Beste mede forumleden,
Heb ooit eens een MEP 025-A aggregaat gekocht.
Deze levert 28V DC
Nu zat ik mij zelf te bedenken, Hiermee kan ik natuurlijk de daf YA 126 opladen in geval de accu het heeft begeven. of na wegzetten op contact oid heb laten staan.
Aansluiten op de NATO Stekker en inprincipe moet dat kunnen.
Echter ben ik niet een held met elektra.
Zijn er mensen die hier wellicht anders over denken? Voordat ik het ga proberen en ik elektronische schade aanricht.
Daf opladen met aggregaat
Moderator: ruben
- l.kuipers135
- Hercules Held
Re: Daf opladen met aggregaat
Grootste probleem, de electronica, daar kan ik kort over sijn, die zit niet in een wepje als hij origineel is.
Verder zou ik het niet helemaal zeker weten maar verwacht inderdaad dat het wel moet kunnen.
Verder zou ik het niet helemaal zeker weten maar verwacht inderdaad dat het wel moet kunnen.
- l.kuipers135
- Hercules Held
Origineel is hij.Grootste probleem, de electronica, daar kan ik kort over sijn, die zit niet in een wepje als hij origineel is.
Ergst geval kan er dus een zekering klappen
-
Dikkie
- Site Admin
- Contacteer:
Die dingen hebben volgens google een maximale stroom van 53 ampere, dus ruim genoeg om jouw accu's op te laden. Eigenlijk zelfs teveel.
Elektronica heb je niet. Tevens zit de varkensneus direct op de accu's. Maar accu's goed laden doe je het liefst met een regelaar die de laadspanning en -stroom afregelt, niet te veel, niet te weinig. Dus hoewel technisch mogelijk zou ik het wegschrijven als niet wenselijk.
Echter een keer gebruiken als kickstarter om je daf te starten als de accu's platliggen? Geen probleem, gaan met die banaan. Starten en daarna weer lekker afkoppelen.
Elektronica heb je niet. Tevens zit de varkensneus direct op de accu's. Maar accu's goed laden doe je het liefst met een regelaar die de laadspanning en -stroom afregelt, niet te veel, niet te weinig. Dus hoewel technisch mogelijk zou ik het wegschrijven als niet wenselijk.
Echter een keer gebruiken als kickstarter om je daf te starten als de accu's platliggen? Geen probleem, gaan met die banaan. Starten en daarna weer lekker afkoppelen.
- l.kuipers135
- Hercules Held
Dick,Die dingen hebben volgens google een maximale stroom van 53 ampere, dus ruim genoeg om jouw accu's op te laden. Eigenlijk zelfs teveel.
Dank voor je reactie.
Er zit wel een regelaar op de aggregaat waarmee je kan zorgen dat er geen volle bak stroom door je systeem heen knalt
Terug naar “Techniek algemeen”