Goedendag,
Ik heb samen met een kameraad een DAF YA-126 gekocht.
Ons doel met de DAF:
Winter maanden onderhoud werkzaam heden.
Ook is de bedoeling dat wij hem steeds verder gaan opknappen.
Waar wij hem ook voor hebben gekocht,
Bij mooi weer tour ritjes te maken met de kinderen
We zijn ook nog opzoek naar een aantal onderdelen:
- deurklink veer
- 4x Stofhoes aandrijfas
Ook was ik benieuwd of er andere iets hebben of een voorbeeld hiervan om de kinderen achterin vast te zetten?
Voorstellen
Moderator: ruben
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Voorstellen
Hallo Jarnick en welkom op het forum!
De genoemde onderdelen zijn bij het DYC clubmagazijn (magazijn@ya126.nl) verkrijgbaar, mits je natuurlijk lid bent van DYC. Het zou me niks verbazen als van Dam dat ook nog wel heeft.
V.w.b. kinderstoelen zijn er zat opties, ligt een beetje aan de leeftijd van de koters en je eigen wensen. Er zijn er bij die stoeltjes of gordels op de bankjes hebben gemaakt bijvoorbeeld.
Ik heb onderstaande optie gemaakt: plank van formaatje bakplank, met spanbanden vastgesjord aan de ogen in de bak. En daar dan 1x kinderstoeltje op vastgesjord voor de jongste (2 jaar) en 1x takeldoos stoel voorzien van heupgordel voor de oudste (6 jaar). Zo kunnen ze meekijken tijdens het rijden en heb ik ook toezicht op wat er achterin gebeurd.
De plank kan als geheel de auto uit en vervangen worden door originele bakplanken om weer over te gaan op een vlakke vloer voor het matras als ik zonder gezin op pad ga

De genoemde onderdelen zijn bij het DYC clubmagazijn (magazijn@ya126.nl) verkrijgbaar, mits je natuurlijk lid bent van DYC. Het zou me niks verbazen als van Dam dat ook nog wel heeft.
V.w.b. kinderstoelen zijn er zat opties, ligt een beetje aan de leeftijd van de koters en je eigen wensen. Er zijn er bij die stoeltjes of gordels op de bankjes hebben gemaakt bijvoorbeeld.
Ik heb onderstaande optie gemaakt: plank van formaatje bakplank, met spanbanden vastgesjord aan de ogen in de bak. En daar dan 1x kinderstoeltje op vastgesjord voor de jongste (2 jaar) en 1x takeldoos stoel voorzien van heupgordel voor de oudste (6 jaar). Zo kunnen ze meekijken tijdens het rijden en heb ik ook toezicht op wat er achterin gebeurd.
De plank kan als geheel de auto uit en vervangen worden door originele bakplanken om weer over te gaan op een vlakke vloer voor het matras als ik zonder gezin op pad ga

-
- Clublid
Dat ziet er goed en degelijk uit Dik, past dat ook in de Dodge???
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
-
- Site Admin
- Contacteer:
Nee, de Dodge heeft namelijk een totaal andere bak constructie. Maar ook daar is een oplossing voor: ik heb er een radiotafel bij, als ik die monteer staat die voorin de bak. En daar past ook een kinderstoel op. Zo hebben we in Normandië in juni 2019 namelijk ook met dat ding rondgetuft met een smurf bij ons.