Even voorstellen.

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Egon
Matgroentje

Even voorstellen.

Berichtdoor Egon » do 06 mar 2025 16:23

Hallo Allemaal.
Mijn naam is Egon en woon in Eefde (tussen Zutphen en Deventer)
Sinds een week ben ik in het bezit van een Daf ya126 radiowagen 1955.
Ik heb een aantal technische vragen en ik denk dat ik hier aan het juiste adres ben.
Eerst maar nieuwe bougies rotor contactpunten en condensator besteld en dan hopen dat hij wat mooier en rustiger gaat lopen
Wordt vervolgt

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Dikkie » do 06 mar 2025 21:57

Hallo Egon en welkom op het forum. Natuurlijk ook veel plezier met je 126!

Voel je vrij om een topic aan te maken met al jouw technische vragen. Hoewel het forum niet heel actief meer is zitten hier nog wel wat mensen die vragen kunnen beantwoorden en is er ook veel met de zoekfunctie te vinden.
Nieuw materiaal kán helpen, maar stapsgewijs goed afstellen volgens het boekje helpt ook. De hercules moet redelijk zuiver 500 toeren kunnen lopen, maar slaat wel eens een plofje over - dat is vrij normaal.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Egon
Matgroentje

Berichtdoor Egon » vr 07 mar 2025 09:37

Dank je wel Dikkie
Jammer dat er niet zoveel actie in het forum zit,maar voor mij een bron van informatie.
Ik had een Nekaf maar nu voor het eerst een ya126,is wel wat anders.
Ik ga straks even een nieuw topic aanmaken over de eerste bevindingen over de Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » za 08 mar 2025 10:21

Hoewel het forum niet heel actief meer is zitten hier nog wel wat mensen die vragen kunnen beantwoorden.
Sinds ik geen 5 ploegen meer werk en alleen de weekenden heb waarbij ik ook nog is in een verbouwing zit, blijft er weinig tot geen tijd over voor de hobby.
Zodra ik weer ergens aan begin of mee verder ga, komt het hier weer voorbij.
De 126 heeft zijn remvloeistof laten lopen door stilstand, kom er gewoon niet aan toe.
Mag is een dag voorbij gaan maar kom altijd kijken hier voor nieuwe berichten.

Vindt het heel erg jammer dat men op facebook wel verder gaat en dan hier vergeten wordt.
Vaak genoeg gezegd, gaat het weer even goed en hop weer verder op alleen facebook.

De planning is wel om de 126 weg te doen na wat coniferen trekken en er een nekaf voor terug maar vindt die prijzen van nu helemaal nergens meer over gaan.
Zal dan uit eindelijk een project auto worden, wat voor hier niet erg is, komt er weer wat leven in de brouwerij.
314 blijft nog wel.

Maar door mensen die helaas ontvallen zijn of ouderdom is het samen op pad gaan wel op een diepte punt gekomen.
Dan keek ik ook elk jaar uit naar het zandhazenbivak en wat halen ze er vanaf ?

Komen ze weer met die stikstof onzin maar mag wel de rest van mij leven om het terrein heen rijden met dezelfde auto.

Affijn, tot zover de klaagzang.
Hoop dat dat facebook nog is ontploft en men weer naar hier komt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » za 08 mar 2025 10:22

Ik had een Nekaf maar nu voor het eerst een ya126.
Had ik dat maar geweten, wil het andersom.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » zo 09 mar 2025 22:14

Ach Ruud, de opkomst van social media zoals feestboek zijn de doodsteek voor vele fora waaronder deze. Al denk ik dat het grootste belang hier toch de enorme hoeveelheid informatie is die relatief makkelijk te vinden is. En na 20 jaar nog altijd relevant. Echt druk zal het hier nooit meer worden vrees ik.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben

Berichtdoor ruben » do 13 mar 2025 12:33

klopt, de tijd dat we hier avond aan avond elkaar de kop gek maakten is helaas wel een beetje voorbij.
En ja, ook ik kom nauwelijks aan de auto toe, en als het wel zo is dat moet het vaak zo snel dat ik vergeet leuke of informatieve foto's te maken.

Maar leuk je bij de club te hebben Egon, kom met regelmaat door Eefde gereden, als je een keer ergens tegenaan loopt, laat maar weten.

bertwilp
Matgroentje

Berichtdoor bertwilp » za 29 mar 2025 20:04

Welkom Egon, nog een 126 in de buurt
Ook al lid van de club geworden ? Met Pasen hebben we een evenement op de Arnhemse heide lekker over de tankbaan crossen (of lekker touren mag ook natuurlijk) met de 126
Groeten vanuit wilp

Terug naar “Even voorstellen”