Hallo iedereen.
Ik ben al een tijdje bezig met de daf om hem weer mooi en technische goed te maken en heeft heel lang om 4 steunen gestaan. Nu haalde ik hem laatst van de steunen af en ben ik er rondjes mee gaan rijden en bij het terug zetten viel mij op dat hij een beetje schreef hangt aan de linker kan (op de foto rechts).
Is dit soms af te stellen met de torsie veren en zoja hoe zou ik dat dan moeten doen.
Ik heb mij er nog niet in verdiept maar ik dacht jullie weten het vast sneller en beter als dat ik het eerst moet opzoeken en uitproberen.
Ik ga van jullie horen
Met vriendelijke groet
Jeroen van kester uit het Westland.
Voorkant hangt een beetje schreef
Moderator: ruben
Voorkant hangt een beetje schreef
- Bijlagen
-
- 20241124_104528.jpg (165.98 KiB) 906 keer bekeken
Daf YA-126 uit 1955 en een Nekaf uit 1960
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Voorkant hangt een beetje schreef
Even meten wat de hoogte van de as is (midden naaf) tot aan spatbord. Dan weet je het snelst tot in hoeverre hij verschilt in hoogte.
Hij is enigszins af te stellen door de torsiestaaf er uit te trekken en met de draadarm in een andere hoek terug te plaatsen, zo uit mijn hoofd verschilt dat ongeveer 3 a 4 cm per tandje.
Hij is enigszins af te stellen door de torsiestaaf er uit te trekken en met de draadarm in een andere hoek terug te plaatsen, zo uit mijn hoofd verschilt dat ongeveer 3 a 4 cm per tandje.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
Kijk eerst eens of de draagarmen niet vast zitten, dan veert hij 1x in en blijft hij zo staan
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
yep, dus eerst kijken of het echt zo is, en zo ja, draargarmen smeren, bij mij kwam 1 draagarm al direct los bij het doorsmeren
Oke
Bedankt allen voor de tips.
Ik ga dit in het nieuwe jaar even aanpakken.
Jullie gaan van me horen.
Gr jeroen
Bedankt allen voor de tips.
Ik ga dit in het nieuwe jaar even aanpakken.
Jullie gaan van me horen.
Gr jeroen
Daf YA-126 uit 1955 en een Nekaf uit 1960