bellen kan maarzal in principe zinloos zijn.
er is een regeling geweest om bij de YA's de trekhaak op kenteken te krijgen maar die is al lang voorbij.
dat sommige YA's zaken op kenteken hebben waar je vraagtekens bij kunt hebben daar kun je geen rechten aan ontlenen evenmin aan de voertuigplaatjes n de cabine.
En: de RDW moet niets..... je kunt alleen hopen op mazzel als je wat wordt gegund.
sommigen nomen dit willekeur maar zo gaat het bij de overheid.
op dit forum is er een hele discussie over geweest: zoek maar op
https://ya126.nl/forum/viewtopic.php?t= ... ekhaaknato
Simon's daf
Moderator: ruben
Re: Simon's daf
niet helemaal waar, ik heb de verzekering gbeld en die gaven aan als de RDW het goedkeurt op papier is het ook verzekerd.bellen kan maarzal in principe zinloos zijn.
er is een regeling geweest om bij de YA's de trekhaak op kenteken te krijgen maar die is al lang voorbij.
dat sommige YA's zaken op kenteken hebben waar je vraagtekens bij kunt hebben daar kun je geen rechten aan ontlenen evenmin aan de voertuigplaatjes n de cabine.
En: de RDW moet niets..... je kunt alleen hopen op mazzel als je wat wordt gegund.
sommigen nomen dit willekeur maar zo gaat het bij de overheid.
op dit forum is er een hele discussie over geweest: zoek maar op
https://ya126.nl/forum/viewtopic.php?t= ... ekhaaknato
De RDW gaf mijde keuze voor 750, (dat heb je eigenlijk nooit nodig want dat mag altijd als er maar een deugelijke koppeling is) ruim 2500 kilo geremd op eigen risico(dat vind de verzekering dus niet erg leuk en zegt dan onverzekerd in de meeste gevallen) of naar voertuig handboek de 1000 Kg maar dan wel geremd. Die laatste optie is gegaan naar kopie van het VTH en de cabine plaatjes en daarmeedusuiteindelijk door daf afgedekt en voor de verzekering ook geldig.
je mag met elke auto een aanhanger trekken van maximaal 750 inclusief laadvermogen zonder gekeurde trekhaak als er maar een deugelijke koppeling is, meer eisen zijn er niet. Dit mag ook met elke auto die je met een B rijbewijs mag besturen waardoor de trein dus inderdaad 4250 kilo kan wegen maximaal.ahh okey
op mijn kenteken staat
nvt op al die plekken
mag ik er dan uberhoubt meer als 750 kg achter hangen ?
of moet ik dan het rdw effe bellen
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Heb toen gebruik gemaakt van de fehac regeling.
Heb nu 1548 kg ongeremd en 2500 kg geremd voor de nato trekhaak.
Was wel met opmerking dat de aanhanger ook van dat bouwjaar moet zijn.
Heb nu 1548 kg ongeremd en 2500 kg geremd voor de nato trekhaak.
Was wel met opmerking dat de aanhanger ook van dat bouwjaar moet zijn.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
simon1992
- Hercules Held
ik moet denk ik toch maar is even gewoon gaan bellen met het rdw kijken wat ik kan regelen en hopen dat ik een beetje goed persoon aan de lijn krijg die mij wil en kan helpen
ik ben hier naast nu ook nog een koppeling aan het maken om mijn veldt keuken op te kunnen halen met een gewone auto
er komt alleen nog een borging bij tegen het verdaaien van de burger koppeling
ik ben hier naast nu ook nog een koppeling aan het maken om mijn veldt keuken op te kunnen halen met een gewone auto
er komt alleen nog een borging bij tegen het verdaaien van de burger koppeling