ya 328
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Andere kussentjes er in voor mijn poezelige kontje.
Ruitenwissers hadden er ook geen zin meer in, dus ook maar is een beurt geven.
Denk dat nieuw vet wonderen doet.
Zuigers zijn nog perfect.
Snelheidsregelaar zat ook lichtelijk vast.
Afgebroken boutjes in aluminium is ook altijd genieten met uitboren.
Maar als het dan gelukt is en je hebt de boel weer getapt en je wilt je tapdraad tot onderin het gat hebben dan slijp je van een tap het begin er af, ik bewaar hier voor altijd tappen de ik stuk gemaakt heb.
Luchtspuitje er op om de boel te testen.
Hij is weer okiwoki.
Schroefjes van de lichtschakelaar wilde alleen op deze manier los, dus die koppen zijn stuk.
Maar ja, tap 4 er door en hij kan weer.
Benzinemeter geeft van alles aan, behalve wat hij aan moet geven.
Das niet gek, de linkertank heeft al een jaar of 10 geen benzine gezien, dus die vlotter is geheel veroest en de rechter geeft teveel aan, heb alles al schoon gemaakt en nieuwe aarde aan gelegd maar het helpt wel wat maar klopt nog niet, denk dat de bedrading naar voren niet fris meer is, das dus voor de volgende keer.
Kleppen stellen is een feest bij een 328.
Bougies er uit en door het draaien aan de ventilator kon ik de kleppen tuimelen, bij een 126 kan je het toch beter zien als bij een 328 met die dikke chassibalk voor je snufferd.
Maar het is gebeurd en was nodig ook, 2 stonden er nog goed, de rest veels te strak.
Nou zie je vaak dat de pakkingen niet goed hebben gezeten.
Er gaan uiteraard nieuwe in.
Pakkingen smeer ik zo wie zo altijd in met vet, dat dicht beter af nu helpt het ook om de boel op zijn plek te houden.
Moet je natuurlijk niet het deksel plaatsen en dan gaan schuiven.
Gewoon in 1 keer goed doen.
Lekker hoor zo'n vrije dag, hij is alleen altijd zo verrot snel om op deze manier.
Ruitenwissers hadden er ook geen zin meer in, dus ook maar is een beurt geven.
Denk dat nieuw vet wonderen doet.
Zuigers zijn nog perfect.
Snelheidsregelaar zat ook lichtelijk vast.
Afgebroken boutjes in aluminium is ook altijd genieten met uitboren.
Maar als het dan gelukt is en je hebt de boel weer getapt en je wilt je tapdraad tot onderin het gat hebben dan slijp je van een tap het begin er af, ik bewaar hier voor altijd tappen de ik stuk gemaakt heb.
Luchtspuitje er op om de boel te testen.
Hij is weer okiwoki.
Schroefjes van de lichtschakelaar wilde alleen op deze manier los, dus die koppen zijn stuk.
Maar ja, tap 4 er door en hij kan weer.
Benzinemeter geeft van alles aan, behalve wat hij aan moet geven.
Das niet gek, de linkertank heeft al een jaar of 10 geen benzine gezien, dus die vlotter is geheel veroest en de rechter geeft teveel aan, heb alles al schoon gemaakt en nieuwe aarde aan gelegd maar het helpt wel wat maar klopt nog niet, denk dat de bedrading naar voren niet fris meer is, das dus voor de volgende keer.
Kleppen stellen is een feest bij een 328.
Bougies er uit en door het draaien aan de ventilator kon ik de kleppen tuimelen, bij een 126 kan je het toch beter zien als bij een 328 met die dikke chassibalk voor je snufferd.
Maar het is gebeurd en was nodig ook, 2 stonden er nog goed, de rest veels te strak.
Nou zie je vaak dat de pakkingen niet goed hebben gezeten.
Er gaan uiteraard nieuwe in.
Pakkingen smeer ik zo wie zo altijd in met vet, dat dicht beter af nu helpt het ook om de boel op zijn plek te houden.
Moet je natuurlijk niet het deksel plaatsen en dan gaan schuiven.
Gewoon in 1 keer goed doen.
Lekker hoor zo'n vrije dag, hij is alleen altijd zo verrot snel om op deze manier.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Heb ze gewoon bij vis vandaan.
En als je ff niks heb, kan je je deksel ook ff monteren met oliebestendige siliconenkit, die blauwe is dat.
Ze hebben ook rode, die is hitte bestendig maar voor die deksels is dat niet nodig.
Je hebt alleen wat meer schoon te maken, na het openen.
Maar als je het nog makkelijker wilt met die siliconenkit, dan breng je het aan op je deksel en op de rand van het motorblok smeer je een dun laagje olie.
De kit dicht wel af en als het deksel er af gaat, dan zit het alleen vast aan het deksel en dus makkelijker schoon te maken met de flex en komborstel.
En als je ff niks heb, kan je je deksel ook ff monteren met oliebestendige siliconenkit, die blauwe is dat.
Ze hebben ook rode, die is hitte bestendig maar voor die deksels is dat niet nodig.
Je hebt alleen wat meer schoon te maken, na het openen.
Maar als je het nog makkelijker wilt met die siliconenkit, dan breng je het aan op je deksel en op de rand van het motorblok smeer je een dun laagje olie.
De kit dicht wel af en als het deksel er af gaat, dan zit het alleen vast aan het deksel en dus makkelijker schoon te maken met de flex en komborstel.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Die moest ik ook nog doen.
De vet nippels werken in ieder geval.
Bussen zien er nog goed uit, van wat je er van kan zien.
Maar er zat hard vet in de dop, dus ze zijn in het verleden ook gesmeerd.
Doekie er door en de boel weer ingevet.
Verf verwijderen en de ring gangbaar maken.
Ook weer klaar, zeker weten dat ik nu geen zijdelingse spelling heb.
Alleen nog remmen stellen en dan heb ik het gehad volgens mij.
De vet nippels werken in ieder geval.
Bussen zien er nog goed uit, van wat je er van kan zien.
Maar er zat hard vet in de dop, dus ze zijn in het verleden ook gesmeerd.
Doekie er door en de boel weer ingevet.
Verf verwijderen en de ring gangbaar maken.
Ook weer klaar, zeker weten dat ik nu geen zijdelingse spelling heb.
Alleen nog remmen stellen en dan heb ik het gehad volgens mij.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Van de week de remmen gesteld en de handrem afgesteld.
Dan is ie technisch klaar.
Bijrijderskant vandaag ook de vloerplaten verwijderd, die zijn niet veel beter.
Dit weekend is kijken bij het slopertje hoe die er aan toe zijn.
En als ie dan in de toekomst uit elkaar gaat, dan ga ik er nieuwe stukken in zetten.
En das heel erg nodig.
Gelijk is kijken daar hoe de spatborden zijn, die van mij zijn niet veel beter als de vloerplaten.
Vroegah was dit ook staal.
Maar ze hebben zoveel mogelijk opgelost met plamuur.
Dan is ie technisch klaar.
Bijrijderskant vandaag ook de vloerplaten verwijderd, die zijn niet veel beter.
Dit weekend is kijken bij het slopertje hoe die er aan toe zijn.
En als ie dan in de toekomst uit elkaar gaat, dan ga ik er nieuwe stukken in zetten.
En das heel erg nodig.
Gelijk is kijken daar hoe de spatborden zijn, die van mij zijn niet veel beter als de vloerplaten.
Vroegah was dit ook staal.
Maar ze hebben zoveel mogelijk opgelost met plamuur.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Vloerplaten van de sloper waren helaas ook wat verder weg dan gehoopt.
Maar daar kom je pas achter als je het los maakt.
Thuis gekomen zie ik dat er in mijn accubak gesneden is, de achterkant is er af
Accubak van de sloper is ook slecht maar de achterkant was volgens mij nog goed, dus die kan ik over zetten.
Dus mark, als je dit leest, ik denk dat ik nog wat nodig heb van de accubak.
De rotte stukken van de vloerplaten worden in de toekomst verwijderd en dan neem ik de vloerplaten uit de bak die weg gaat en hier en daar een goed stuk gebruiken om er weer aan te lassen.
Daar in tegen waren de spatborden nog goed en ik heb er 1 waar je door heen kan kijken.
Dus beide borden maar mee genomen.
Kan ik met het materiaal wat van mijn oude borden overblijft weer de gaten dicht maken in mijn cabine.
Daarbij zijn de zijkanten van de slechte bak nog goed, dus aan plaat materiaal heb ik geen gebrek.
En nog wat klein grut van de sloper afgehaald.
Vandaag of morgen sloopt ie zelf de rest en gaat in opslag, dus ik mag zijn mailadres wel goed bewaren.
Zijn samen nog gedachten aan het uitwisselen over een 328 motor die hij heeft staan.
Maar daar kom je pas achter als je het los maakt.
Thuis gekomen zie ik dat er in mijn accubak gesneden is, de achterkant is er af
Accubak van de sloper is ook slecht maar de achterkant was volgens mij nog goed, dus die kan ik over zetten.
Dus mark, als je dit leest, ik denk dat ik nog wat nodig heb van de accubak.
De rotte stukken van de vloerplaten worden in de toekomst verwijderd en dan neem ik de vloerplaten uit de bak die weg gaat en hier en daar een goed stuk gebruiken om er weer aan te lassen.
Daar in tegen waren de spatborden nog goed en ik heb er 1 waar je door heen kan kijken.
Dus beide borden maar mee genomen.
Kan ik met het materiaal wat van mijn oude borden overblijft weer de gaten dicht maken in mijn cabine.
Daarbij zijn de zijkanten van de slechte bak nog goed, dus aan plaat materiaal heb ik geen gebrek.
En nog wat klein grut van de sloper afgehaald.
Vandaag of morgen sloopt ie zelf de rest en gaat in opslag, dus ik mag zijn mailadres wel goed bewaren.
Zijn samen nog gedachten aan het uitwisselen over een 328 motor die hij heeft staan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ben vast een beetje begonnen met de vloerplaten.
Nieuwe vinden of goede gebruikte wordt wat lastig.
Dan maar 4mm dikke plaat er in, gaat het nooit meer stuk.
Teminste, niet tijdens mijn leven.
En ik moet zeggen, hij gaat lekker.
En voordat men vraagt waarom de achterste plaat ook niet van tranenplaat gemaakt is, geef ik maar vast het antwoord.
Anders krijg je de accubak niet vlak op de vloer door de tranen.
Zou betekenen dat als er een accu lek raakt, de vloeistof naar binnen komt en bij een dichte bak gaan luchtjes en vloeistof via de gaten er uit, die ik nog boren moet.
Nieuwe vinden of goede gebruikte wordt wat lastig.
Dan maar 4mm dikke plaat er in, gaat het nooit meer stuk.
Teminste, niet tijdens mijn leven.
En ik moet zeggen, hij gaat lekker.
En voordat men vraagt waarom de achterste plaat ook niet van tranenplaat gemaakt is, geef ik maar vast het antwoord.
Anders krijg je de accubak niet vlak op de vloer door de tranen.
Zou betekenen dat als er een accu lek raakt, de vloeistof naar binnen komt en bij een dichte bak gaan luchtjes en vloeistof via de gaten er uit, die ik nog boren moet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Vandaag even de accubak van de sloper wezen halen, is ook werk aan zoals je ziet maar deze is nog geheel origineel.
De mijne was na het verwijderen van de stukken die er niet op hoorde 1-ne grote puzzel geworden.
En dat alleen maar omdat ze een accu hadden die te breed was.
De mijne was na het verwijderen van de stukken die er niet op hoorde 1-ne grote puzzel geworden.
En dat alleen maar omdat ze een accu hadden die te breed was.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Daar van de bestuurderskant er maar 1 plaat vrij slecht was.
En ik van de bijrijderskant alles vervangen heb, heb ik daar een goed stukje uit gezocht en die er in gelast, die kan wel weer zo.
Van de accubak de boel er uit geslepen wat niet meer te redden viel en er nieuw in gelast, was blij met de nieuwe zetbank op het werk.
Na passen in de bak nog wat nabewerkt met de slijptol.
Deksel er op, zodat de bak in vorm kwam.
Kan er slecht bij om af te tekenen.
Dus spuitbus er ff overheen.
Daar moet ik boren dus.
Die gaat geen kant meer op.
Nou nog de gaten maken voor de kabels.
En ik van de bijrijderskant alles vervangen heb, heb ik daar een goed stukje uit gezocht en die er in gelast, die kan wel weer zo.
Van de accubak de boel er uit geslepen wat niet meer te redden viel en er nieuw in gelast, was blij met de nieuwe zetbank op het werk.
Na passen in de bak nog wat nabewerkt met de slijptol.
Deksel er op, zodat de bak in vorm kwam.
Kan er slecht bij om af te tekenen.
Dus spuitbus er ff overheen.
Daar moet ik boren dus.
Die gaat geen kant meer op.
Nou nog de gaten maken voor de kabels.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Mocht ik de boel nog een keer origineel tegenkomen, dan gaat dat er weer in.Klasse zeg! Jammer dat de originele traanplaten niet meer (goed/ betaalbaar) te krijgen zijn.
In Gorinchem wachten nog een stuk of veel wagens op dit soort restauratiewerk.
En die in gorinchem die staan daar al een paar jaartjes te wachten en ik denk dat die nog wel een poosje moeten wachten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten