Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
Iemand enig idee wat dit is en waar deze zou moeten zitten?
Bezig met kabels, tellers en wat er nog meer aan electra aan de Daf zit
Bezig met kabels, tellers en wat er nog meer aan electra aan de Daf zit
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Amperemeter, in het dashbord
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Dat zit bij mij anders dan op het schema. In dit type loopt er maar 1 draad richting zekeringkast.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Ah, jij hebt een voltmeter. Dan heb je een ander schema nodig, van de radiowagen met wisselstroomdynamo
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Correct, is inderdaad een (voormalige) radiowagen. Wisselstroomdynamo zit er nog op.
Vandaar, dat ik in de knel kom met dit schema. Eens zien waar ik het wisselstroomschema op kan snorren.
Vandaar, dat ik in de knel kom met dit schema. Eens zien waar ik het wisselstroomschema op kan snorren.
Re: Project DL-10-90
Volgens mij heb ik een wisselstroom schema liggen, maar kan dat pas vrijdag op zijn vroegst nakijken
Re: Project DL-10-90
Dat moet dan deze zijn!
Wat is er nu voor blokje getekend om 26 -16 te verbinden? Net onder de voltmeter.
Wat is er nu voor blokje getekend om 26 -16 te verbinden? Net onder de voltmeter.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
ja, anders laad hij niet bij (zit normaal op de amperemeter)
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Deze zou je dan ook in de zekeringkast door kunnen lussen? Om daarvoor kabels naar het Dashboard te trekken is dan eigenlijk onnodig.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
klopt, feitelijk kan je 1/3 van de kabels weglaten door rechtstreeks te verbinden
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Ja klopt die zitten gewoon met een boutje aan elkaar geloof ik
Re: Project DL-10-90
- Bijlagen
-
- IMG_5880.jpg (93.72 KiB) 6462 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Erik op za 21 mar 2020 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Project DL-10-90
Hierbij even weer een nieuwe tussenstand.
Inmiddels begonnen met het plaatwerk op te bouwen, elektra zit er op verlichting na op. Alle meters en klokjes aangesloten.
Vorige week de Daf ook nog even gestart, liep als een zonnetje. Alle elektra werkte naar behoren, behalve de zekering van de tankmeter die doorbrandde. mogelijk een T, B of + op de tankmeter verwisseld. dit moet ik nog even nalopen maar staat er ook niet duidelijk op waar nu wat moet.
Binnenkort verder met de motorgondels, bumper en daarna kan de motorkap erop. Alleen op de laatste zit nog wat laswerk aan de neus waar wat slechte plekken op zitten. Misschien even op zoek naar een goeie plaatwerker die dat kan fixen.
Verder nog in dingetje, rechtsvoor lukt het niet om de banjobout aan de wielremcilinder goed dicht te krijgen, al diverse koperringen geprobeerd in dikte 1.0, 1.6 en 2.0 mm en in diverse maten (inmiddels al een heel assortiment opgebouwd) maar hij blijft wat zweten, niet echt lekken ofzo maar als je je vinger er onderlangs houdt is ie wat nat. iemand suggesties? De overige remcilinders zijn namelijk wel netjes zweetvrij.
Inmiddels begonnen met het plaatwerk op te bouwen, elektra zit er op verlichting na op. Alle meters en klokjes aangesloten.
Vorige week de Daf ook nog even gestart, liep als een zonnetje. Alle elektra werkte naar behoren, behalve de zekering van de tankmeter die doorbrandde. mogelijk een T, B of + op de tankmeter verwisseld. dit moet ik nog even nalopen maar staat er ook niet duidelijk op waar nu wat moet.
Binnenkort verder met de motorgondels, bumper en daarna kan de motorkap erop. Alleen op de laatste zit nog wat laswerk aan de neus waar wat slechte plekken op zitten. Misschien even op zoek naar een goeie plaatwerker die dat kan fixen.
Verder nog in dingetje, rechtsvoor lukt het niet om de banjobout aan de wielremcilinder goed dicht te krijgen, al diverse koperringen geprobeerd in dikte 1.0, 1.6 en 2.0 mm en in diverse maten (inmiddels al een heel assortiment opgebouwd) maar hij blijft wat zweten, niet echt lekken ofzo maar als je je vinger er onderlangs houdt is ie wat nat. iemand suggesties? De overige remcilinders zijn namelijk wel netjes zweetvrij.
Re: Project DL-10-90
Schiet mooi op zo Erik.
Waren het nieuwe koperringen of oude of die al.eens gebruikt waren? Al geprobeerd om uit te gloeien? Als ze uitgegloeid zijn en voldoende worden aangedrukt zou je toch denken dat er ergens een oneffenheid zit die de koperring niet kan opvangen
Waren het nieuwe koperringen of oude of die al.eens gebruikt waren? Al geprobeerd om uit te gloeien? Als ze uitgegloeid zijn en voldoende worden aangedrukt zou je toch denken dat er ergens een oneffenheid zit die de koperring niet kan opvangen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast