Ik zou graag het KL nummer van mn rijdende 126 willen weten.
Ik heb vernomen dat er op de rechter chassisbalk van achterin een nummer staat waarbij een bepaald getal opgeteld moet worden om het KL nummer te krijgen.
Nu heb ik van mn sloper een nummer gevonden 1435 en op de domeinpapieren staat KL-68-85.
Dan zou er 5450 bij opgeteld moeten worden. Is dit juist of zit er meer achter??
KL nummer achterhalen
Moderator: ruben
-
- Professioneel Pedaal Prutser
Re: KL nummer achterhalen
Er staat me iets van bij dat je er 5000 bij op moett tellen.....
-
- Site Admin
- Contacteer:
De theorie zegt dat er 5000 tussen moet zitten. Dus dat nummer aan rechterzijde op chassisbalk net voor de achterbumperette, plus 5000, zou de KL plaat moeten zijn - daarmee ook het nummer dat te vinden is op het typeplaatje in de cabine.
Echter zijn er ook voertuigen die deze regel ontkrachten door niet overeen te komen, of door stomweg op een nummer uit te komen die niet bestaat
Echter zijn er ook voertuigen die deze regel ontkrachten door niet overeen te komen, of door stomweg op een nummer uit te komen die niet bestaat
klopt, volgens mij gaat de regel niet op voor de laaste serie van 100 voertuigen. Ook staat bij lang niet alle wepjes het nummer op het cabine plaatje.De theorie zegt dat er 5000 tussen moet zitten. Dus dat nummer aan rechterzijde op chassisbalk net voor de achterbumperette, plus 5000, zou de KL plaat moeten zijn - daarmee ook het nummer dat te vinden is op het typeplaatje in de cabine.
OK, er staat mss ook nog een nummer in de cabine. Gaan we eens checken!
Als het in de cabine staat dan dus op 1 van de aluminium plaatjes op het centrale deel.OK, er staat mss ook nog een nummer in de cabine. Gaan we eens checken!
Terug naar “Techniek algemeen”