Pagina 2 van 2

Re: Koelproblemen

Geplaatst: vr 13 jun 2014 21:01
door ruben
klinkt inderdaad voor zover de info er is als timing.
Door een te rijk mengsel, wat dus bougies geeft met een poederachtig zwart laagje, zou de motor juist koeler moeten lopen, maar dat moest jij wel weten als vliegtuigbestuurder.

Re: Koelproblemen

Geplaatst: za 14 jun 2014 21:33
door markwise
Ja idd :wink:
Net als roet in de uitlaat...
Maar daar kan je de carb mixture van binnen uit verstellen :)

Re: Koelproblemen

Geplaatst: zo 15 jun 2014 18:00
door Hoppa69
Kan prima, typisch voor een (te) late ontsteking is heel makkelijk starten, mooi stationair lopen, veel kracht onderin, maar eenmaal op toeren totaal geen kracht meer.
Vandaar de mechanische vervroeger in je ontsteking, die als ze verkeerd in elkaar wordt gezet, klem loopt en niet meer mee doet.

Of de veertjes breken die er op zitten, dan doet ie ook niet meer mee.

Re: Koelproblemen

Geplaatst: ma 16 jun 2014 17:34
door edwin bruckner
Klopt helemaal :)

Op oude 4takt Honda brommertjes zat een ontstekings verlater, hoe meer toeren je maakte, hoe later de ontsteking ging staan, dat was de begrenzer zegmaar.
Truuk was altijd om dat mechanisme vast te zetten, dan ging de brommer in 1x 70 :mrgreen:

Best een mooi systeem was dat, lekker mechanisch, kon helemaal niks aan kapot. :)