BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26
Ja zoiets want daar is op zich wel plek genoeg. Knipperlicht relais zit bij mij ook aan de binnenkant van het brandschot om een of andere reden
Re: BE-16-26
vandaag weer een stukje verder met de bumper, duurt erg lang, deels omdat het een relatief groot deel is met weinig ondersteuning midden op de plaat waardoor het meer inveert onder de naaldenbikhamer.
andere reden is dat er zo ongelofelijk gruwelijk veel lagen op zitten en ondanks dat, ook roest
misschien komt het ook omdat het zo'n mooi horizontaal oppervlakte is want onder de torpedo's en achter de gril is het al een stuk minder dik
andere reden is dat er zo ongelofelijk gruwelijk veel lagen op zitten en ondanks dat, ook roest
misschien komt het ook omdat het zo'n mooi horizontaal oppervlakte is want onder de torpedo's en achter de gril is het al een stuk minder dik
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Het is inderdaad wel een bizar dikke laag. Je vraagt je af wie er ooit bedacht heeft dat het zin heeft om eeuwig door te blijven kwasten over een al roestende ondergrond. De realiteit is ongetwijfeld dat men in dienst niet op alle plekken altijd geacht werd om ook de grijze massa operationeel in te zetten.misschien komt het ook omdat het zo'n mooi horizontaal oppervlakte is want onder de torpedo's en achter de gril is het al een stuk minder dik
Re: BE-16-26
De aloude uitspraak u hoeft hier niet te denken, dat doen wij wel voor je schiet t meteen in mijn gedachten
-
- Site Admin
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Is niemand van jullie dan bekend met de enige echte marinekwast?
Dat is een kwast die schuurt, ontvet, en schildert in 1...
Dat is een kwast die schuurt, ontvet, en schildert in 1...
Re: BE-16-26
ja maar dan heet het ook geen schilderen meer maar chattenIs niemand van jullie dan bekend met de enige echte marinekwast?
-
- Site Admin
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Tjetten... chatten doe je online
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: BE-16-26
Ik hoor wel is van oud gediende van de ya serrie, dat men gewoon een plons verf in de bak kiepte en het met de zwabber uit smeerde.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: BE-16-26
Zu me totaal niet verbazen als het ook zo is, zeker in de cabine zit de verf zo dik dat je de ribbels in de plaat bijna niet meer ziet en voelt, en die ribbels zijn toch best hoog als je het vergelijkt met een verflaagIk hoor wel is van oud gediende van de ya serrie, dat men gewoon een plons verf in de bak kiepte en het met de zwabber uit smeerde.
-
- Clublid
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: BE-16-26
Als je drie dagen van de week naar de plaat werd gestuurd om onderhoud te plegen dan moet je toch wat
voor een parade moest de boel er mooi uit zien dus werd er veel kero bij de verf gedaan. Geschilderd werd er dan aan die kant die naar de tribune was gekeerd. Na de parade moest dat er weer afgespoten worden en moesten de voertuigen weer overgeschilderd worden omdat ze anders te veel glansden.
Er wat Dik zegt klopt deels, bij de landmacht zat een verfkrabber, schuurpapier, een stofdoek en verf allemaal in 1 bus, je hoefde het alleen maar uit te smeren met een kwast. Zand wat na het afspuiten bleef zitten hoefde je niet weg te halen want dat hielp met schuren.
En die plons verf heb ik nooit gezien, wel dat er een paar 5 literbussen blanco in een bak werden gedaan, dat werd dan verwarmd om het mooi vloeibaar te maken en dan werd het met een schrobbezem uitgesmeerd over de zeilen. laag over laag
voor een parade moest de boel er mooi uit zien dus werd er veel kero bij de verf gedaan. Geschilderd werd er dan aan die kant die naar de tribune was gekeerd. Na de parade moest dat er weer afgespoten worden en moesten de voertuigen weer overgeschilderd worden omdat ze anders te veel glansden.
Er wat Dik zegt klopt deels, bij de landmacht zat een verfkrabber, schuurpapier, een stofdoek en verf allemaal in 1 bus, je hoefde het alleen maar uit te smeren met een kwast. Zand wat na het afspuiten bleef zitten hoefde je niet weg te halen want dat hielp met schuren.
En die plons verf heb ik nooit gezien, wel dat er een paar 5 literbussen blanco in een bak werden gedaan, dat werd dan verwarmd om het mooi vloeibaar te maken en dan werd het met een schrobbezem uitgesmeerd over de zeilen. laag over laag
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: BE-16-26
grille is ook weer zonder gaten op de verkeerde plek
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
weer een beetje geverfd vandaag
bumper was geen doen, dus maar laten stralen en primeren. Weet toch vrij zeker dat er geen oorlog is geweest in nederland maar als je die bumper ziet zou je er anders over denken..... Maar goed, te mooi moet het ook niet worden
die ook meteen maar
had weer eens teveel verf aangemaakt en weggooien is zonde natuurlijk dus die rode vlekken maar eens uit beeld werken
zou hier een kastdeurtje geschilderd zijn?
eerste laagje weer kwasten
even aan de volgorde denken, dan hoeft hij straks niet op de net gespoten kant te staan
het idee is er dacht ik
bumper was geen doen, dus maar laten stralen en primeren. Weet toch vrij zeker dat er geen oorlog is geweest in nederland maar als je die bumper ziet zou je er anders over denken..... Maar goed, te mooi moet het ook niet worden
die ook meteen maar
had weer eens teveel verf aangemaakt en weggooien is zonde natuurlijk dus die rode vlekken maar eens uit beeld werken
zou hier een kastdeurtje geschilderd zijn?
eerste laagje weer kwasten
even aan de volgorde denken, dan hoeft hij straks niet op de net gespoten kant te staan
het idee is er dacht ik
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
een paar restjes op de achterbak doen wonderen
als vliegveld auto blijkt hij ook erg geschikt
in mijn nieuwe halletje
rode velgen zijn weg gewerkt, de andere kant van de bak is ook van restjes voorzien
en werd ook nog even gepost door een facebook gebruiker die denkt dat ik 12 mei niet in Olst zal zijn.....
hier maar eens aan begonnen, de voorste rand is niet echt fris helaas zoals ook op de eerste foto te zien is van deze post
en vandaag een banden demonteer apparaat opgehaald en deze opgehaald bij de zeeuwse hofleverancier
ook niet helemaal roest vrij maar stukken beter dan wat er nu op zit. Nog wat extra onderdeeltjes erbij ook voor op de plank, wordt nog eens een echte verzameling.
als vliegveld auto blijkt hij ook erg geschikt
in mijn nieuwe halletje
rode velgen zijn weg gewerkt, de andere kant van de bak is ook van restjes voorzien
en werd ook nog even gepost door een facebook gebruiker die denkt dat ik 12 mei niet in Olst zal zijn.....
hier maar eens aan begonnen, de voorste rand is niet echt fris helaas zoals ook op de eerste foto te zien is van deze post
en vandaag een banden demonteer apparaat opgehaald en deze opgehaald bij de zeeuwse hofleverancier
ook niet helemaal roest vrij maar stukken beter dan wat er nu op zit. Nog wat extra onderdeeltjes erbij ook voor op de plank, wordt nog eens een echte verzameling.
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Gezien ik graag 12 Mei naar Olst wil heb ik eerst maar besloten de " nieuwe" cabine eerst helemaal op te knappen en dan pas te wisselen met de huidige roestbak. Is niet helemaal gelopen zoals gehoopt maar dat het een meerjaren plan werd wist ik natuurlijk al
dus toen even 2 verloren uurtjes wegwerken..... alles vastgezet met grotendeel nieuwe boutjes in originele amerikaanse maten, gelukkig makkelijk te krijgen hier in de buurt.
lijkt al weer aardig
wel weer wennen aan dat andere frontje, had eigenlijk vandaag de laatste delen van Valkenburg verwacht te halen maar daar kwam weer wat tussen.
Wacht namelijk nogal op die 2de torpedo maar goed, volgende week volgende poging.
toen nog wat foto's buiten gemaakt zonder dat rare tegenlicht.
die roze doek houd even de torpedo van het spatbord omdat ik er eerst nog een afdicht strip tussen wil gooien die ik woensdag pas in huis heb en dan kan hij daarna ook vast aan het roostertje aan de cabine en aan het spatbord zelf.
dus toen even 2 verloren uurtjes wegwerken..... alles vastgezet met grotendeel nieuwe boutjes in originele amerikaanse maten, gelukkig makkelijk te krijgen hier in de buurt.
lijkt al weer aardig
wel weer wennen aan dat andere frontje, had eigenlijk vandaag de laatste delen van Valkenburg verwacht te halen maar daar kwam weer wat tussen.
Wacht namelijk nogal op die 2de torpedo maar goed, volgende week volgende poging.
toen nog wat foto's buiten gemaakt zonder dat rare tegenlicht.
die roze doek houd even de torpedo van het spatbord omdat ik er eerst nog een afdicht strip tussen wil gooien die ik woensdag pas in huis heb en dan kan hij daarna ook vast aan het roostertje aan de cabine en aan het spatbord zelf.
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
zo nog even anderhalf uur door buffelen en dan zijn we weer iets verder
Eerst maar even de oude lamp er weer op en aan de andere kant ook maar even een spatbordje.
ik ben er blij mee
niet helemaal gelijk aan de oude maar minstens zo sterk, en doordat de buiten rand niet 180 graden door gezet is minder vuil ophoping.
vergeten een foto van de linker kant te maken dus dan maar de rechter als voorbeeld. Spiegels zaten niet echt op de plek waar ze horen, erg irritant omdat de deuren er steeds tegenaan kwamen en dus de spiegels weer verstelden. Ook hadden ze een steun teveel. Waar ik wel blij mee ben is dat ze in de originele beugel in de bocht een schetsplaat gelast hebben wat hem toch wat steviger maakt.
Links zit tie nu dus wel op de goeie plek, wel een stuk lastiger om af te stellen
wordt wel wat.......
Eerst maar even de oude lamp er weer op en aan de andere kant ook maar even een spatbordje.
ik ben er blij mee
niet helemaal gelijk aan de oude maar minstens zo sterk, en doordat de buiten rand niet 180 graden door gezet is minder vuil ophoping.
vergeten een foto van de linker kant te maken dus dan maar de rechter als voorbeeld. Spiegels zaten niet echt op de plek waar ze horen, erg irritant omdat de deuren er steeds tegenaan kwamen en dus de spiegels weer verstelden. Ook hadden ze een steun teveel. Waar ik wel blij mee ben is dat ze in de originele beugel in de bocht een schetsplaat gelast hebben wat hem toch wat steviger maakt.
Links zit tie nu dus wel op de goeie plek, wel een stuk lastiger om af te stellen
wordt wel wat.......
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 10:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast