BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 12 jan 2017 22:43

Ik haal aan de achterkant altijd de moer er helemaal af, kan je met je spanner verder naar beneden.
dat was ook bij mij de uitkomst, wel effe pielen om die moer er daar achter weer op te krijgen, die 1 1/16" sleutel die er op moet is meestal ook niet erg kort en de ring krijg je er daar beneden niet op. Stond nog in twijfel om dat hele spanblok los te koppelen maar het ging net.

Vanavond nog 1 leverancier in Amersfoort gevonden die de 1070 kan leveren van Texrope. Heb nu namelijk ongeveer een halve cm over aan de bovenkant en ruim 2 aan de onderkant dus dat beetje kan hij makkelijk nog zakken. Weet alleen niet of ze daar ook per stuk verkopen......
Laatst gewijzigd door ruben op vr 13 jan 2017 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 881
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 12 jan 2017 22:53

Ik ga bij deze jongens, echt helemaal goud daar, vader en twee zoons, niet van dat moeilijke, kreeg gewoon een handvol snaren me: kijk maar welke lekker past, de rest breng je maar terug.

Hebben de duvel en zn ouwe moer, vooral lagers en keerringen, nog nooit met lege handen daar weggegaan (of bestellen en paar dagen later in huis).

Dus als je wat wil hebben zou ik daar even naar toe bellen, weet niet of ze opsturen anders wil ik wel een keertje langswippen.

http://www.lagerhandel.nl/geschiedenis

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 12 jan 2017 23:06

klinkt redelijk als deze http://www.bonhof.com/, vrijwel alles waar ik tot nu toe om gegaan ben op voorraad, schappen vol engelse bouten, moeren en borgringen, lagers, O-ringen, keerringen en een giga werkplaats/contructie bedrijf. Mochten ze eens iets niet hebben ligt het vrijwel altijd de volgende dag om half 8 klaar. Niet dat de spatborden daar gemaakt worden, das weer ergens anders.
Laatst gewijzigd door ruben op vr 13 jan 2017 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » vr 13 jan 2017 16:10

schapen vol engelse bouten, moeren en borgringen, lagers, O-ringen, keerringen en een giga werkplaats/contructie bedrijf.
Ben best benieuwd hoe jij dat allemaal in schapen geperst krijgt!! :roll: :lol:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: BE-16-26

Berichtdoor B. van der Veer » vr 13 jan 2017 16:26

dierenbeul :P
ik rijd ya126
ik heb geen haast

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 13 jan 2017 17:12

Met dat stelletje bijdehante taal puristen zou ik toch bijna twijfelen of ik nog wel verder moet posten, maar goed, ga er van uit dat er meerdere volgers zijn..... :twisted: :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Spatborden zijn klaar!!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Maandag gaan ze naar de straler en komen ze meteen in de primer. Al verf uit gezocht, een speciaal soort 2 componenten 1 laag systeem dat ook goed te rollen en kwasten is. Spuiten is wel mooi maar vergt meer afplakwerk en een ruimte waar je kan spuiten en hoop dat het met kwasten en rollen wat meer de uitstraling krijgt uit de diensttijd.

We gaan het wel zien hoe het wordt.
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 09:21, 4 keer totaal gewijzigd.

dafya126
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
Locatie: deventer

Re: BE-16-26

Berichtdoor dafya126 » zo 15 jan 2017 15:10

zo lijkt het net of ze breder zij dan de oude

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 19 jan 2017 17:09

zo lijkt het net of ze breder zij dan de oude
dat ligt gelukkig meer aan de foto lens maar die gedachte flitste ook door mijn hoofd. :lol:

Maar hier zijn ze dan ook echt naast de daf of beter gezegd, erop om te passen, zijn er nu al weer af om terug te gaan naar de straler.

Eerst links

Afbeelding

beetje trekken en duwen voor de goede stand en goede positie

Afbeelding

hier aan de binnenkant moet nog een stukje uit om ruimte te hebben voor de stuurstang en de vering die schijnbaar echt zo hoog kan komen.

Afbeelding

dit stukje dus

Afbeelding

Afbeelding

lijkt al heel aardig dacht ik zo

Afbeelding

Afbeelding

even het betere torpedo deel erbij pakken, rechts heb ik helaas nog niet hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rechterkantje ook even passen

Afbeelding

Afbeelding

moet er echt weer even aan wennen dat de daf er zo fors en breed uit ziet, ben zo aan dat afgeslanke beeld gewend maar het smoelt toch wel een stuk beter zo :D :D

Afbeelding

Het buitenrandje is niet in een U vorm gebogen das wel iets jammer maar kan een gegeven paard niet in de bek schijten natuurlijk en van de andere kant er kan ook geen modder in blijven hangen die voor narigheid gaat zorgen. De rand en het spatbord zijn uit iets van 4 mm dik plaat gemaakt dus dat gaat echt wel houden en is lekker stevig, alleen even onthouden dat ik met dit ding nooit naar een weegbrug moet :wink: Maar das ook vast niet nodig.

Al met al dolgelukkig, plaatwerker vond het een erg leuke klus nu nog de rest van het plaatwerk arrangeren en in de verf zetten en dan begint het er toch best knap uit te zien
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 09:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » do 19 jan 2017 22:50

plaatwerker vond het een erg leuke klus
We kunnen die plaatwerker wel blij houden hoor. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: BE-16-26

Berichtdoor B. van der Veer » vr 20 jan 2017 11:09

wel verleidelijk hoor, je daffie zo dicht naast je werk zetten. Wat moet eerst af, die Cessna of je daffie :roll: :D
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » vr 20 jan 2017 18:09

wel verleidelijk hoor, je daffie zo dicht naast je werk zetten. Wat moet eerst af, die Cessna of je daffie :roll: :D
Heb ik gelukkig geen last van op het werk. :roll: :wink:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 20 jan 2017 18:54

Cessna wacht op papieren die van de overheid moeten komen, piper supercup ben ik klaar mee, maar ook al 2 helikopters klaar gemaakt deze week en ook nog ziek geweest....... druk druk druk maar daarom kan ik me ook goed ontspannen als ik dan even tussendoor wat aan het dafje kan doen

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » zo 19 feb 2017 20:35

zo, beetje druk de laatste paar weken maar deze week toch wat kunnen doen gelukkig. Deze had ik al liggen in relatief goede staat, maar eens de naaldenbik hamer op los laten. Even een beetje oefenen met hoe dicht dat ding op de plaat moet, en beetje lastig op de ronde hoeken maar het ging steeds beter.

Afbeelding

de rode onderlaag waar we al veel over gehoord hebben blijft inderdaad behoorlijk goed zitten en laat ik er dus maar op zitten.

Afbeelding

buitenkant is kaal voor zover ik wil maar aan de rand zit nog wat roest dus daar toch de schuurschijf achteraan en denk maar een potje roestomzetter er tussen laten lopen waar de plaat dubbel is en de roestputjes te diep.

Afbeelding

De originele laat ik denk ik een hoeklijn inlassen zoals ik hier wel vaker gezien heb, en die dan in de verf opslaan voor de toekomst. Over een week als het goed is de laatste spullen ophalen die bij de koop zaten zodat ik dan alles compleet hier heb liggen en de cabine dan kan ik het plaatwerk van de neus en cabine nog voor het seizoen klaar hebben hoop ik,
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 09:26, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2840
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 27 feb 2017 21:12

zo eerste beetje groen zit erop.

Afbeelding

Afbeelding

tussendoor met de vaccuum meter de carburateur afgesteld, ontsteking afgesteld, zuigerveren nagekeken en de compressie test gedaan.
Compressie test zou wat achter blijven met als mogelijke oorzaak slechte kleppen, vuile klepgeleiders of slechte koppakking..... :? maar eens een lektest en een directe compressietest uitvoeren om verder te kijken :|

Afbeelding

na 2 lagen zag het er naar wens uit.

Afbeelding

en omdat er nog verf over was en 2 componentenverf toch echt vanzelf uithard de binnenkant van de sparborden ook maar vast in de eerste laag gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna zo stom geweest om de linker torpedo op 2 doeken neer te leggen om de binnenkant met roestomzetter te behandelen. De verf voelde droog en best hard maar omdat de torpedo toch zwaarder was dan verwacht hadden de doeken zich toch in de verf gedrukt dus die was ineens vrij pluizig :evil:
Dus morgen maar uitschuren en weer opnieuw in de verf zetten...............
Laatst gewijzigd door ruben op di 12 jun 2018 09:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » ma 27 feb 2017 22:00

Compressie test zou wat achter blijven met als mogelijke oorzaak slechte kleppen, vuile klepgeleiders of slechte koppakking..... :? maar eens een lektest en een directe compressietest uitvoeren om verder te kijken
Warme of koude motor gedaan ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten