Denk niet dat het de waterpomp is. wanneer de radiateur dop er af is kan ik duidelijk een flow zien in de radiateur.
Wel gooide hij het water er wel eens uit via het overdruk ventiel van de dop. Vervuild of stuk, of toch teveel druk?
Nieuwe radiateurdop, thermostaat en pakkingen besteld. spoelen, spoelen, spoelen. Daarna testen.
Dan gaan we er achter komen of het is verholpen.
mocht de KVS toch weer via de overdruk eruit gaan, denk ik dat de koppakking aan de beurt is.
Koelsysteem Daf
Moderator: ruben
- l.kuipers135
- Knipperlichtje
Re: Koelsysteem Daf
te veel druk kan ook gewoon door te hoge temperatuur komen. zou zeggen, herstel de originele situatie, dus met thermostaat, en ga weer aan de gang.
koppakking zou kunnen maar dan moet dat ook uit meerdere zaken blijken voor ik die eraf zou trekken.
koppakking zou kunnen maar dan moet dat ook uit meerdere zaken blijken voor ik die eraf zou trekken.
- l.kuipers135
- Knipperlichtje
Voor zover zijn de vooruitzichten goed!
De thermostaat en radiateurdop vervangen.
Koelsysteem 5x doorgespoeld en wat kwam er een troep uit.
Nu al ruim een half uur stationair laten draaien en schommelt mooi rond de 80 graden. Ook wat er op de thermostaat stond geschreven.
Van de week maar even een ronde rijden, kijken hoe het dan gaat
De thermostaat en radiateurdop vervangen.
Koelsysteem 5x doorgespoeld en wat kwam er een troep uit.
Nu al ruim een half uur stationair laten draaien en schommelt mooi rond de 80 graden. Ook wat er op de thermostaat stond geschreven.
Van de week maar even een ronde rijden, kijken hoe het dan gaat
- l.kuipers135
- Knipperlichtje
Beste leden,
Onlangs dus koelsysteem meermalen gespoeld en nieuwe thermostaat gemonteerd.
Van de week weer eens gereden. Op de weg mooi rond de 85-90 alleen in het terrein 95-100
Volgende stap waterpomp?
Onlangs dus koelsysteem meermalen gespoeld en nieuwe thermostaat gemonteerd.
Van de week weer eens gereden. Op de weg mooi rond de 85-90 alleen in het terrein 95-100
Volgende stap waterpomp?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
Bij mij is het beter geworden na een nieuwe radiateur.
Ben ook dingen achter de vriesdoppen tegen gekomen van het blok, dat was ook niet bevoordelijk voor de doorstroming.
In het terrein wordt die zo wie zo heter, weinig tot geen rijwind er doorheen.
En op lpg wordt het nog warmer.
Ben ook dingen achter de vriesdoppen tegen gekomen van het blok, dat was ook niet bevoordelijk voor de doorstroming.
In het terrein wordt die zo wie zo heter, weinig tot geen rijwind er doorheen.
En op lpg wordt het nog warmer.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Clublid
Motorblok spoelen is wel het minste wat je kan doen, vriesdoppen er uit halen heb ik niet gedaan, ik vond de temperatuur tijdens het rijden op de weg 85-90 op lpg mooi. In het terrein reed ik op superbenzine omdat de motor dan wat meer kracht had dan op lpg. De temperatuur van de motor bleef in het terrein dan ook om de 85 graden alleen als het erg warm was dan liep de temperatuur wel op naar 90 +.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast