan
Afbeelding

het idee is er dacht ik
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 06 apr 2017 20:31

een paar restjes op de achterbak doen wonderen :D
Afbeelding

als vliegveld auto blijkt hij ook erg geschikt
Afbeelding

in mijn nieuwe halletje
Afbeelding

rode velgen zijn weg gewerkt, de andere kant van de bak is ook van restjes voorzien
Afbeelding

en werd ook nog even gepost door een facebook gebruiker die denkt dat ik 12 mei niet in Olst zal zijn..... :evil:
Afbeelding

hier maar eens aan begonnen, de voorste rand is niet echt fris helaas zoals ook op de eerste foto te zien is van deze post
Afbeelding

en vandaag een banden demonteer apparaat opgehaald en deze opgehaald bij de zeeuwse hofleverancier
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook niet helemaal roest vrij maar stukken beter dan wat er nu op zit. Nog wat extra onderdeeltjes erbij ook voor op de plank, wordt nog eens een echte verzameling. :lol:
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:51, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 07 apr 2017 22:26

Gezien ik graag 12 Mei naar Olst wil heb ik eerst maar besloten de " nieuwe" cabine eerst helemaal op te knappen en dan pas te wisselen met de huidige roestbak. Is niet helemaal gelopen zoals gehoopt maar dat het een meerjaren plan werd wist ik natuurlijk al :wink:

dus toen even 2 verloren uurtjes wegwerken..... alles vastgezet met grotendeel nieuwe boutjes in originele amerikaanse maten, gelukkig makkelijk te krijgen hier in de buurt.
Afbeelding

lijkt al weer aardig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wel weer wennen aan dat andere frontje, had eigenlijk vandaag de laatste delen van Valkenburg verwacht te halen maar daar kwam weer wat tussen.
Wacht namelijk nogal op die 2de torpedo maar goed, volgende week volgende poging.

toen nog wat foto's buiten gemaakt zonder dat rare tegenlicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die roze doek houd even de torpedo van het spatbord omdat ik er eerst nog een afdicht strip tussen wil gooien die ik woensdag pas in huis heb en dan kan hij daarna ook vast aan het roostertje aan de cabine en aan het spatbord zelf.
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 10 apr 2017 20:27

zo nog even anderhalf uur door buffelen en dan zijn we weer iets verder :D

Afbeelding

Eerst maar even de oude lamp er weer op en aan de andere kant ook maar even een spatbordje.

ik ben er blij mee :mrgreen:
Afbeelding

niet helemaal gelijk aan de oude maar minstens zo sterk, en doordat de buiten rand niet 180 graden door gezet is minder vuil ophoping.
Afbeelding

Afbeelding

vergeten een foto van de linker kant te maken dus dan maar de rechter als voorbeeld. Spiegels zaten niet echt op de plek waar ze horen, erg irritant omdat de deuren er steeds tegenaan kwamen en dus de spiegels weer verstelden. Ook hadden ze een steun teveel. Waar ik wel blij mee ben is dat ze in de originele beugel in de bocht een schetsplaat gelast hebben wat hem toch wat steviger maakt.
Afbeelding

Links zit tie nu dus wel op de goeie plek, wel een stuk lastiger om af te stellen :wink:
Afbeelding

wordt wel wat.......
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:56, 3 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast